Inlägg från: Anonym (Anoca) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anoca)

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Leah56 skrev 2024-05-07 13:11:32 följande:
    Plussade i torsdags väldigt svagt med rfsu sticka, tog ett clearblu digitalt som sa gravid. I fredags tog jag med clearblue digitalt visade 1-2 skulle haft mens i söndags. Nu har testen ej blivit starkare och digitalt har inte ändrat veckor, antar det är missfall på g? Med mina andra barn har veckorna ändrst fort. Tycker inte stickorna varit speciellt starka alls och nu ännu svagare att de knappt syns bim+2. Era erfarenheter av missfall? när kommer blödningen? Så psykiskt jobbigt att vänta🙁
    Tyvärr ser det inte ljust ut om du nu på bim+2 inte har synliga test när de varit synliga för några dagar sen 
    är nog en sk kemisk graviditet där ägget implanteras men ej utvecklas mer 
    ledsen för din skull ! 
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (M) skrev 2024-05-06 10:54:47 följande:
    Ser tyvärr är inget här 
  • Anonym (Anoca)
    Leah56 skrev 2024-05-07 20:33:42 följande:
    Ja precis, testerna har varit ganska svaga hela tiden och inte ändrats. Hur lång tid tar de innan man blöder ut de då om de är kemisk?
    Brukar bara bli som en mens som är några dagar sen 
    oftast märker man inget alls om man inte testar
  • Anonym (Anoca)
    Leah56 skrev 2024-05-07 21:29:21 följande:
    Brukar man ha gravid symtom ändå? Eller är det bara kroppen som spelar en ett spratt. Är väl bara invänta då
    Man kan hinna ha det i några dagar ja 
  • Anonym (Anoca)
    Lunaz skrev 2024-05-11 07:37:46 följande:

     igår.. 

    tog ett test igår, 11 dagar efter ovitrelle, 10 dagar efter insemination, 6 dagar innan beräknad mens. 


    känner mig så orolig och vet inte om det är positivt, spökstreck, eller pga av ovitrelle. vad tror ni?


    När går ovitrelle ur kroppen?  
  • Anonym (Anoca)
    Lunaz skrev 2024-05-11 08:30:18 följande:
    Upp till tio dagar sitter de kvar
    Ok du  f  fortsätta testa och se om det blir tydligt positivt 

    dessa test är inte pålitliga 
  • Anonym (Anoca)
    Boobouboo skrev 2024-05-12 09:50:57 följande:
    Hej!
    Skulle verkligen uppskatta ett par extra ögon och erfarenheter!
    Ser ni något här? RFSU tidiga test taget på ÄL+11, 12 dagar efter ovitrelle. 4e dagen innan BIM.
    ser ngt svagt där 😍
  • Anonym (Anoca)
    Boobouboo skrev 2024-05-12 11:30:14 följande:
    Tack!
    Vågar inte riktigt tro än ????
    Ta igen om två dagar och se om det ökar 🙂🙂🤞
  • Anonym (Anoca)
    Theresesundstrom skrev 2024-05-12 23:02:39 följande:

    åh?!! Tror du verkligen det? Vad spännande! Läst så mycket här om spökatreck osv så tack snälla du för svar!


    Hade det bara varrit CB early som såg ut så så hade jag ev varor lite tveksam så dessa test har en tendens att ge smala falska streck, men eftersom det andra är så tydligt så håller jag med om att du måste vara gravid 😍
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (M) skrev 2024-05-13 11:30:27 följande:

    Bättre bilder 


    Ser inget definitivt här
    Är du 2-6 dgr efter BIM så tycker man att ett tidigt test ska snappa upp hcg nu 
    Men testa ett annat test om CB early inte visar ngt alls 
  • Anonym (Anoca)
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 16:02:59 följande:

    Håller tummarna för dig! tog du direkt på morgonen? Prova apotekets. Jag tog ett nytt CB early nu (BIM 3) idag. Visserligen så här på eftermiddagen efter för mycket kaffe men nyfiken som man är (och kanske lite korkad) helt negativt. Mina två andra är tagna på morgonen men borde det verkligen inte synas liiiite? Tappade hoppet nu 😂


    Vad apotekets test avläst inom tiden ? 


    isf kan det ju bara va att du hade utspädd urin nu 

  • Anonym (Anoca)
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 17:01:20 följande:

    Ja alltså jag kollade när tiden var slut och då var det ett svagt streck där som jag typ trodde var ett spökstreck men det fortsatte att bli starkare när tiden var över. 


    Suck, får prova på morgonen imorgon igen! 


    Okej 
    man blir ju lite fundersam om det då inte är ett giltigt streck hm 
    för en hel del test blir positiva efter en tid 

    dock ser apotekets väldigt positivt ut men kankse blir de så efter tiden gått ? 


    ja testa imorrn 

    jag får alltid starkast test på eftermiddagen 

  • Anonym (Anoca)
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 18:01:10 följande:

    Har sett här i forumet att en del fått positivt efter tiden gått ut men tycker inte strecken borde vara så starka som mina var? Någon här som råkat ut för detta? dvs starka streck när tiden passerat 

    Bägge testen var extremt svaga när tiden hade gått ut men dom var där 🙈 
    Men de från apotekets var så svagt så jag tänkte typ att de var spökstreck och la ifrån mig det och 5 eller 10 minuter senare, kan inte säga säkert så var de supertydligt. 


     


    Tyvärr kan man få positivt efter avläsningstiden
    och CB brukar va svåra att lita på om de inte har breda blå streck 
    men jag håller tummarna!!! 
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (Jahapp) skrev 2024-05-16 21:09:22 följande:
    Det kom direkt eller ja inom 3 min men jag tycker mig även se en vågrät linje högst upp i testrutan så därför är jag tveksam. Spännande att analysera! 
    Det vågräta är färg rester 
    jag tycker mig kunna se ett svagt men brett streck vertikalt så det kan va ngt på g här 
    testa om två dagar igen!! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester