Inlägg från: Lurvan83 |Visa alla inlägg
  • Lurvan83

    Vi som knipit färdigt del 9

    Klart jag hänger med =) Kollar in här nästan varje dag, har några trådar jag följer! Sen att jag e dålig på å skriva nåt, det e ju en annan sak, haha! E i v37 nu, å tycker det känns som en eeevighet tills bf. Igår hade jag sånt tryck neråt att jag trodde bebisen va på väg ut. Men näe, kanske mest önsketänkade =) Iaf, idag har vi haft barnkalas, å imorn kommer släkten. Pust! Så sätter indet detta igång förlossningen, så tror jag inte nåt gör det, haha! Fast det e klart, bebisen får gärna stanna inne ett liiitet tag till, Max kan ju få ha sin födelsedag själv tycker jag! Så, om typ en vecka e den mer än välkommen =)

  • Lurvan83

    Ojoj, Max sover ju sådär bra han oxå. Har ju sovit så dåligt att vi i somras pratade med BVC psykologen ang det. Kom fram till att vi inte skulle ge han några droppar alls mer å att han nog behövde all den närheten han kunde få, å har sen dess sovit jämte mig i sängen. Han sov bättre nästan direkt, å ännu bättre när han i november fick för sig att sluta med nattvällingen. Men, jag sov ju desto sämre, men vad gör man inte... Nu tycker jag dock att det e bökigt när jag har sån foglossning å e typ stor som ett hus, bara att flytta sig i sängen e tokjobbigt! Så, förra helgen la va in honom i hans rum, å nu ska vi försöka ha det så här... Har vart en jättejobbig vecka med knappt nån sömn alls, men jag vill inte heller ge upp... Så, nu dom två sista nätterna har har sovit jättebra å inte vaknat till förrän väldig tidig morgon! Så jag hoppas han börjar vänja sig vid sitt rum nu, det e ju bäst för alla. Sen får vi ju se hur det blir när bebisen kommer. Psykologen nämnde det oxå att då kan man inte hindra dom från att sova inne ihop med oss andra, för då kommer han nog känna sig mer "utanför" än vad han nog kommer göra ändå... Tror det kommer bli lite svårt det där, det gäller verkligen att lägga så mkt tid man kan på honom, för jag måste ju oxå ha massa tid med bebisen via amning å så, å det kanske han tycker e konstigt i början. Men, alla andra har klarat det där, så det ska nog gå bra här med =)

  • Lurvan83

    Tänkte bara titta in å berätta att förra lördagen den 13/2 så tittade en prinsessa äntligen ut =) 4190 g å 53 cm lång! Det gick sjukt mkt fortare denna gången, både på gott å ont. Men, jag e sååå glad att jag denna gången mådde "bra" efteråt å kunde gå upp till BB å va uppe å röra på mig å sitta med lillan i famnen osv... Allt sånt missade jag ju sist då jag va helt sängliggande efter födseln. Rickard fick inte stanna på BB över natt tyvärr, så det va bara att gilla läget. Tyvärr. Sen e det oxå besöksförbud så Max fick inte komma å hälsa på. En del tårar kom pga det, men efter 2 dagar åkte vi iaf hem. Väl hemma kändes det tidigt, hade gärna stannat en natt till för att komma igång med amningen, men längtan blev för stor till lilleman... Iaf, han har lite svårt att förstå att jag måste va så mkt med henne nu iom amningen å allt, så han testar oss nåt fruktansvärt här hemma nu. E inte alls på humör å inget passar. Han vill knappt va med mig överhuvudtaget å det skär i mammajärtat. Men, det e väl tufft för honom oxå... Sen tycker jag det e lite krångligt det här med amningen. Ammade ju aldrig sist, så jag tycker det e svårt å veta hur ofta hon vill äta, om hon liksom verkligen e hungrig eller om det bara e sugbehov, å hur mkt hon vill ha varje gång. Sist gav jag ju flaska å hade koll på hur mkt han åt. Hon har iaf gjort bra nätter hittills, men det kan ju ändras huuur många gånger som helst =) Jag mår iaf väldigt bra, förutom en extremt trötthet... Från natten till fredag förre veckan, till typ tisdagen tror jag det va 9 timmars sömna totalt eller nåt... Helt sjukt. Men men, man orkar mer än vad man tror.... =) Iaf e det helt underbart att ha både en prins å en prinsessa här hemma nu! Härligt å va 4 =)

