• darling76

    + på gravtest 12 dagar efter ovitrelle, sant?


    Hej alla snälla, jag behöver hjälp!:) Jag tog ägglossningssprutan ovitrelle för 12 dagar sen. I FASS står det att den kan ge faskt utslag på gravtest upp till 10 dagar.(den innehåller HCG) Kan man lita på detta? Har nu testat sen dag 9, och testen blir inte svagare, tvärtom. På bilden är testen tagna uppifrån: dag 9, dag 10, dag 11 morgon, dag 11 em, dag 12 morgon. Nu är det dag 12 efter sprutan (10 dag efter ÄL) och ett ganska svagt men tydligt streck. Är jag gravid?  Snälla nån...? :)   (testerna är från testlagret, har aldrig fått streck på dessa förut om jag inte varit gravid, samt att jag testade även med CB igår och fick plus)                              
  • Svar på tråden + på gravtest 12 dagar efter ovitrelle, sant?
  • darling76

    Tror du det??? Vore ju fantastiskt! Har du tagit ÄL-spruta själv någon gång?


    Sötisa skrev 2012-02-26 14:37:50 följande:
    Du kan garanterat lita på dina plus. Grattis!

  • darling76

    Åh tack snälla för ditt engagemang :) vågar inte riktigt bli glad än, har läst om nån här på FL som fick falskt plus 13 dagar efter sprutan.. Men man tycker ju att FASS borde gardera sig:) tar ett teßt imorgon bitti igen, om det är plus då så ropar jag hej:) . Tack igen!


    Sötisa skrev 2012-02-26 18:07:36 följande:
    Ja hur många gånger som helst:) jag alltid börjat testa runt dag 6 och då har det funnits kvar hormon i kroppen. En gång fick jag falskt pos rd 10 men dagen efter var det helt neg. Så dag 12 kan jag garantera dig att det blir positivt av en graviditet och inget annat:)

  • darling76

    Tack, jag tror nöstan nu;)))Nej, testerna borde bli svagare, det har du rört i. Jag har dock inte Gjort ivf, utan bara kört menopur+Ovitrelle.


    milja08 skrev 2012-02-26 18:41:52 följande:
    Jag tror definitivt du kan lita på att du är gravid och det är inte ovitrellen, om det vore ovitrelle borde ju inte testerna bli starkare som dina blivit eller hur? Jag testade svagt positivt redan RD 6, mina tester blev också starkare för var dag och då var jag gravid, hade ju också tagit ovitrellen, fick tillbaka ett 5 dagars odlat embryo den gången. Grattis och hoppas det håller i sig!

  • darling76

    Tack för alla svar! Ptratade med min gyn idag och de sa grattis, sprutan kan inte ge starkt plus som jag fick imorse! Jag är gravid!!!!:)))

  • darling76

    Jag kunde iallafall tro på det, nu är jag i vecka 10:) lycka till!


    ladde skrev 2012-04-06 16:48:39 följande:
    Hej jag testade idag och blev stark plus efter 12_13 dagar .. Kan jag tror på det???

  • darling76

    Håller alla tummar och tår :) men vågar nästan säga grattis..:)


    ladde skrev 2012-04-06 19:33:21 följande:
    om mensen ej kmr tills måndag... Så jag bli världen lyckaste kvinna...efter tre års försök. Håll tummarna åt mig

  • darling76

    Vad roligt!!! Grattis:))


    ladde skrev 2012-04-07 17:02:45 följande:
    Hej gjorde digital test och fick gravid 1_2

  • darling76

    Hej, Jag har tagit Ovitrelle tre omgångar, på sista blev jag gravid:) Jag hade garvidsymptom alla gångerna, så tyvärr är det inget sökert tecken... Jag fick ÄL två av tre ggr... Tror jag fick ÄL ca 2 dygn efter sprutan. Hoppas på ett fint plus för dig de närmsta dragna! Lycka till:)


    Jennie1987 skrev 2012-04-10 20:04:52 följande:
    Vad härligt att läsa att ni lyckats flera stycken med hjälp av Ovitrelle! Det är 12 dagar sen jag tog sprutan idag, och jag har hemska biverkningar. Mår illa, är sjukligt trött, jätteont i bröstvårtorna, stick/hugg i nederdelen av magen och har en allmän olust känsla. Jättejobbigt att ha så mycket biverkningar. Vet ni när biverkningarna slutar ungefär? Läste att Ovitrelle är ute ur kroppen efter ungefär 10 dagar, så jag tycker att mina biverkningar borde börja försvinna nu då? Eller tänker jag helt fel? Hur säkert är det att det blir ägglossning av Ovitrelle? Är det vanligt att den uteblir trots att man tagit sprutan? Jag är jätteosäker på om jag ens haft någon ägglossning, men tog den 29 mars (torsdag) och enligt min läkare skulle ägglossningen vara typ fredag-lördag. Men man vet väl inte säkert? Tog blodprov i torsdags, men har inte fått något svar på det än, dumma påskhelg! ;) Har ni också haft biverkningar innan ni fått era fina plus? Eller är det inte så vanligt? Oj, vad mycket frågor det blev :)                   

  • darling76

    Fast 14 dagar efter sprutan kan du ju testa om inte mensen kommit?


    Jennie1987 skrev 2012-04-12 20:45:31 följande:
    Tack snälla för ditt svar! Ja, jag har läst att man får gravidsymtom av sprutan. Men det jag funderar över är varför de inte "trappas ner" nu när sprutan borde vara ute ur kroppen? Är 14 dagar sen jag tog sprutan nu. Men det kanske är vanligt att det sitter kvar i kroppen på nåt vis... Jag blir lite lätt förvirrad. Ska ringa min gyn imorgon och höra om jag ens haft någon ägglossning. Känns ju ganska meningslöst att gå igenom dessa jobba biverkningar om det ändå inte blir nån bra ägglossning. Tack för lyckönskningen! :)     

Svar på tråden + på gravtest 12 dagar efter ovitrelle, sant?