• sassa07

    Fler som snart ska börja med Pergotime??

    Eddam skrev 2010-05-17 07:40:33 följande:
    Hej!!Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime! Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??
    hur gammal är din son?

    Jag fick pergotime utskrivet och skulle ha tagit det,  men när äggloss. va beräknad var jag utomlands utan man och barn så nu får jag vänta till nästa mens och min mens kommer mellan var 5e-7e vecka!!
    Har försökt i 14 månader snart....
  • sassa07

    Jag börjar nog med pergo på lördag :-/
    Är lite nervös... eller ganska jättenervös!
    Ska har mens på fredag men igår (1gång) kom det lite bruna flytningar och idag har det
    runnit till lite mer...
    Jag ska utomlands i nästa vecka med sambo, så nu väntar jag på att gyn ska ringa tillbaks för vad jag förstår så måste man göra ett ultraljud efter kuren, men då kommer jag att vara utomlands...

  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-02 21:00:55 följande:

    Vad ska Rosenrot göra?


     


    Skrållan: Surt att mensen inte har kommit än.. :(
    Men vänta tills i morn innan du börjar fundera. Det normala var ju att det kom 2-5e dagen efter sista tabletten.


    Här har jag börjat testa men inte fått något utslag på ÄLtesten.. Vill ha ÄL NUUUUU! Obestämd Även om jag egentligen vet att det kan ta några dagar till så känns det inte som att Pergon har hjälpt.. Men jag har ju en hel del kurer till utskrivna så jag kan ju fortsätta knapra piller om det skiter sig..
    Hur har era andra läkare gjort? Har ni fått ett paket utskrivna eller har ni fått flera?


    Jag har bara fått ett paket/omgång utskrivet!!
    Jag har inte riktigt hängt med i tråden men är detta första gången du(syskonmaking) tar pergo???
    Gyn ringde mig senare på em, och jag har en tid inbokad dagen efter att jag kommer hem från resan för att ta ett UL!
    Men bara om jag bestämmer mig för att ta pergo denna perioden!
    Läkaren vill att jag ska komma på UL bara för att se att det inte har blivit för många äggblåsor, då risken för tvillingar, trillingar finns när man tar pergo....
    Men man kanske ska ta å göra en liten knodd när man e utomlands Det sägs ju att man skall tänka på annat (å ja, hur lätt är det)
    Hoppas att din ÄL kommer snart

    Skrållan83: är det första gången du tar pergo???
  • sassa07

    Syskonmaking: Hoppas hoppas att det är din ÄL och att ni myste igår

    Japp min första gång med pergotime...

    Nu undrar jag lite....
    har en menscykel på 5v, förra mensen va det 7v emellan...
    Så egentligen enligt 5v räkning ska jag ha mens imorgon 4/6
    MEN
    så i tisdags fick jag en brun flytning, men sen kom det inget mer på hela dagen
    i onsdags kom det brun/rött när jag kissade på morgonen (ganska mycket, kändes det som) och sen lite mer vid lunch, men inget där emellan och inget efter.. SUCK!!
    Imorse (torsdag) va det bara pytte när jag kissade.
    Jag har inte haft tampong/binda...
    Ska jag räkna detta som mens och börja ta min piller på söndag?? Gyn tyckte jag skulle vänta å se till fredag om det kom mer som en mens...
    Vad tror ni???

    Ska ni andra tillbaka och ta UL efter kuren???
    Som jag skrivit innna, jag e nervig!! Känns som man är så nära nu...

    Ha en fin dag!

  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-06-03 18:02:05 följande:
    Jag hade nog inte räknat det där som mens. Gör som Gyn föreslog och vänta till fredag, om det komemr mer då. Annars tycker jag du kan köra igång med pergotimen. Fast grav.testa dig först?

    (Eller så kan du börja med pergotimen på lördag, så börjar vi samtidigt!) Glad
    Japp jag ska testa mig på lördag eller söndag...
    Men jag har molande värk i magen så hoppas att det kommer en flod imorgon, nu längtar man ju efter mensen
    Typiskt att det ska vara någon blandning av flytningar å mens nu när man verkligen vill att den
    ska komma, tidigare har det ju verkligen vart mens.
    Jag har gått på zonterapi å det kan oxå sätta igång att man kan få brunaktiga flytningar...
  • sassa07
    annakohler skrev 2010-06-03 20:04:14 följande:
    japp 1år exakt åt jag det...utan någon kontroll
    startade 2007 (januari) blev gravid 2008 (januari)
    blir förmodligen likadant nu med
    Ett år!!! Jag har precis som Skrållan83 fått höra så ska jag bara  ta det i 3 månader/omgångar...

    Hur länge försökte ni innan du fick pergotime första gången???

    Min sambo ska oxå bli kollad om det inte händer något... Vi har en son och han är 5 år idag, och den lille knodden blev till med p-piller... och nu försöker man med allt för att bli gravid, det känns så jobbigt i vissa stunder...

    Skrållan83: har du barn sen tidigare???
  • sassa07

    VAD SKA JAG GÖRA???

    Ska ha mens idag, men den har inte kommit!
    Jag har ju haft brun(mens)flytningar 1-2 ggr per dag sen i tisdags... ska jag
    räkna detta som mens??
    (Har haft så en ända gång innan i 3 dagar och sen 2 veckor senare kom mensen! )

    Så typiskt att Gynmottagningen är stängd idag, dom flyttar!!!

    Syskonmaking: jag har oxå läst att man kan börja med pergotime även om man inte har mens!

    Vad tycker ni???

  • sassa07

    Jo jag ringer 1177 senare idag, och jag ska även iväg efter jobbet å köpa grav.test så jag testar mig imorgon bitti...

    syskonmaking & skrållan83, mys nu ordentligt i helgen

  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-05 10:00:37 följande:
    Hur har det gått för dig??
    Jag ringde 1177, först visste dom ens inte va pergotime va när jag ringde?! Så jag blev kopplad till gyn akuten?!
    Men dom tyckte inte att det lät som  mens, och att jag kanske skulle vänta till nästa mens.. det va iofs upp till mig själv!

    Tog ett grav test i morse och det va neg.
    Nu ikväll har jag fått tillbaka lite bruna flytningar...

    Har ju läst att man kan börja med pergon iaf...

    Är det någon som vet vad som händer med kroppen om nu detta är "mens" å jag tar pergon imorgon??? Är det farligt???

    lerumstessan: det räcker med sex varann dag spermierna kan ju överleva upp till 5 dagar.. fast hade jag fått pos. på ÄL test, hade jag gjort det varje dag bara för att vara säker
    Kanske inte så romantiskt men ha några snabbisar

    annakohler: GÖTT!!!
  • sassa07

    Så här stod det på fass.se

    Dosering


    1 tablett à 50 mg dagligen i 5 dagar. Om patienten har blödningar startas behandlingen på eller omkring femte cykeldagen och i annat fall när som helst.


    Ska man kanske ta det imorgon söndag???
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??