  • Lurvan83

    Här e det full fart. Gör inget annat än byter blöjor, matar å somnar barn känns det som. Stor som liten =) Maja växer så det knakar. Har slutat amma nu så det e flaskan som gäller. Hade sån där dinapp på brösten när jag ammade, men sen va hon ju så sjuk i två veckor, å efter det tog hon inte den. Å klarade inte riktigt av att ta bröstet heller... Så det e med blandade känslor jag nu pumpar ut det sista. Men, det e ju både fördelar å nackdelar med allt. Nu kan vi dela upp matningarna, men damtidigt e det ju ett speciellt band som avslutas...

    Sen Max e verkligen stora killen nu. Trotsig som få, å med ett helsickes humör, men samtidigt världens goaste =) Sen så låter det kanske skrytsamt, vilket jag inte alls menar, men han e så himla smart. Eller så tycker bara jag det kanske, haha! Dom sa till sambon p ådagis förra veckan att dom tyckte han va så smart å fattade så mkt. Å min mamma som e lärare försöker lära vissa av sina barn såna saker som Max redan fattat. Det e ju lite knas... Som sagt, jag vill inte skryta, tycker bara det e kul å berätta lite framsteg! Han kan nu höger å vänster. Det kom från ingenstans. Han har stenkoll. Han kan bokstavera sitt namn, å visar vi honom det så säger han direkt vad det står. Han kan även Majas namn, å kan bokstavera det. Mitt känner han igen men kan inte bokstäverna så bra än... Han memorerar meningar å stycken från böcker, så det e viktigt att man inte missar en rad, för då rättar han oss, haha! Å ibland kommer han med en bok å säger att hans ka läsa å så kommer han ihåg vad som står å rabblar massa meningar precis som det står. Galet... Han räknar till 20. Å talet e helt flytande. Han tjötar mig tokig hemma på dagarna. Nåt som han även gillar e att sjunga. Gör det mest hela dagarna. Dom sjunger å spelar tydligen mkt på dagis. Så det e hans favoritsysselsättning just nu =)

    Har inte heller haft en koll på länge. Men tror han väger typ 16-17 å e väldigt lång. Va strax över 90 på 1 ½ årskollen om jag inte minns fel...

    Nu ska jag sluta tjata. Hoppas ni har det bra allihopa, å även om det skrivs lite då å då nu bara i tråden så vorde det väldigt kul om den fanns kvar =)

  • Lurvan83

    Hallå! Kul med ett inlägg i tråden äntligen =) Här e det bra. Full fart! Maja e redan 3,5 månad å växer så det knakar. Fattar inte vart tiden tar vägen... Max e stolt storebror å berättar mer än gärna för alla han träffar att han minsann e storebror =) Annars flyter det väl på som vanligt. Tycker inte jag hinner med nåt här hemma, men det e väl så det e... Ha det toppen allihop å så hoppas jag att det e fler som gör sig tillkänna nu i tråden =) Kram

  • Lurvan83

    Lillasyster Maja föddes 13/2 =) Nån kan väl va snäll å fylla i det på listan??!!

  • Lurvan83

    Hoho, e det nån som kan va snäll å uppdatera listan? Borde va en del syskon som ska fyllas på va?! Tack =)

  • Lurvan83

    Jag undrar samma sak, vad har hänt? Usch va jobbigt det verkar iaf... Kramar

  • Lurvan83

    E nån snäll å lägger till Max lillasyster Maja på listan?! =) Hon kom den 13 februari =) TACK!

  • Lurvan83

    Vi har oxå 2,5 årskontroll här. Va på den för typ 1,5 månad sen. Max klarade grejerna galant! Han va då 99 cm lång, å vägde 17 kilo jämt! Dock med gips på armen...

  • Lurvan83

    På 2,5 årskontrollen vägde Max 17 kg (med gips...) å va 99 cm lång! Men det va ju förra sommaren... Tror han vuxit en del sen dess, tycker han dratt ut på längden! Även Maja e väldigt lång. Växer förbi sina jämnåriga med en väldig fart!

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 9