• hej hopp fallera

    Österbottniska tråden 10

    Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

    Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

    För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

    Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

  • Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Naana

    Åhhå! Ho ska ja få dehää kväldi ti faa tå? Gubbi ä på väg me brorsan men o kusin men o naader ut o skåda. Nå, tur ät ha o ha veti ti faa naagang fö sjölv tycker ja ät ja bara springe på kaffi o toki så fort i vaa ti helga. N sover så he ä riktit skönt. Vaar väl ti skåd om i komber na film, eldä så ti plock fram scrappansaakre. Eldä vill naan koma hi på kvällste? Skrattande


    Mamma till världens gosigaste pojke, Nico född 27.7.2006.
  • Lindilididda

    Vi var oxå till min mommos å mommas grav och till gubbens faffas grav ikväll! D va såå vackert! Snö, mörkt och massor me ljus! Mycket folk var det oxå!

  • Lindilididda

    Vi var oxå till min mommos å mommas grav och till gubbens faffas grav ikväll! D va såå vackert! Snö, mörkt och massor me ljus! Mycket folk var det oxå!

  • saku

    God Allhelgona kväll! Jag siter jär vi datorn å filosoferar å er liiti deppa. Gubbin er på dansgalan som ordningsvakt å ja er allt för eismend me tankan min. Tilde sover. Ja har fösöka föträng nating som igår kom upp me full kraft rakt ur själn som et spjut å he er smärtsamt. Föbaskat oxå tå man kan lur se sjölv me somt saker tror man men ibland gar e int. Ja veit int om ja ska träng smärto, längtan å allt hidi ana tibak van e kom ifrån elder om ja ska ta tjuren vi horne, men he vågar ja int å ja veit int om ja e redo för e heldär. Å va sko he hjälp at ja skriver om e jär tå int nan veit na va e handlar om å int vill ja säj he heldär men kanski nan sko kona tänk på me na liiti i mörkri så kanski e sko kännas lättari. Gråter Hoppas ni har e bra all ader!!!

  • Maja T

    Ja mår liti ruggut ja å, men fysiskt. Ja ha fått na infektion (elä heiter e inflammation?) i livmodern åv dähä spiraln som di proa lägg åt me. Ja bara blöder o blöder o har feber o jättesjukan maga. Itär penicillin o antiblödpiller. Ja byri no va grömt van me att va na slags sekundavaro gynekologiskt, men ny byri ja få LEIDO åv ti va i oskick!!

  • saku

    Usch, va jobbit! Ja har å problem me spiraln min men he er int na jämfört me va to ha fått ga genom. Hoppas e reider opp se snabbt!

  • Maja T

    Undras månne om he e vanlit att di kråtar, Saku? Ja har int sjölv na erfarenheite åv spiral, men ja ha hadd min i drygt en måna o läkarn sa att he bruka int byri infekteras så läng bakett. Men va vejt man. Ho sku ha vila ta ut ha mesama, men ja vägra. En gynekolog ska gö ha bedömningen, tycker jag. O Georgios lova per telefon att ho kuna skriv ut penicillin åt me bara ja far o ta en snabbsänko imåro o lagar me ti gynpoli på måndan.

  • saku

    Har do hormon ele koparspiral? Ja har en hormonspiral å ja har int hadd na problem me an på två år (di halder ju fem) men nu på tridi har ja fått magasmärtor å hormonrubbningar ( tror ja å läkarn fö hann deiln.) Bröste läker vätsko (mjölk?) å ja er int gravid he ha ja kolla, sjuk e bröste å som bara va å så småklottar ja å blöder heila tin. Ja tror int at e finns na preventivmedel som passar åt me! Kan kanski bero på hormonrubbningan at ja grubblar å men strunt sama vann di komber ifrån, di e verkli å he tar sjukt ti funder på e så nu ska vi strunt i he å koncentrer oss på te. Å jå! Du ska absolut ha en gynekolog ti skåda på e å int na vanlian läkar! Hoppas verkligen at du får stävja hide infektion fort, he låter int na kul! Sköit om de å kry på de!

Svar på tråden Österbottniska tråden 10