Inlägg från: fantasy |Visa alla inlägg
  • fantasy

    Behöver tips på hur jag "låter min hamster somna in".

    råttor och möss och andra smådjur har vi alltid avlivat själva hemma, ser ingen anledning att frakta ett så litet djur till en veterinär om man på ett snabbt och smärtfritt sätt kan göra det själv hemma.
    det låter grymt men att linda in djuret i något och sedan snabbt slå till med en klabb rakt över (flera ggr!)är inte djurplågeri anser jag.

    men man är olika på hur man ser på det, visst har jag full förståelse för dom som tar en mus till veterinär för spruta oxå men jag ser det inte som nödvändigt för musens skull. Det kanske är ett "snyggare" sätt ur mångas ögon att avliva på, men i slutändan är det ju ändå viktigast att det för djuret går så fort att det inte hinner lida och helst inte märka så mycket..

    men klarar man inte av det skall man definitivt inte avliva själv det vidhåller jag, då kan man ställa till med mer skada än nytta! och dränkning/gasning och kvävning är djurplågeri i mina ögon!!

    det ska gå så snabbt som bara möjligen! om det sedan blir en blodig historia det skiter jag faktist i så länge jag vet att djuret inte hann lida!

    många tycker säkert att jag låter kallblodig men det är mitt synsätt på saken

Svar på tråden Behöver tips på hur jag "låter min hamster somna in".