Inlägg från: pandarinen |Visa alla inlägg
  • pandarinen

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Hej på er! Har ett barn sedan tidigare. Försöker få till barn nr 2. Svårare än vi trott. Barn nr 1 satte vi på andra försöket. Nu blir det sjätte försöket. Så nojjig varje månad inför glad gubbe. Tänk om den inte dyker upp. Eller att jag missar stegringen. Den här månaden har jag väldigt lite älkänning. Jag känner att något är på gång men inte så mycket som förra månaden. Hade rikliga flytningar igår men inget idag. Vilket är lite konstigt. Jag beräkna ha äl imorgon eller fredag.

    Tagit ältest varje morgon... brukar ni ta på kvällen också?

  • pandarinen
    Anonym (34) skrev 2021-10-06 19:39:00 följande:

    Jag har använt clearblue advanced digital och där står det att man ska kolla på morgonen så det gjorde jag.


    Ja det ska ju räcka att kolla en gång om dagen på morgonen tex. Men så läser man att det fåe att testa när som på dygnet. Bara det fårt 4 timmar sen man kissat. Och så läser jag om folk som får glad gubbe på em. Har själv fått det två gånger på em och då hade jag tom ring el blinkande gubbe på morgonen.

    Men med första barnet så testade jag bara med morgonurin. Jag tycker man blir knäppare för varje månad som går. Vill så gärna ha ett barn till.
  • pandarinen

    Nu testade jag i kväll tex fast jag vet att det egentligen vär alldeles för tidigt. Jag är bara på dag 13 och brukar få glad gubbe på dag 15. Så tror inte att jag kommer få glad gubbe förrän på torsdag eller fredag. Men jag vart nojjig för flytningarna men nu ikväll har de kommit igång igen. Kladdiga gryniga. Vid äl har man väl mer vattniga va?

  • pandarinen

    Ingen glad gubbe nu på morgonen. Ska testa i em. Annars bör den dyka upp imorgon. Vi tänkte vänta till glad gubbe denna gång. Å ha sex på glada gubbedagarna å dagen efter. Stämmer det att man ökar chansen om mannen inte haft utlösning på länge? Och att det är färre spermier om man har sex varje dag?

  • pandarinen

    Gick inte så bra för min man blev sugen i dag på em och jag tackade inte nej :)

    Men nu fattar jag ingenting.... hade kvar en sticka av clearblue advance från förra månaden. (Kör den enkla varianten annars den här gången) Testade med den nu ikväll och förväntade mig åtminstone blinkande gubbe men nä- tom ring.

    Visst kan vara så att min östrogenhalt är svag. Jag har ju knappt haft äl känningar den här gången. Så att den inte ger utslag för det. Men senaste 5 gångerna har jag haft utslag med blinlande gubbe.

    Dock inte vid första försöket med min förstfödde. Då fick jag glad gubbe direkt på de avancerade stickorna. Hm jag skulle inte ha testst med denna överblivna stickan. Nu börjar man ju grubbla mer om man kan ha missat äl eller vad som händer...

  • pandarinen
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-10-07 17:43:06 följande:
    Om det va månadens första advancedtest så blir det ju alltid O som resultat :)

    Har läst att det helst inte ska ha fått mer än tre dagar sedan senaste utlösningen för spermiekvaliten blir sämre då. Och har mannen en normal spermapeoduktion så påverkas det inte nämnvärt av att man har sex ofta. Är den däremot dålig så kan det va värt att spara på satsen för att ge så många simmare som möjligt att hitta rätt.
    Vad menar du med att det alltid blir O på första stickan? Om jag har äl så borde det väl inte bli O? 
    Jag har testat med vanliga enkla clearblue sen i söndags. Varje dag, och inte fått glad gubbe än. Så hade jag en sticka över av advance som jag testade med i kväll för jag tänkte se om jag kanske kunde få blinkande gubbe... men inte. 
    För den måste ju känna av, ifall jag är nära, fastän det är första stickan jag provar?

    Nu ångrar jag, skulle ha tagit vanliga stickan också och provat i samma urin. Men det ska ju inte behövas tänkte jag. 
  • pandarinen
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-10-07 17:43:06 följande:
    Om det va månadens första advancedtest så blir det ju alltid O som resultat :)

    Har läst att det helst inte ska ha fått mer än tre dagar sedan senaste utlösningen för spermiekvaliten blir sämre då. Och har mannen en normal spermapeoduktion så påverkas det inte nämnvärt av att man har sex ofta. Är den däremot dålig så kan det va värt att spara på satsen för att ge så många simmare som möjligt att hitta rätt.
    Vad menar du med att det alltid blir O på första stickan? Om jag har äl så borde det väl inte bli O? 
    Jag har testat med vanliga enkla clearblue sen i söndags. Varje dag, och inte fått glad gubbe än. Så hade jag en sticka över av advance som jag testade med i kväll för jag tänkte se om jag kanske kunde få blinkande gubbe... men inte. 
    För den måste ju känna av, ifall jag är nära, fastän det är första stickan jag provar?

    Nu ångrar jag, skulle ha tagit vanliga stickan också och provat i samma urin. Men det ska ju inte behövas tänkte jag.
  • pandarinen
    Anonym (34) skrev 2021-10-07 18:06:10 följande:
    Vet inte om det stämmer men läste att någon här på familjeliv skrivit att vissa bara har äl mitt på dagen i någon timme och därav ska man inte bara kolla morgonen

    Jag har dock Själv bara kollat morgonen eftersom jag har haft blinkande i några dagar sen fast i 2 dagar när jag testat
    Jo det är det som gör mig förvirrad. Men jag har tidigare bara kollat morgon också och det har funkat. Men sista två gångerna testade jag för skoj skull även på em. Å då hade jag blinkande på morgon och fast gubbe på eftermiddagen. 
    Nu kör jag utan blinkande gubbe den här gången... och vill nu bara att gubben ska dyka upp. Men blev förvirrad att det inte var blinkande gubbe alltså på första stickan på advance. För det borde det ändå varit... men kan ju vara att jag har låg östrogren den här gången.... hoppas på att det ger mig tur. Eftersom jag blev gravid sist när det var så här...men då kom ju glad gubbe så nu får den glada gubben dyka upp.
  • pandarinen

    Det är väl bara att hålla ut. Ofta har jag 29 dagar cykel men ibland har jag haft upp till 32 dagar. Så kan ju hända att min äl är sen då.... 
    Så frustrerande bara att gubben inte dyker upp...

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida