• icka76

    30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

    Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

    Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

    Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

  • Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-10-13 11:01:19 följande:
    Min man blev väldigt upprörd och ringde upp och skällde lite. Han fick uppenbarligen prata med en väldigt vänlig och medgörlig sjuksköterska som nu ser till att blodproverna blir analyserade direkt.
    Pimpinellan, jag måste uppenbarligen ta ett dag 3 prov och jag är nu helt lägligt på dag 10 ...
    Tyvärr har mitt förra just blivit för gammalt.
    Så nu får vi det första mötet i november, men pga jul och nyår så kommer vi nog trots allt att få vänta till januari innan vi kommer igång, men det är iallafall inte deras fel att min cykel precis krockar med högtiderna.
    Känns trots allt strul skönt att ha kommit fram i kön och att något händer. Nu är det bara att hålla tummarna tills de blir blå att det ger utdelning.

    Kram till era alla
    Jobbigt när det strular - otur med cyklernas läge (men är det jul så är det...). Styrkekram!
  • mojutten

    Pimpinellan, jag var även tvungen att ta ett nytt cellprov. Vilket iof var bra då jag missade förra gången jag blev kallad, jag var gravid och tänkte inte chansa med att ha ngn pillandes på min tapp. Nu hoppas jag bara att det kommer tillbaka ok.

    Tiden kommer säkert att gå fortare nu när det åtminstone känns som man är inne i svängen.

    Hur är det med er andra?

  • Nikki GBG

    Någon här som har koll på blodprovs-beteckningar??
    jag var hos min läkare idag och alla blodprover var bra inkl sköldkörtel-proverna..
    berättade om mina missfall och då togs 5 extra prover som jag tror alla är hormon-prover??

    S-kortisol
    S-lgFl
    S-Prolaktin
    S-T3
    S-T4

    Är det dessa prover som tas vid en utredning??
    borde något mer prov än dessa tas??
    har fått 2 tidiga missfall på raken sen försökt ett halvår utan att bli gravid på nytt Gråter
    tacksam för alla svar {#emotions_dlg.flower}

  • Pimpinellan

    Jaha...? Alla gravida,gett upp eller gått vidare på andra sätt? Här kom mensen på exakt dag igen så r.r funkar väldigt bra för att räkna ut BIM. Kom på att vi får ett extraförsök i nov. p.g.a tidig äl. Inte dumt!

  • mojutten

    Hej Pimpinellan.

    Gravid? Knappast.
    Patientskola inför ivf på onsdag. Annars försöker jag mest hålla huvudet över vattnet. Sen vi fick beskedet att vi kommit fram i ivfkön så harjag konstigt nog tyckt att allt varit riktigt jobbigt. Jag vet inte om det liksom ställt allt på sin spets och blivit verkligt. Det känns som om livet hånar mig lite, inte nog med att jag mf på mf nu ska jag dessutom inte kunna bli gravid heller. Kanske hänger de två ihop, kanske har jag skruttiga ägg.

    Min man peppar och är optimisktisk. Han har haft det tufft tidigare i livet och är bättre rustad och tycker att livet har bluvit så mkt bättre än han någonsin kunnat drömma om så allt utöver det han redan har är bara bonus, så även barn. Det känns skönt att han orkar mer än mig, även om han också bryter ihop då och då.

    Det här blev långt.

    Skit för mensen! Vad är planen framöver?

  • Pimpinellan

    mojutten: jag tycker det verkar fantastiskt med möjligheten till IVF jag så jag hoppas du kan känna så framöver också. Chansen på ett enda försök att barn är 22%,rätt bra chans anser jag. Glad Jag har gjort 8 behandlingar med sprutor,5 äggplock och 2 ET så har du frågor fråga bara på! Du får säkert lite extra medicinunderstöd också med tanke på dina m.f.

    Här ska det fattas mod till FET och om det går åt h-vete ännu större mod till ED. Tar emot så in i bomben... Andra k-llar och får barn på typ 5 försök medans en annan hittills lagt ut säkert uppåt 90000:- på ingenting! Skrikandes 

    Du har mina tummar så kanske jag kan få en vid ev. FET? Glad

    Ni andra då?

  • Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2011-10-28 23:56:13 följande:
    Jaha...? Alla gravida,gett upp eller gått vidare på andra sätt? Här kom mensen på exakt dag igen så r.r funkar väldigt bra för att räkna ut BIM. Kom på att vi får ett extraförsök i nov. p.g.a tidig äl. Inte dumt!
    Varken gravid eller gett upp. Har varit bortrest i en vecka... Vi satsar på november!
  • mojutten

    Klart att du får mina tummar Pimpinellan. När är det dags? Har ni många i frysen?

    Väntar med nervös spänning tills första läkarbesöket den 24:e. Var och lämnade FSH prov idag. Känner mig sjukt orolig för att få provsvaren.
    Jag hoppas att din positiva attityd till ivf ska smitta av sig

    Ledsen SoB (haha hur ser det där ut, inget illa ment dock) att inget hänt.

  • Pimpinellan
    mojutten skrev 2011-11-07 09:40:24 följande:
    Klart att du får mina tummar Pimpinellan. När är det dags? Har ni många i frysen?

    Väntar med nervös spänning tills första läkarbesöket den 24:e. Var och lämnade FSH prov idag. Känner mig sjukt orolig för att få provsvaren.
    Jag hoppas att din positiva attityd till ivf ska smitta av sig

    Ledsen SoB (haha hur ser det där ut, inget illa ment dock) att inget hänt.
    Vi har en enda i frysen som vi tänkte provtina innan jul om det hinns med. Hur jag lyckades få till honom vette fåglarna när jag vid tre äggplock inte ens gick till insättning! Förvånad

    Så du fick lämna FSH-prov? Det slapp jag,men de kanske utgick från att det var normalt eftersom det var det vid utredningen? Du kanske inte lämnat det eller var det jättelänge sen? Jag tror säkert det är bra eftersom du kunnat bli gravid! Att ha kunnat bli gravid oavsett om det slutat i missfall räknas som mycket positivt trots allt. Man har kommit flera steg på vägen som andra inte ens vet om de nånsin kommer förbi som t.e.x att äggen är befruktningsbara och just den mannens spermier kan befrukta dem och ägget kan fästa. Det är ju dock det där sista avgörande steget som fattas,men man får ta ett steg i taget.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3