• 3 barns mamma84

    Solstrålarna

    {#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • 3 barns mamma84
    MissKaos skrev 2012-12-28 12:14:04 följande:
    Men då får du ju ett missfall nu. Inte mens?

    Jag hade ju med blödningar med sonen. Tom gynekologen trodde det var ett mf. Men det var det inte, det fanns ett tickande hjärta därinne.

    Jag väntar nu på mens. Jag behöver er hjälp nu: Har ju tagit en massa neg tester och tror inte att jag är gravid. Jag hade utslag på ÄLstickan den 13:e. Mao Äl senast 15. Jag gissar mig då till att BIM blir 29:e. Min cykel varierar jag har inte haft koll så noga innan, men nu har den varit 28-30 dagar. När hade ni eg räknat sm BIM? Och, spelar det eg ngn roll för gravtesternas skull? Det BORDE ju var ÄL+14? Sen tänker jag att man KAN ha flera LH stegringar under en cykel va? Jag hade ju inte jättestarkt utslag på stickan... Skulle jag då ha kunnat ha en ¨LH stegrin några dagar senare (hade då en liten liten mini droppe blod i trosorna) Jag trodde då att det berodde på att vi ahde ahft så mkt sex att slemhinnan helt enkelt blödde lite. Ngt som har en aning? För isf skulle jag ju kunna ha BIM några dagar senare än jag tror? Blodet var där ca 17 gissar jag. Vi hade sex 11+13+14+15+17  runt BIM. Innan dess men, men senare blev det dåligt med det förkylningar etc.. Är det någon som har erfarenhet?
    Mår illa och ömma bröst, men det kan ju lika gärna vara PMS. Kan få så ibland. Eller, jag tror inte det är ngt denna gången. Ska satsa på nästa! Har ju betällt massor med ÄL tester nu funderar på att Äl testa en vecka efter första utslaget denna månaden för att se vad som händer?
    Vad tror ni? *HJÄLP* Någon med erfarenhet?

    Så sant så v 6 5+1 idag
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • CA5
    Pommac skrev 2012-12-28 21:17:48 följande:
    Ja, jag gjorde ett test nu ikväll. Dock hade jag inte hållt mig så länge, bara 2,5 timme (Vet inte om det spelar någon roll?) Ska testa i morgon på morgonen om jag inte fått mens innan dess. Det kan ju vara så att jag inte hade någon ägglossning denna omgång. (jag hade testade inte med några stickor denna gång). Ska du testa i morgon om du inte får mer mens? Eller väntar du?
    Jo, det är klart att det spelar roll. Ta ett nytt imorgon bitti.. Säkrast då! Hoppas inte mensen hinner komma tills dess. Håller tummar och tår Jag funderar på att ta imorgon bitti.. Får se hur jag känner då. Kanske väntar ytterligare en dag. Vilka test använder du?
    floppan2008 skrev 2012-12-28 21:26:21 följande:
    CA5 det kan ju mkt väl vara så för dig! Tycker du ska ta ett test med morgonurin. Har testet blivit starkare så är det en genombrottsblödning! Har du haft det innan är ju chansen stor att du får det igen. Så länge som man inte har mer ont än växtvärken och inte störtblöder är det ju normalt! Ja det är kul för vännen. Är bara lite avis eftersom dom inte ens hann börja försöka innan hon blev gravid. Jag vill extra mkt nu eftersom jag vill få barn samtidigt. Stressen har ökat men såå skönt att blödningen var normal å att hjärtat tickade på!

    Ja, jag ska göra det antingen imorgon eller i övermorgon! Nej har inte alls ont.. någonstans! Jag förstår att det kan kännas lite stressigt ang med din vän. Men ni kommer ju ha barn samtidigt även om det skiljer t ex två månader. Ni kommer ändå kunna mysa med era bebisar tillsammans!
  • floppan2008
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:31:16 följande:
    Här var det klumpar med och kraftigt mens !! + mensvärk och illamående
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

    Fan vad tråkigt du hade ju plussat! Då är det väl tidigt mf! Skit!
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:32:58 följande:
    meningen var att jag skulle testa mig idag för 2.a gången men så blev det ikke av alls .
    Jag fick ''mens'' på BIM+7 idag 
    Jaså, åh vad tråkigt!!! Bara på det igen.. Snart så <3
  • 3 barns mamma84
    floppan2008 skrev 2012-12-28 21:36:20 följande:

    Fan vad tråkigt du hade ju plussat! Då är det väl tidigt mf! Skit!
    Tror inte kroppen min e redo än Obestämd efter 2 år mellan och 2 kejsarsnitt och stora barn så är nog min kropp en klocka som säger att ''nej jag kan inte än''
    Få se vad tiden vissar sig. 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    CA5 skrev 2012-12-28 21:37:10 följande:
    Jaså, åh vad tråkigt!!! Bara på det igen.. Snart så <3
    Inget att bli lessen över igentligen livet har en mening med allt.
    Man får bara acceptera detta och se om det bli en bebbe snart igen. 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • CA5
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:40:29 följande:
    Inget att bli lessen över igentligen livet har en mening med allt.
    Man får bara acceptera detta och se om det bli en bebbe snart igen. 
    Precis. Helt rätt inställning... Jag tror då allt händer utav en anledning, så det kommer när tiden är rätt!
  • MissKaos
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:31:16 följande:

    Här var det klumpar med och kraftigt mens !! + mensvärk och illamående

    JObbigt med mf

    Här känns det mer o mer att mensen är på G. Sur, grinig och magont.
    Deppar dessutom, hade så hoppats att få ett +.... Vi reser bort med min familj i januari -hade varit så kul att berätta då Och ganska lagom när vi kom hem hade jag kunnat komma till jobbet i mammakläder! På mig syntes det så himmla tidigt sist. Fåniga drömmar... Så hade det varit bra att få i september med. Praktiskt, dagis är igång så stora kan gå och leka och ha lite skoj.... Och inte svinkallt mitt i vintern de första månderna, men inte skållhett heller....
    Töntig man är som tänker så... Började drömma om att få städa ur ¨våra förråd för att få ge plats åt bebissaker. Och att få köpa mammabyxor till mig... DUMT! Måste sluta dagdrömma. Det gör bara ont varje månad när mensen kommer, och för er som får mf  -vill inte ens tänka hur det ska kännas i hjärtat.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:40:29 följande:
    Inget att bli lessen över igentligen livet har en mening med allt.
    Man får bara acceptera detta och se om det bli en bebbe snart igen. 

    Det brukar ju vara något fel på foster som spontaborterar så tidigt. Stora fel, och eg kanske man ska vara tacksam att naturen är så smart att den då avbryter grav. Men det är ju inte så lätt att känna när man sitter där.
    Kanske ska man även vara glad att det inte är ett ma istället.Det är ju med "värre" man går längre etc. Men jag tror inte det hjälper.. Jag blev ledsen över mitt mf förra sommaren fast den graviditetn inte var planerad.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Pommac
    CA5 skrev 2012-12-28 21:35:51 följande:
    Jo, det är klart att det spelar roll. Ta ett nytt imorgon bitti.. Säkrast då! Hoppas inte mensen hinner komma tills dess. Håller tummar och tår Jag funderar på att ta imorgon bitti.. Får se hur jag känner då. Kanske väntar ytterligare en dag. Vilka test använder du?


    Ja, jag ska göra det antingen imorgon eller i övermorgon! Nej har inte alls ont.. någonstans! Jag förstår att det kan kännas lite stressigt ang med din vän. Men ni kommer ju ha barn samtidigt även om det skiljer t ex två månader. Ni kommer ändå kunna mysa med era bebisar tillsammans!
    Ja, än lever hoppet. Har inge direkta känningar på mens men jag tycker kroppen är olika varje gång (inför mens) ibland har man världens värk och ibland har man ingen värk alls. Så underligt! Jag googlade bara på billiga tester och tog första bästa sida. Beställde de billigaste stickorna som fanns. Har ett CB digitalt hemma som jag tänkte vänta med att använda tills jag får utslag på riktigt (om det nu händer någon gång).
    .
Svar på tråden Solstrålarna