Inlägg från: Tomtefar |Visa alla inlägg
  • Tomtefar

    Integration och assimiliering

    Toblemona LOL den var ny för mig Skrattande

  • Tomtefar
    Rockan skrev 2010-09-29 10:52:32 följande:
    Är stening en muslimsk sed nu också?!?

    Jag som trodde det var en ganska sällsynt kulturell kvarleva inom starkt partiarkala samhällen jag.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article7858019.ab

    Nej fan, det är prime time TV underhållning...vi kanske kan få det med pay per view här i Sverige tills vi infört det i svensk TV. Då kan vi alla mysa hemma i TV soffan o se dödsdömde Sakineh stenas till döds med lite popcorn och cola.
  • Tomtefar
    gutshot skrev 2010-09-29 12:36:15 följande:
    Ähh .. skitsamma , mer invandring .. mera muslimer , låt oss ha en blomstrande mångkultur  win win situation liksom, Snälla ..sluta prata om nackdelar med det , det vet alla att det bara har fördelar ... när invandringen och den muslimska religionen växer i Sverige så får vi både bättre ekonomi och ett tryggare samhälle

    Sååå sjukt att 340.000 svenskar har röstat på SD när allt går åt rätt håll, dom måste vara korkade !!!
    Röstar för att detta står i wikipedia som definitionen av ordet ironi.
  • Tomtefar
    hallencreutz89 skrev 2010-09-29 13:00:39 följande:
    Fast kanalen som visade setningen var ju en kanal som tar upp kvinnoförtryck och därför visades det, inte för att det skulle vara underhållande. Du kanske borde läsa artiklarna du länkar till
    Men jag är starkt troende muslim och tolkar koranen bokstavligt, menar du att detta är fel i Sverige? Men detta är ju en del av min kultur. Förnekar du min kultur din rasist!
  • Tomtefar
    StinaFia skrev 2010-09-29 13:35:40 följande:
    du får tillkänna dig vilken religös inriktning du vill, men du måste följa svensk lag förstår du.
    Men då vill jag ändra svenska lagar för dem följer inte dem kulturer och seder jag är van vid. Ni får ju ändra era lagar så att dem bättre överensstämmer på den stränga tolkningen jag har på koranen, annars är ni ju rasister som inte låter mig utöva min kultur till fullo.
  • Tomtefar
    Rockan skrev 2010-09-29 13:44:47 följande:
    Nej, stening förekommer inte "bara" i mellanöstern, tragiskt nog, inte heller uteslutande i muslimska kulturer.
    Detsamma gäller terrorism, hedersmord och självmordsbombningar.

    Har du sett nån som uppmuntrar till det, utöver galningarna själva?
    sv.wikipedia.org/wiki/Fadime_Sahindal

    Har alla glömt henne?

    Denna "stygga flicka" ville ju bli en del av det svenska samhället och skaffa sig en svensk pojkvän. Naughty Naughty girl. Eller fick hon vad hon förtjäna för att hon ville leva ett liv i frihet utan förtryck med svenska seder?
  • Tomtefar
    Quintus Zebra skrev 2010-09-29 14:47:45 följande:
    Tycker du inte att det r märkligt att dessa så kallade nationalister verkar ogilla dagens Sverige så mycket, och att dom verkar ogilla svenskarna också, och svenska politiker, och svenska feminister, och svenska journalister.

    Vad är det SD egentligen gillar med Sverige (förutom enstaka företeelser som ständigt återkommer som Kristendomen, Fläskköttet, Nationalsången, Midsommar, skolavslutningar)?
    Vad snackar du om? De fullständigt älskar denna kvinna och hennes "skarpa" uttalanden.







  • Tomtefar
    StinaFia skrev 2010-09-29 15:23:27 följande:
    eftersom vi har demokrati i sverige står det dig fritt att starta ett parti för din sak. vi har religionsfrihet och åsiktsfrihet, men det är fortfarande en demokrati. svensk lag gäller alla i sverige.

    vilka avser du med "ni"?
    Jaså, säger du det? Att vi i Sverige har demokrati. Att man kan starta ett parti för sin sak. Att vi i Sverige har åsiktsfrihet.

