• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Idaho1989

    Inväntar ägglossning här, enligt flo på söndag 12/5 (cd 17), började testa med clearblue igår, idag var det fortfarande bara en rund ring. Förra cykeln hade jag bara blinkande gubbe i 10dagar (första cykeln jag testade "ordentligt") mensen kom då som beräknat. Haft lite molvärk hela veckan men inga direkta äl-flytningar. Skulle ju bara ta det lugnt och inte överanalysera allt den här månaden men det gick ju sådär 😬🤦?♀️

  • Brallans
    Leah56 skrev 2024-05-08 10:33:46 följande:
    Oj okej när brukar detta ske om det är de isåfall?

    för mig kom det i vecka 6-7 om jag minns rätt, vet inte när det är vanligast att det märks faktiskt.. men det är säkert inte det men bra att känna till tycker jag 😊

  • DidoAeneis

    Nu är äl överstökad! Skönt. Hoppas den kom som den skulle, har inte haft sådär jätteont och tempar inte, men jag antar det. Mkt starkt test igår och svagare idag. Nu börjar väntan. Äl+1. Vilka har jag med mig?

  • DidoAeneis

    Överstarkt test för mig brukar betyda äl inom 12 h... Därav antar jag att den kom igår kväll eller inatt.

  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    Leah56 skrev 2024-05-08 10:33:46 följande:
    Oj okej när brukar detta ske om det är de isåfall?

    Hej, 

    mitt utomkvedshavandeskap kände Jag i vecka 6. En väldigt intensiv smärta här också. På akuten sa de att det vanligaste är att det märks av i vecka 5-7 för då blir embryot för stort för äggledaren. 

    jag hade normalstarka gravtest, och symptom så som ont i brösten. Nu när jag kan jämföra med den graviditet jag har nu (v7) så har jag OTROLIGT mkt mer ont i brösten och är även trött. Så det är starkare symptom denna gång. 

  • Bunny s
    fancyr skrev 2024-05-08 04:47:09 följande:

    Ja precis, blir även en sladdis för oss då yngsta är12 hehe. Det är dock sambons första 😊


    här är det äl +9 nu och vi Är inne på vårt 6e försök. Fick en kemisk grav i januari men annars inget sen dess. Mina andra barn som jag har med exet blev till på en gång men då var man ju betydligt yngre 🤪 (18 o 24) 


    Vad roligt att ni förösker få ett gemensamt barn. Håller verkligen tummarna för er! 

    Äl+10 idag va? Såå spännande. Har du några känningar? 
    Vad säger magkänslan? 
    När ska du testa dig? 
    Jag är på äl+8 idag och har sen äl+4 känt en molande känsla I svanken som ökat och minskat i styrka men den är där, nästan fulla dagar 🥹 

    Har köpt rfsu testa tidigt, som man kan prova att testa med på BIM-5. imorgon för mig alltså. 
    Du ska inte ta och köpa ett sånt då...? 😉
    Tidigare graviditeter brukade jag få svagt positivt på bim-4. Minns inte känsligheten på de testen. 

    Läser vidare om din kemiska graviditet. Tråkigt! :( 
    Men skönt att få ett så pass tidigt. 
    Det är hemskt att vara gravid några veckor och sen bli ledsen. 
    Innan första barnet blev till så konstaterades ett MA i vecka 9+. Den hade stannat av i vecka 6 redan. 
    Fick dock blödning av mig själv några dagar senare och allt kom ut fort, tack och lov. 

    Vad tror du dina barn kommer sögs om ett syskon? Vet de om att ni vill? 
    Mina vet inget än.
  • fancyr
    Bunny s skrev 2024-05-09 09:01:11 följande:
    Vad roligt att ni förösker få ett gemensamt barn. Håller verkligen tummarna för er! 

    Äl+10 idag va? Såå spännande. Har du några känningar? 
    Vad säger magkänslan? 
    När ska du testa dig? 
    Jag är på äl+8 idag och har sen äl+4 känt en molande känsla I svanken som ökat och minskat i styrka men den är där, nästan fulla dagar 🥹 

    Har köpt rfsu testa tidigt, som man kan prova att testa med på BIM-5. imorgon för mig alltså. 
    Du ska inte ta och köpa ett sånt då...? 😉
    Tidigare graviditeter brukade jag få svagt positivt på bim-4. Minns inte känsligheten på de testen. 

    Läser vidare om din kemiska graviditet. Tråkigt! :( 
    Men skönt att få ett så pass tidigt. 
    Det är hemskt att vara gravid några veckor och sen bli ledsen. 
    Innan första barnet blev till så konstaterades ett MA i vecka 9+. Den hade stannat av i vecka 6 redan. 
    Fick dock blödning av mig själv några dagar senare och allt kom ut fort, tack och lov. 

    Vad tror du dina barn kommer sögs om ett syskon? Vet de om att ni vill? 
    Mina vet inget än.

