• VIXIE

    Månenens inverkan på födelsen

    Det finns en bok som heter Månmagi(har tyvärr glömt författaren) där det står nåt om att barnen föds i samma månfas som de gjordes,har stämt på mina barn utom den första som jag blev igångsatt med. Mycket intressant bok sen verkar det stämma att det är mer vattenavgång vid fullmåne eller precis efter.
    Ska du göra tex banting,fasta,raka benen och såna grejer som du vill bli av med ska du göra det i avtagande måne,aromamassage,penningmagi!?,gör du i tilltagande måne.
    Gick på en månkurs för nåt år sen mycket inressant,det är en hel vetenskap i Österrike(tror jag det var) är de granar som är huggna på ett speciellt"måndatum" dyrare för de håller bättre!!
    Vixie

  • VIXIE

    Lori Reid heter hon som är författare till Månmagi!!
    Vixie

  • VIXIE

    Calle555: Det kan vara så, det var ett tag sen jag läste boken och även ett tag sen mina barn föddes jag kan ha blandat i hop det .Men boken är ialla fall intressant och enligt de förlossningsavdelningar jag varit på har de haft mer vattenavgång vid fullmåne än annars,den sista jag var på hade en kalender där de prickade i hur många barn som föddes när och månfaserna var utsatta.
    Vixie

Svar på tråden Månenens inverkan på födelsen