Inlägg från: minimalin |Visa alla inlägg
  • minimalin

    Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

    Nu har jag bestämt mig för att jag ska göra mina bröst större... när jag ammat klart min bebis, då ska jag få en sjysst B-kupa!

    Har lite dilemma nu över vart jag ska låna pengar och hos vem jag ska operera mig hos... någon som har några rekomendationer?

    Lutar mot att köpa ett par anatomiska tuttar med typ 250-300 cc...


    Liv och John
  • minimalin
    Lyckligast i världen skrev 2008-02-08 21:56:25 följande:
    Jag var oxå inne på anatomiska innan min konsultation. Men då sa läkaren att hon inte rekomenderade det i första hand pga att implantaten kan snurra runt....och det vore kanske inte super-kul...ler...
    Usch... nej, det lät ju inte alls kul!! :(
    Liv och John
  • minimalin

    Fyller man påsar med ris då bara lr? 350 cc, hur mkt är det då om man mäter i ris? 3,5 dl nåt sånt? :)

    Mmm, mycket research man måste göra innan... det jag är mest rädd för är att dö när jag blir opererad..

    Har läst lite om anatomiska inlägg och att många kirurger tycker de blir runda ändå efter läkningen... och att om de roterar så blir det inte snyggt... om ett runt inlägg roterar så är ju bröstet fortfarande runt? Koksalt känns tydligen inte lika naturligt som silikonet, men om koksaltet går sönder syns det på en gång och man pissar bara ur inlägget... sen läste jag också att man inte måste lägga in ett nytt koksalt om de håller, men att silikon ska man byta ut efter en viss tid...?

    Har mkt tankar nu alltså kring det här... har ingen aning om vilken klinik jag ska välja, för jag tycker flera verkar bra, och en del bra men dyra... vet liksom inte vad jag ska välja efter... och vill inte betala 500:- för ett möte heller på flera olika kliniker för att få svar på allmänna frågor... man ställer ju allmänna frågor för att se hur de bemöter en liksom, så det borde man ju kunna ta på telefonen och sen så betalar man 500:- för att de ska klämma på tuttarna liksom när man bestämt sig för en klinik... är jag snål nu eller? Gick ni till en klinik eller flera för konsultation?

    Undrar också om det är nån mening att ta lån hos medical insurance och få deras försäkring eller om man blir försäkrad via kliniken eller sin egen försäkring och kan ta lån hos en bank?


    Liv och John
  • minimalin
    Attityde skrev 2008-02-10 09:02:52 följande:
    Jag tänkre ta det via medical insurance, jag har nämligen svårt att tänka mig att min vanliga olycks och livförsäkring täcker det om det skulle gå fel, det är ju ingen olycka, jag har själv lagt mig där. Och försäkring via kliniken känns med olustigt eftersom tycker de att de har rätt så täcks det ju inte, och man står där. Jag vet inte hur andra här har gjort men hur jag kommer att göra!!!hm cc är 1cc = 30 ml om jag inte minns fel
    Ja, jag har också funderat på det... det känns ju som ett extra stöd om nåt skulle gå fel! har inte läst igenom allt vad medical insurance innebär, men du blir ju mer försäkrad än utan av vad jag förstått... fast vet inte hur dyrt det blir att ta lån där.. typ ränta och sånt..
    Okej.. jag som är expert på matte.. om man skulle omvandla 350 cc i dl form då? Hur mycket ska man ta då? :) finns det inget omvandlingsprogram av enheter på internet typ?
    Liv och John
  • minimalin
    wellah skrev 2008-02-10 09:19:16 följande:
    undra om man kan ta lån = få försäkring sen betala av på en gång, är man då fortsatt försäkrad? ngn som bara gjort lyft och minskning av vårtgårdar?
    Ja, det borde man ju va rent logiskt? Du kan ju ringa och kolla med dom... för man borde ju ändå skriva på ett kontrakt som gäller visst länge för vissa komplikationer...
    Liv och John
  • minimalin

    Medical finance heter lån och försäkringsföretaget... inte insurance... men ändå :)
    Ja, 350 cc är detsamma som 350 ml tydligen = 3,5 dl


    Liv och John
  • minimalin
    Helajni skrev 2008-02-10 09:52:13 följande:
    Nääää, 1 dl är 100 ml, jag LOVAR! När man kör ristestet så prova med ex, 3,5 dl. Det är ungefär jmförbart som om man lägger in implantat på 3 dl. (i alla fall om man lägger bakom muskeln)
    Okej, så om man siktar på att lägga in 250 cc bakom muskeln så ska man prova med 3 dl i bhn?

    ja, det stod att 1cc var lika med 1 ml på wikipedia :) och 350 ml är 3,5 dl så...

    Okej... ja, det beror ju på vad kliniken har för försäkringar... men det kanske varierar från klinik till klinik.. har sett att en del har kapselförsäkring medens man måste köpa till det på andra kliniker.. känns som omman vill ha en ordentlig försäkring! Men är de luddiga med vad dom erbjuder liksom?
    Liv och John
  • minimalin
    meic skrev 2008-02-10 11:28:40 följande:
    nån som vet vilka bröstop. som går att göra med lokalbedövning?
    Jag är mäkta rädd för att bli sövd jag...
    Liv och John
  • minimalin
    meic skrev 2008-02-10 11:48:07 följande:
    Ja detär inte roligt... tänkte kanske man kunde slippa! ska ta ut mina implantat...
    Varför ska du ta ut dom?
    Liv och John
  • minimalin
    meic skrev 2008-02-10 11:54:43 följande:
    har haft dem i tio år nu och vill inte sätta in nya utan ha mina egna tillbaka... mycket nervöst att se hur det blir alltså!! lite nervös för resultatet är man allt...
    Ja, det kan jag tänka mej!! Om det inte blir bra då? Kommer du sätta in nya igen då?
    Tar du ut dom för att du är less på dom typ?
    Liv och John
  • minimalin
    Helajni skrev 2008-02-10 20:01:18 följande:
    Ja, precis så menade jag. Prova med 0,3-0,5 än vad du vill ha.
    Grejt... då ska jag göra det ^^
    Liv och John
  • minimalin

    Hur lång tid får man vänta på en tid egentligen?Jag hade tänkte opa mej när ja ammat klart, men ja vet inte när det blir... men vill inte ha ett stort 70a glapp däremellan...


    Liv och John
  • minimalin
    kidsrock skrev 2008-02-11 07:57:35 följande:
    Jag gjorde min bröstförstoring med lugnande och lokalbedövning. jag var också rädd för att bli sövd! Det gick jättebra!
    Men blir det inte billigare då eftersom narkosen kostar 5000:-
    Liv och John
  • minimalin
    eio skrev 2008-02-11 08:29:32 följande:
    Ang. silikon implantat så behöver man inte alls byta ut de nya sorterna som finns idag efter 10-15 år som man sa innan. De som jag ska lägga in lämnar dessutom företaget som gör dom livstids garanti på.Jag såg hur ett sånt implantat såg ut med en reva i, och det blir ingen skillnad nästan. Inget rinner ut!!! Det är en fast gelemassa som stannar där den är hur mycket man än trycker på implantatet. Detta gäller alltså de nya implantaten av sk geléhallon typ.Min kirurg rekommenderar inte anatomiska implantat, han anser att det är större risk för att bröstet blir missformat om det skulle flytta/vrida sig. Ang. kapsel bilding och op av detta så sa kirurgen jag ska göra hos att det i Sverige finns en kartellbildning för priser för detta. Han tar 6000 för att göra en sk kapsel klyvning. och det priset håller sig nästan alla till. Möjligen att de i Sthlm tar mer....bara för att det är Sthlm Den egentliga kostnaden för en sån op är ungefär det dubbla, dvs 12000.
    Okej... så om ett går sönder, om man nu skulle märka det så får man nya implantat? Hur mkt kostar en op då om man ska lägga in nya?
    Liv och John
  • minimalin
    eio skrev 2008-02-11 10:26:26 följande:
    Enligt min kirurg så är det rent medicinskt eg. inte nödvändigt att byta ut ett implantat med gelehallon som gått sönder. Då det inte ändar något i utseende eller hälsa. Men om man vill göra det ändå så gäller iaf för Mentor implantat förljande:www.mentorcorp.com/global/breast-augmentation...De betalar för ett nytt implantat samt att man inom 10 år från första op kan ansöka om ett bidrag på max 1000 pund för att täcka övriga kostnader så som narkos, op sal mm.
    Ok, men har köper alla kliniker inlägg från tillverkare som har livslång garanti?
    Hur vet man att ett inlägg gått sönder då?
    Liv och John
  • minimalin
    eio skrev 2008-02-11 13:34:52 följande:
    Har ingen aning vilka implantat alla kliniker använder. Men det är ju helt klart en fråga att väga in i valet av klinik kanske.Enligt min kriurg så märker man oftast inte att ett implantat gått sönder utan en röntgen eller dyl.
    Vilken klinik är det du går/gått till då?
    Hmm.. lite läskigt... fast om det ändå inte spelar roll om det går sönder så kanske det inte spelar roll egentligen...
    Liv och John
  • minimalin
    eio skrev 2008-02-11 18:37:51 följande:
    Jag har inte gjort än, men ska göra hos Martin Reichman på Plastikkirurgi i Blekinge AB.
    Okej.. ja, jag ska nog gå till en klinik i sthlm... eller den i uppsala om den är bra...
    Liv och John
  • minimalin
    Helajni skrev 2008-02-11 20:26:44 följande:
    Det var ju kanon att bli sövd! Märkte ingenting, men då hör jag inte till dem som mår illa av narkos som tur är.
    Jag har aldrig blivit sövd.. men jag får dödsångest bara jag tänker på det.. att jag är typ allergisk av det och inte kommer vakna upp typ... känner att jag inte vill tappa kontrollen och lämna mina barn typ... kanske töntigt...
    Liv och John
  • minimalin
    Helajni skrev 2008-02-11 20:29:49 följande:
    Mentor och McGhan är sådana implantat med "gott rykte" så långt jag förstått. (Finns fler märken oxå.) Dessa har också livstidsgarantin.Euro Silicone vet jag en tjej som skrev här i forumet som haft rejäla problem med, hennes implantat har spruckit 2 ggr!
    Isch!
    Vill inte ha dåliga implantat..
    Liv och John
  • minimalin
    adsf skrev 2008-02-11 20:57:14 följande:
    minimalin; Jag tänker likadant! Tänk OM nånting händer och jag inte vaknar upp ur narkosen igen =/ fast jag har blivit sövd förut men dock inte så länge, operationen tar ändå 1 tim att genomföra..
    Mmm, man är ju inte på sjukhus direkt heller... finns det akutvårdspersonal där som räddar en om hjärtat stannar?
    Nej, jag får hellre några sprutor i tuttarna och en stesolid..
    Liv och John
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3