    Jag tänkte imorse att jsg inte skulle skriva att jsg hade några känningar för jag kan känna lite här och lite där men det har inte resulterat i något än men denna månad kanske. Idag har jag haft en ljusbrunaktig riklig flytning samt ont vid höger ländrygg.. det måste ju inte vara något men har aldrig haft såhär.. när jag gjort snabba rörelser har jag fått som streckningar i blygdbenet haha .sen har jag varit på riktigt bra humör 😂  Aja vi får se vad det resulterar i. 


    har bara gravtest hemma som man tar på bim och vill inte slösa massa pengar 😆 

    jobbigt att höra. Hoppas det går vägen för er denna gång! 

    mina barn är faktiskt glada över om de skulle få ett syskon. De har fått två sedan separationen på pappans sida men inget här så de tycker det ska bli kul. 


    du får skriva hur det går för dig imorgon 😍

  • EFW
    fancyr skrev 2024-05-09 16:42:17 följande:

    Jag tänkte imorse att jsg inte skulle skriva att jsg hade några känningar för jag kan känna lite här och lite där men det har inte resulterat i något än men denna månad kanske. Idag har jag haft en ljusbrunaktig riklig flytning samt ont vid höger ländrygg.. det måste ju inte vara något men har aldrig haft såhär.. när jag gjort snabba rörelser har jag fått som streckningar i blygdbenet haha .sen har jag varit på riktigt bra humör 😂  Aja vi får se vad det resulterar i. 


    har bara gravtest hemma som man tar på bim och vill inte slösa massa pengar 😆 

    jobbigt att höra. Hoppas det går vägen för er denna gång! 

    mina barn är faktiskt glada över om de skulle få ett syskon. De har fått två sedan separationen på pappans sida men inget här så de tycker det ska bli kul. 


    du får skriva hur det går för dig imorgon 😍


    Låter som en nidis ju? När har du bim? 😍🤞👏🏻
  • fancyr
    EFW skrev 2024-05-10 06:37:52 följande:
    Låter som en nidis ju? När har du bim? 😍🤞👏🏻
    Skulle kunna va men vill inte hoppas 🙈 har bim 14 maj 😁 

    hur går det för dig? 🥰
  • Bunny s
    fancyr skrev 2024-05-09 16:42:17 följande:

    Jag tänkte imorse att jsg inte skulle skriva att jsg hade några känningar för jag kan känna lite här och lite där men det har inte resulterat i något än men denna månad kanske. Idag har jag haft en ljusbrunaktig riklig flytning samt ont vid höger ländrygg.. det måste ju inte vara något men har aldrig haft såhär.. när jag gjort snabba rörelser har jag fått som streckningar i blygdbenet haha .sen har jag varit på riktigt bra humör 😂  Aja vi får se vad det resulterar i. 


    har bara gravtest hemma som man tar på bim och vill inte slösa massa pengar 😆 

    jobbigt att höra. Hoppas det går vägen för er denna gång! 

    mina barn är faktiskt glada över om de skulle få ett syskon. De har fått två sedan separationen på pappans sida men inget här så de tycker det ska bli kul. 


    du får skriva hur det går för dig imorgon 😍


    Åh så spännande och roligt! Hoppas hoppas! 
    Har aldrig haft en nödblödning men har ju läst mycket om det. Superspännande!
    Väntan på bim känns ju mer uthärdlig om man börjar få symtom. 
    Däremot om det inte skulle vara en graviditet så kommer man ju bli än mer ledsen och ärligt talat jäkligt arg på sin kropp (nu pratar jag om vad jag kommer känna 😅). 

    Kanske du kan beställa hem billigare graviditestest? Vissa, som clearblue blir så dyra om man ska testa ofta och slösa. 

    Jag har testa ofta 8-pack från rfsu som jag beställde hem för 129 kr tror jag det var. (Känslighet 25)
    Beställde också från apotea ett 2-pack med rfsu testa tidigt med en känslighet på 10 för 90 kr eller något sånt. 
    Tyvärr så var jag hetsig och testa med ena hela 7 dagar innan bim (tidigast kan man testa 5 dagar före 🙈). 
    Imorse kl 04 (!!) Var jag så pepp och skulle upp och testa för idag är det faktiskt 5 dagar före. Toknegativt. 
    Men hoppet lever än, står att bara 75% får positivt så tidigt med dem. Bim-4 får 92% positivt och bim-3 99%. 

    Men idag blir det faktiskt en sväng till apoteket och ska köpa 2 st testa tidigt från clearblue. Vill gärna testa en annan sort nu. /testoman. 

    Håller tummarna för dig!! 
    Har du några känningar idag? 
    Jag har ju sen äl+4 haft molande I svanken, varje dag. Idag är del äl+9 och än har det inte kommit igång men det är inte exakt konstant hela tiden. Olika styrkor också. 

    Så roligt att dina barn är glada över att ni ska skaffa ett syskon :D 
    Mina vet inget, men har sen några månader tillbaks småskojat och kollat av läget. 
    Äldsta, 11 år säger "Det vore roligt." Och önskar en lillasyster helst i så fall. 
    Yngsta 9 år skrattar och säger "det vill jag absolut inte ha, den kommer bara förstöra mina grejer" och på frågan om kön "alltså.. vore det en tjej.. då är det illa" 🤣🤣🤣

    Har dock ingen säker känsla på hur de kommer regera när vi berättar att det ÄR en på gång. 
    Ska vänta ganska länge, vill komma över vissa osäkra veckor, göra privat och tidigt nipt osv. 

    Yngsta är väldigt mammig. Alltid varit mammas kille. Så där.är jag orolig över att han ska bli ledsen och orolig över att jag inte kommer se honom längre och bara ha rid för bebisen. 
    Ska prata och berätta ensam för honom sen när det är dags för att kunna prata öppet om just den biten 💜💜
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida