Inlägg från: När Blir Det Min Tur |Visa alla inlägg
  • När Blir Det Min Tur

    vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag

    Hej hej..
    Va bra att du startade denna tråd...
    Kanske bara blir vi två?!?!
    Hur går det med dig? Har det kommit mer?
    Blöder fortfarande... Men det är typ som vanlig mens. Så jag skall väll inte klaga, mot vad det har blött.
    har du sjukskrivit dig eller?

    Pratade nyss med en BM på SU. (min favorit bm) Hon var super gullig. Vi pratade om nya försök. Jag har ju som sagt ett i frysen. Men vill helst inte göra det för odsen känns inte så stora att det klarar sig och gå igenom alla mediciner för ingenting känns tungt. Så hon skulle kolla med läkaren om de kunde godkänna ett ÄP. Jag hoppas...

    kramizzz

  • När Blir Det Min Tur

    ojdå såg ditt andra medelande på inbox nu...

  • När Blir Det Min Tur

    Men gud va detta är läskigt... nu är vi tre med samma testdatum och allt hänt samtidigt....

    fismamman: testade du på dag 18? I så fall var vi alla tre på samma grav tid..om ni fattar vad jag menar.

    VA??? jag trodde det var samma i sverige. viste att väntetiderna var anurlunda men att man får mindre försök på vissa ställen!! DET ÄR HELT SJUKT! västra götaland har vi tre!
    Så vi har 1 ÄP kvar.

    Frysförsök fins ju antigen stim. eller inte stim.
    Det är väl beroende på hormoner och allt i kroppen.
    På mitt stim. tog jag: närspray, tabletter (progynon), plåster, vaggisar och natuligtvis folsyra som alla skall ta. Tror det var allt....

    Har oxå tänkt på om nu det inte skulle fungera... Mycket pengar.. Just nu bor vi i en villa men har pratat om att vi skall flytta så att vi kan redan nu kanske spara pengar... Det känns lite tryggare om pengarna finns så kanske man inte har lika stor press på sig...

  • När Blir Det Min Tur

    hmm... vet inte om jag begär för mycket från min "man". Men det käns som om att inte sörjer något men innerst inne vet jag att han är ledsen men ändå känns det som om man är ensam... Han var hur gullig som helst då det bara forsade blod på natten mellan lör och sön men det är att han inte visar känsler som jag tycker är jobbigt... Vet inte hur jag skall förklara...

  • När Blir Det Min Tur

    Jo det är väl det... Men samtidigt det käns som om min sambo vill stöta bort det och inte tänka på det mer... Medans jag vill älta det och prata om det... Man får ju försöka att mötas på halva vägen. Men det är grymt svårt.

  • När Blir Det Min Tur

    en fråga om ni vet svaret.vad är det för skilnad mellan MF och som några pratar om MA??? Eller e det jag som är velig nu?

  • När Blir Det Min Tur

    så på MA så blöder man inte som vi gör nu eller?
    E jag trög?

    jaha nu är klockan snart halv tre... Skall snart ringa läkaren och kolla så värderna var bra eller dåliga.... Hoppar in här när jag ringt..

    kramizzzar ta hand om er

  • När Blir Det Min Tur

    ringde till gyn akuten som de sa halv tre! Så säger en telefonröst: stängd pga att det har mycket att göra????? Får det vara så? Tänk om det hade varit akut???? fattar inget. Fick fram varjefall när jag ringde växeln att jag skulle ringa igen kvart i fyra..

    Vet inte med värderna.. Skall fråga dem när jag pratar med dem sedan...

    gallon82: föresten hur var det med dina prover? Sa läkaren något om dem?

  • När Blir Det Min Tur

    Ja nu äntligen fick jag pratat med dem.
    8/4 hade jag hcg nivå på 7838 och idagens prov hade jag 1517. en kraftig sänkning och det var super bra. Det menades med att man blött ut det mesta.
    Det var inte utomkvedshavandeskap utan det var MF.
    Om det hade varit utomkvedshavandeskap skulle tydligen svaren hoppa upp och ner?!?!
    Och missfall neråt.
    En vanlig icke gravid har i princip 0 i hcg.
    Så nu skall jag följas upp av IVF.
    Ringa dem igen imorgon... Fasen vilket ringandes det är..

