Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

    Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.

    Det är jättebra att du öppnar upp dig och ger ditt perspektiv på det hela. Att tro att adoption skulle varav problemfritt och utan konsekvenser är naivt. Det är svårnavigerat område och vad jag förstått satsar man mycket på just utbildning för blivande adoptivföräldrar idag. 

    Men när det kommer till ditt mående... Du måste hitta acceptans och förlåtelse- för din egen skull. Känns som du fastnat i en ond spiral av ältande. Vi får alla olika sorters kort att spela på här i livet. Och livet ÄR orättvist. Så är det bara. Du måste bestämma hur du ska forma ditt liv efter dina kort. Livet kan vara brutalt- man kan råka ut för ett brott, förlora någon man älskar, bli sviken av de närmaste, växa upp med våldsamma och missbrukande föräldrar. Ja hela livet kan omkullkastas för alla människor redan i morgon.  


    Vi lever bara en gång. Detta liv. Se då till att göra det bästa av det än att fokusera på alla oförätter du inte kan påverka. Hoppas du kan söka hjälp och på sikt få ro och acceptans att kunna blicka framåt och se att det finns mycket som är fint och härligt med i livet. Det som var det var och kan aldrig bli ogjort. Framtiden styr du över.

Svar på tråden Jag är adopterad och vill berätta för er om de problem jag själv haft.