    Men det gäller väl inte dem hemska Sverigedemokratera va? Dem får väl inte ha en åsikt, eller ta del av den demokratin vi har i Sverige? Deras åsikter ska vi väl inte respektera i en demokrati?
  • Tomtefar
    annmin skrev 2010-09-29 15:06:42 följande:
    Ordet assimilering får mig att tänka på Borg-kollekitvet i Star Trek. "Resistance is futile, you will be assimilated"

    Borgerna består av individer som blivit assimilerade av borgkollektivet. De är i grunden humanoida varelser med cybernetiska implantat som ger dem nya färdigheter och ett kollektivt medvetande.
    ...


    Borgernas stora mål är att assimilera alla arter för att uppnå perfektion. De anser att genom att assimilera andra hjälper de dem på vägen mot fulländning.
    (wikipedia)

    Det finns en hel del invandrare, av den "godkända" sorten, dvs engelsmän, amerikaner etc, som anser att vi svenskar har mycket gemensamt med detta Borg-kollektiv. ;)   
    www.scienceblogs.de/frischer-wind/picard-facepalm.jpg
  • Tomtefar
    StinaFia skrev 2010-09-29 16:55:48 följande:
    jodå, demokratin gäller även dem.

    dock har du missförstått en aning; man behöver inte respektera andras åsikter i sverige, men det är inte olagligt att framföra sina åsikter.
    Så i Sveriges demokrati har jag rätt alltså rätt rösta på det parti jag vill, Jag har rätt att framföra min åsikt och jag har rätt att fullständigt skita i din åsikt?

    Va bra! Jag gillar detta med demokrati.
  • Tomtefar
    StinaFia skrev 2010-09-29 23:58:17 följande:
    yes. nu förstår du Skrattande
    Skiter väl i vad du tycker Tungan ute
  • Tomtefar
    StinaFia skrev 2010-09-30 06:40:25 följande:
    precis så, duktig n(a)isse, klapp klapp Äpple


  • Tomtefar

    Jan Björklund erkände precis till media att de senaste 30 åren har förts en misslyckad integrationspolitik!

    Med andra ord SD tar fram sanningar som vissa tycks blunda för.

    SD kanske inte styr politiken men de kommer förhoppningsvis styra politiken åt rätt håll i landet!

    GO SD GO !!!!!

  • Tomtefar
    StinaFia skrev 2010-10-05 16:05:43 följande:
    ehe? var har du varit de senaste 10 åren folkpartiet fört dessa frågor?
    Blev de inte kallade "folkrasisterna" då de ville införa språktest till invandrarna?

    Hur vill du ha det skall det ställas krav på invandrarna eller inte? Och svarar du nej på den frågan kan du ju inte dela på folkpartiets ( som trots allt är en del av alliansen) syn i alla fall....något även SD vill införa. Enkelt Ja och Nej fråga. Skall det ställas ett språktest på invandrare?
  • Tomtefar
    StinaFia skrev 2010-10-05 16:33:53 följande:
    samma krav som jag sagt hela tiden (svarar jag för 10:e ggn?), nämligen samma krav som idag, förutom att jag vill ha medborgarskapstest innehållande svenska tom åk9, samhällskunskap tom åk 9 och intygande att vederbörande känner till och ämnar följa svensk lag.
    detta är tex en punkt där jag skiljer mig från det parti jag anser mig tillhöra (som inte är fp). jag har nämligen inga problem med att inte avguda "mitt" parti.
    Samma krav som idag??!!?? Med andra ord en politik som Jan Björklund erkänner misslyckats senaste 30 åren.

    Men du vill ha ett medborgarskapstest....bra, ett steg åt rätt riktning. Nu börjar vi snacka politik här. Det finns 8 partier i Sveriges riksdag som alla har sin syn och förhållningssätt på hur saker o ting skall skötas. Gemensamme nämnaren är att största delen av befolkningen röstat på dessa partier betyder ju inte att det bara finns 8 synsätt i landet hur folk tänker, man tar det parti som står sig närmast tror jag du skrev tidigare. Sedan har man generellt ett överseende hur resten av politiken sköts. Trots inte alla som röstat på ett parti är överens i kanske alla sakfrågor knappt riksdagsledamöterna själva ibland.
Svar på tråden Integration och assimiliering