  • När Blir Det Min Tur

    gallon82: när skall du till läkaren? Skall hålla tummarna för dig att allt ser bra ut;)

  • När Blir Det Min Tur

    nej bm sa att jag skulle ringa nästa vecka för att få reda på om läkaren godkänner eller inte... Men skall testa att fråga imorgon när jag ändå skall ringa dit...

    håller tummarna att du inte behöver skrapa...

    Hur mår ni förövrigt då?

  • När Blir Det Min Tur

    hmmm.. läste i vår gamla tråd... äntligen gravid.

    här kommer en snutt som blev skrivet där idag... Tycker det var helt otroligt.

    AV cornelia2 (om du cornelia läser hoppas jag det var ok att jag förde det vidare i denna tråden...)

    Glider in och lägger till mig på listan.
    Vill trösta er som är oroliga för att få MF så kan jag dela med mig av att jag började blöda som en gris i torsdags!
    Säkert en halv liter. Satt i kundmöte och känner hur något rinner längs benet. Avslutar mötet så fort jag kan och får rusa in på toa. Det visar sig att jag blöder massor! Innan jag hinner hem är byxorna helt dyngsura av blod (var svarta som tur var)

    Väl hemma hann jag precis in i duschen innan en massa klumpar ramlar ut och vi pratar inen 1x4 cm här vi pratar en stor hög säker 10cm i diameter! Så vidirgt.

    Var helt förkrossad över det jag trodde var ett missfall. Åkte in till Huddinge sjukhus idag för att kontrollera om man behövde göra en skrapning, Under själva VUL passade jag på att fråga om jag kunde fått blodbrist eftersom jag var så yr. Fick till svar att det tillhörde symptomerna..så drog läkaren fram monitorn och visade mig ett litet hjärta som slog i min mage!

    Jag är fortfarande i chock, och kan inte fatta att jag fortfarande är gravid, helt otroligt.
    Så till er som blöder, det behöver inte vara missfall. I mitt fall kunde man inte konstatra vad det var som kom ut, men missfall var det inte. Och jag har aldrig blött så mycket någonsin.

    Har inte riktigt smält det här än. Lade av med vaggisarna och pergononet i torsdags. Drack vin i fredags åt lax i lördags, och idag slår det ett litet hjärta i min mage

  • När Blir Det Min Tur

    Tyvärr.. Vet inte något om skrapning.. (är skrapning en operation tro?)
    Men hur länge har du haft så ont i magen? för mig då allt kom ut hade jag SVIN ont i ungefär 5-6 timmar. Sedan kom allt ut! Har du haft ont längre tid än så? har för mig att jag oxå fick lite brunt...

    Jo jag mår väl ok... smärtan är borta men blöder som mens. Men psykiskt är väl så där...
    Tycker att man såg många barn,barnvagnar,gravida magar och allt sådant man inte ville se. Altså innan man fick +:et.
    Men nu tycker jag bara att jag ser det överallt! tv till och med reagerar jag på det gjorde jag inte innan...
    Men som sagt om jag inte hade fått den mellan stora blödningen i tisdags så skulle jag någ mått mycket sämre nu... Var ju liksom instäld på att det var missfall som jag fick då. Jag blev ju igentligen bara chockAD i helgen när det kom så mycket. trode inte det...
    Det är ju igentligen rena skämtet att jag trode att det var MF i tisdags!! skrattar ju åt mig själv när jag tänker på det:) (men det är väl inte lätt att veta innan man varit med om det)

    På måndag skall jag till min psykolog det känns faktiskt bra det behövs att prata ut lite... Går ni till någon och pratar? Det hjälper faktiskt...

  • När Blir Det Min Tur

    man fattar inte att sådant kan hända oss som är inne på IVF snurran...

    På den tråden trode de att det kanske kunde varit enäggs.
    Och det skulle jag också trott.

    Är det inte så om dom sätter tillbaka 1 embryo så kan det bli enäggs. om de sätter tillbaka 2 så kan det "med oturen" bli 2*2 enäggs. Tror att min läkare sa något sådant... vad tror ni?
    har diskuterat det med blivande svärmor men vi har inte fastställt något svar än..

