• secordo

    Fanatism om islam

    Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

    Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

    Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

    Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

    Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

    Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

    Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

    Sea

  • Svar på tråden Fanatism om islam
  • cicek

    de andra frågorna jag ställde då? anser du att mitt språk är dåligt? tog du för givet att jag var muslim? och då vill jag veta varför du tog det för givet?

    och varför skulle man behöva visa ansiktet på en buss t.e.x? En kvinna blev nyligen diskriminerad på en buss.

    och om man bär slöja- så visar man väl ansiktet. anser du det ska förbjudas oxå?

  • 42Å
    cicek skrev: "och när det gäller självmordsbomber- det finns alldeles för mycket av sånt. för mycket våld och terrorism. ja, det har du rätt i. men har det bara med islam att göra? finns det inte i hela världen? och i grund och botten är det så att dessa dåd inte har med islam att göra. så mycket hat du visar i dina inlägg. det skrämmer mig. och det får mig att känna olustig.

    Min kommentar: Alla terrorister och självmordsbombare är inte muslimer, men nästan alla självmordsbombare är muslimer. Där har du sambandet mellan islam och terrorism.

    Naturligtvis hatar jag våldskulturen islam. Det dör människor dagligen på grund av islam i Irak, Iran, Somalia och Sudan. Tycker du att det är onaturligt att hata en dödskultur?
  • cicek

    men det finns mer muslimer än de länder du räknade upp tillsammans

    svara på mina andra frågor också?

  • 42Å
    cicek skrev: "de andra frågorna jag ställde då? anser du att mitt språk är dåligt? tog du för givet att jag var muslim? och då vill jag veta varför du tog det för givet?"

    Min kommentar: Eftersom du inte förstår fullt ut det enkla språk jag använder, har du någon form av problem med mottagningen.

    cicek skrev: "och varför skulle man behöva visa ansiktet på en buss t.e.x? En kvinna blev nyligen diskriminerad på en buss.

    Min kommentar: Det ingår i transportörens regler. Följ dem eller avstå från bussåkning. Så enkelt är det. Följ reglerna eller ta konsekvenserna av att vägra. Sådan är kulturen i Sverige.

    och om man bär slöja- så visar man väl ansiktet. anser du det ska förbjudas oxå?

    Var har jag nämnt slöja som inte döljer ansiktet?
  • Dash

    42Å har en hel del att skriva om islam. Jag funderar på varför inte ni muslimer bemöter hans påståenden och försöker motbevisa honom? Att bara skriva att "det är skitsnack" tolkar jag som att man saknar kunskap och har inget annat att komma med.

    42Å skriver:
    "I teknologiskt och ekonomiskt utvecklade civilisationer finns ett naturligt motstånd mot islam.

    Mänskliga rättigheter, demokrati, jämställdhet och jämlikhet, är främmande begrepp för rättrogna muslimer."

    Någon muslim som vill kommentera?

  • 42Å

    cicek skrev: "men det finns mer muslimer än de länder du räknade upp tillsammans"

    Min kommentar: Gör det eländet lättare att uthärda? Står du ut med det islamistiska våldet i dessa länder för att det finns muslimer som inte brukar våld? Korkat i så fall!

    cicek skrev: "svara på mina andra frågor också?"

    Min kommentar: Vilka frågor har du inte fått svar på? Är det kanske så att du inte förstår svaren?

  • cicek

    och busschauffören gjorde fel. så är det bara.

    tyvärr för dig då

    Min kommentar: Eftersom du inte förstår fullt ut det enkla språk jag använder, har du någon form av problem med mottagningen.

    du har ju inte ens svarat?? du har uppenbarliga problem. hur dömde du mig till muslim? och hur dömer du att jag inte har tillräcklig språkförståelse?

    det är mycket skrämmande. med människor som dig som visar sin intolerans. jag hoppas innerligt att du håller dessa åsikter endast i diskussionsforum

  • cicek
    42Å skrev 2007-05-03 11:05:22 följande:
    cicek skrev: "men det finns mer muslimer än de länder du räknade upp tillsammans"Min kommentar: Gör det eländet lättare att uthärda? Står du ut med det islamistiska våldet i dessa länder för att det finns muslimer som inte brukar våld? Korkat i så fall!cicek skrev: "svara på mina andra frågor också?"Min kommentar: Vilka frågor har du inte fått svar på? Är det kanske så att du inte förstår svaren?
    nej- jag står inte ut med något våld. men att döma en religion med så många utövare för vad vissa grupper gör verkar ju inte riktigt klokt.

    och jag försökte starta en diskussion med 42Å, men att komma med anklagelser och självhävd är inget jag vill uppmuntra tyvärr.
  • 42Å

    cicek skrev: "och busschauffören gjorde fel. så är det bara."
    Min kommentar: Bussföraren följde reglerna. Beklagligtvis vågade inte hans chef stå upp för reglerna. Han var antagligen rädd för att bli angripen av muslimer. Det är en vanlig reaktion när muslimer bråkar.

    cicek skrev: "du har ju inte ens svarat??"

    Min kommentar: betyder två frågetecken att det är två obesvarade frågor? Vilka frågor är det du vill ha svar på?

    cicek skrev: "det är mycket skrämmande. med människor som dig som visar sin intolerans. jag hoppas innerligt att du håller dessa åsikter endast i diskussionsforum"

    Min kommentar: Jag lovar dig att jag för debatten irl om eländet med muslimers våld och förakt för mänskliga rättigheter, demokrati, jämlikhet och jämställdhet. Det är en plikt för varje civiliserad människa i Sverige, att motverka samhällsinflytande från den primitiva, intoleranta och våldsinducerande delen av ilsam.

Svar på tråden Fanatism om islam