• Tom Araya

    Är invandringen en belastning?

    Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

    Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

    Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.


    Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

    Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

    När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

  • Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-20 10:28:35 följande:
    Jag har inte skrivit ett enda ord om just den där saken.
    Så tyvärr har du misstagit dig igen.

    Tack ändå för att du äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan
    den som väljer att resa från Danmark till Sverige inte flyr från krig.

    Det hedrar dig nihka att du kan ändra dig och nu öppet erkänna tidigare feltänk
    Jomen jag har uppfattat att du bett om ursäkt och erkänt att du har haft fel, men du behöver inte gå så långt att du gör fullständig avbön för allt du gjort, sagt och tänkt sedan den dagen du föddes, det räcker med att du har förstått att människor som flyr från krig inte slutar att vara flyktingar för att de korsar en landgräns. Men den vördnad du känner, känner man ofta inför en sådan upphöjd person som jag, precis som du säger, är. iksom Jesus eller Gud, elöer Gudarnas Gud. Du kan titulera mej Ers Heliga Perfekta Perfekthet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)
    nihka skrev 2024-03-20 18:25:53 följande:
    människor som flyr från krig inte slutar att vara flyktingar för att de korsar en landsgräns

    Jag har inte skrivit ett enda ord om just den där saken.
    Så tyvärr har du misstagit dig igen.


    Men tack ändå för att du äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.


    Det hedrar dig nihka att du kan ändra dig och nu öppet erkänna tidigare feltänk.



    Ditt övriga dravel och självförhärligande förstår jag inte varför du ägnar dig åt, jag väljer avstå från att kommentera det.
    Det där får stå för dig då.



  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-21 08:19:57 följande:

    Jag har inte skrivit ett enda ord om just den där saken.
    Så tyvärr har du misstagit dig igen.


    Men tack ändå för att du äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.


    Det hedrar dig nihka att du kan ändra dig och nu öppet erkänna tidigare feltänk.


    Ditt övriga dravel och självförhärligande förstår jag inte varför du ägnar dig åt, jag väljer avstå från att kommentera det.
    Det där får stå för dig då.


    Du glömde att titulera mig på lämpligt sätt, men du kanske lär dig det så småningom, såsom du faktiskt till slut lärde dig att människor som flyr är flyktingar hur än många landsgränser de förflyttar sig över. Bra jobbat där! Eloge. Stjärna.

    Men jättetråkigt att höra att det är krig där du bor. Jag kan bara ana vilken press man sätts under men du behöver inte vara så hård mot dig sjäv, så jättedravlig är du inte, well, men det är i iaf förståeligt.

    Lycka till med flykten!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)
    nihka skrev 2024-03-21 11:06:23 följande:
    Du glömde att titulera mig på lämpligt sätt, men du kanske lär dig det så småningom, såsom du faktiskt till slut lärde dig att människor som flyr är flyktingar hur än många landsgränser de förflyttar sig över. Bra jobbat där! Eloge. Stjärna.

    Men jättetråkigt att höra att det är krig där du bor. Jag kan bara ana vilken press man sätts under men du behöver inte vara så hård mot dig sjäv, så jättedravlig är du inte, well, men det är i iaf förståeligt.

    Lycka till med flykten!
    Nu har du misstagit dig igen. Du har uppenbarligen misstagit mig för en annan medlem och citerat fel inlägg. Kolla gärna lite bättre innan du skickar iväg dina konstiga inlägg som är fullkomligt off topic.

    Tack ändå för att du äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.



    Även om du framstår som förvirrad så hedrar det dig nihka att du kan ändra dig och nu öppet erkänna tidigare feltänk.

  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-21 17:21:26 följande:
    Nu har du misstagit dig igen. Du har uppenbarligen misstagit mig för en annan medlem och citerat fel inlägg. Kolla gärna lite bättre innan du skickar iväg dina konstiga inlägg som är fullkomligt off topic.

    Tack ändå för att du äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.



    Även om du framstår som förvirrad så hedrar det dig nihka att du kan ändra dig och nu öppet erkänna tidigare feltänk.


    Det är helt OK att du som du säger känner dig förvirrad. Det gör nog de flesta i ditt land som är under bombardemang. Men när du sitter där i skyddsrummet och funderar på om du lever imorgon eller inte så kan du tänka på att det är en sån tur att flyktingar är flyktingar oavsett hur många landsgränser de passerar även om det handlar om som du talar om i området runt tropikerna. Simma lungt!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)
    nihka skrev 2024-03-21 19:02:56 följande:
    Det är helt OK att du som du säger känner dig förvirrad. Det gör nog de flesta i ditt land som är under bombardemang. Men när du sitter där i skyddsrummet och funderar på om du lever imorgon eller inte så kan du tänka på att det är en sån tur att flyktingar är flyktingar oavsett hur många landsgränser de passerar även om det handlar om som du talar om i området runt tropikerna. Simma lungt!
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att reda ut din totala förvirring. Jag lämnar det och konstaterar bara det viktigaste:

    Tack ändå nihka för att du ändrade dig och äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.

  • nihka
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-22 11:01:46 följande:
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att reda ut din totala förvirring. Jag lämnar det och konstaterar bara det viktigaste:

    Tack ändå nihka för att du ändrade dig och äntligen har kommit till insikt gällande sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.


    Du behöver inte forsätta be om ursäkt för din förvirring. Se bara till att du och barnen kommer undan bomber och beskjutning och kom ihåg att en flykting är en flykting oavsett om den passerar landgränser eller inte.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)
    nihka skrev 2024-03-22 11:14:28 följande:
    Du behöver inte forsätta be om ursäkt för din förvirring. Se bara till att du och barnen kommer undan bomber och beskjutning och kom ihåg att en flykting är en flykting oavsett om den passerar landgränser eller inte.
    sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.
  • Padirac
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-22 11:36:28 följande:
    sakfrågan: 
    Den som väljer att resa från Danmark till Sverige flyr självfallet inte från krig.
    Det finns inget självfallet i det du skriver eller påstår.

    Den som enligt flyktingkonventionen klassas som flykting är flykting oavsett den reser till eller från Danmark och detta oavsett de tär eller inte är krig i Danmark.

    En flykting som kommer från ett krig i Danmark är lika mycket flykting som en flykting som reser genom Danmark oavsett det är eller inte är krig där.

    En flykting som väljer att resa genom Danmar är lika mycket flykting som den som väljer att inte resa genom Danmark och som den flykting som reser genmo Danmark utan att själv ha valt det.

    Det verkar vara självfallet att du inte känner till eller inte vill känna till vilka som är flyktingar och på vilka grunder de klassas som flyktingar. Det verkar också vara självfallet att  du inte vill samtala om det att du inte vet eller inte vill veta vilka som är flyktingar och på vilka grunder de klassas som flyktingar.

    Självfallet...
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-03-22 19:13:28 följande:
    Det finns inget självfallet i det du skriver eller påstår.

    Den som enligt flyktingkonventionen klassas som flykting är flykting oavsett den reser till eller från Danmark och detta oavsett de tär eller inte är krig i Danmark.

    En flykting som kommer från ett krig i Danmark är lika mycket flykting som en flykting som reser genom Danmark oavsett det är eller inte är krig där.

    En flykting som väljer att resa genom Danmar är lika mycket flykting som den som väljer att inte resa genom Danmark och som den flykting som reser genmo Danmark utan att själv ha valt det.

    Det verkar vara självfallet att du inte känner till eller inte vill känna till vilka som är flyktingar och på vilka grunder de klassas som flyktingar. Det verkar också vara självfallet att  du inte vill samtala om det att du inte vet eller inte vill veta vilka som är flyktingar och på vilka grunder de klassas som flyktingar.

    Självfallet...
    Så en gång flykting= för alltid flykting?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?