  • När Blir Det Min Tur

    peel : Ledsen för ditt MF... med välkommen hit:)

    "Nu vet du ju att du har förmågan att bli gravid, nu handlar det bara om när det vill stanna hela vägen" Jo den har jag oxå hört men kan inte hjälpa det jag tycker den meningen är jobbig... Jag tänker. Ok den fäste sig det är ju bra att veta det MEN kommer den någon gång vilja stanna? "När den vill stanna" Det är ju inte säkert den vill alls...
    Förlåt att jag är så dyster men kan inte hjälpa att jag tänker så... Alla är vi olika. Men som i ditt fall så fäste den ju sig.:) Hoppas att den någon gång vill det hos mig....

    tabu om MF: Jo det kan jag nog hålla med dig om lite varjefall. Man har liksom inte hört på kliniken något om MF. Jag har inte riktigt tänkt på det heller förren min blödning kom. Men ju mer man tänker på det är det inte så många som pratar om det heller. Kanske försöker att stöta bort det "minnet". Själv måste jag älta allt... både bra och dåligt.

  • När Blir Det Min Tur

    Jaha...
    Nu fick jag svaret av BM att läkaren INTE godkänner ÄP utan jag MÅSTE göra FET som läkaren skrev i mina papper "det är ju goda chanser till graviditet på frysförsöket"
    FATTAR hon inte att det är bara 1 embryo kvar, hur goda chanser är det att ett embryo lever efter upptining! Har redan dött 2 stycken från mig på förra upptiningen!
    Så nu skall jag isåfall gå igenom ca en och en halv månad med stimulering och sedan tinar de upp embryot! Om det inte klarar det så har jag gjort allt i onödan!!!
    Fasen va irriterad jag är nu.
    Viste i och försig svaret för dom la mina papper hos en läkare som jag inte tycker om så mycket. (hon följer regler ut till det sista). Men man hade ju hoppats.
    Ärligt så vet jag inte om jag kommer att göra det! Kommer inte att klara av att gå igenom all medicin och att ha hoppet uppe, sedan få svaret att det inte överlevde!
    Jag känner att jag inte klarar av att vara posetiv om detta...

    Vet inte vad jag skall göra nu:( Innan kände jag att om ÄP godkändes skulle jag helt klart göra ett försök till men nu vet jag inte:(

    Håller tummarna för dig gallon82... Hoppas allt går bra för dig

    fismamman: när skulle du till läkaren?

  • När Blir Det Min Tur

    gallon82 : va skönt ingen skrapning! :)
    hoppas det hjälper om du tränar. Är du tillbaka till jobbet nu?
    Hoppas att du mår bra;)

    Glitzy : välkommen
    Mattea : välkommen. va jobbigt att vara med om:(

    Tror verkligen att vi alla trodde att det var våran tur när vi fick +:et på stickan... Det är ju det som är så hemst, man ställer sig in på det så fort...

    Ja jag och min sambo har inte sådan tur just nu tror jag. Sambon vurpade med sin motorcyckel igår! Jag blev livrädd! Räcker det inte att man är ledsen för detta!`?!?!
    Men som tur va så hade det gått bra för sambon men inte motorcyckeln. Det är typ totalkvaddad!
    Han är såpas bra att han skall åka till sälen och åka skider med jobbet idag... Så han hade nog änglavackt!

    Kram på er och ta hand om er

  • När Blir Det Min Tur

    Fismamman : Jag tycker som alla andra... Bättre att veta helt säkert... "den där rösten" kan ju knäcka en! Vet inte hur du klarar av att vänta till 23:e... Skulle jag aldrig klara av..

    Grebban : Nej... läste din pres. va hemst!!! Finner inga ord! Välkommen hit!

    gallon82 : Jo då sambon mår bra pratade med honom nu har var lite smådragen... Ute med jobbet brukar ju gå vilt till... Och nu är det inte bara en kväll utan fram till sön! ha ha han kommer vara helt slut när han kommer hem!
    han mår bra men morotcyckeln skall in på operation.. hi hi hi..

    Själv mår jag väl upp och ner... Pratade med ivf idag med och fick en tid till (kolla hcg & VUL). Så på måndag skall jag dit. Skall passa på att prata med läkaren igen.

    Hjälp mig att finna HOPPET att mitt enda frys embryo kommer att klara sig. I dax läget har jag INGET hopp att det kommer att klara sig då orkar jag INTE gå igenom behandlingen...

Svar på tråden vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag