• svansmamman

    Vanligt att RFSU testa ofta ger spökstreck?

    elxmx skrev 2021-10-27 13:19:07 följande:

    Hade många test på lager denna månad, trots att mensen är sen så är jag 99,9% säker att jag inte är gravid då alla test är negativa. Men då och då dyker det upp ett spökstreck, så därför testar jag alltid med två test varje gång jag testar.

    Det jag är fundersam över nu, är det fler som upplever att RFSU ger spökstreck ofta? Jag tycker det varit mer vanligt än ovanligt senaste tiden. Dessa test doppade jag i samma kopp, samma tid. Tror jag kommer bojkotta RFSU framöver nu ????


    Jag upplever att det ofta blir så kallade spökstreck på RFSUs test, i vart fall om man testar innan BIM. Min uppfattning är att det beror på att strecket som finns undertill, dvs där färg ska fastna om HCG finns, lätt lyser igenom och då uppfattas som ett streck. Jag tycker dock att det är lätt att urskilja riktiga- kontra spökstreck när man tittar på testet i verkligheten. Ett "riktigt" streck går enligt mig inte att ta miste om då det ser helt annorlunda ut mot för ett spök. 

    Jag personligen testar aldrig med RFSUs utan endast cb digital från BIM (ev BIM-2) och framåt. Jag tycker att de test som finns att testa med innan BIM är alltför oklara och icke tillförlitliga och om jag lika gärna ska vänta till BIM kan jag använda digitalt för att slippa spekulationer. 

    Är du helt säker på att BIM passerat då och att det inte är äl som förskjutits eller cykeln som denna månad är längre? 
  • svansmamman
    22maria skrev 2021-11-26 10:03:30 följande:

    Någon som ser något här? Beräknad mens idag, kan vara felmarginal på +-3 dagar.


    Jag ser absolut ett streck men kan inte riktigt bedöma vilken färg det är på bild. :)
  • svansmamman
    22maria skrev 2021-12-01 18:11:59 följande:

    Tack för att du svarade. :) Tyvärr kom mensen med buller och brak några dagar senare, med de sjukaste humörsvängningarna jag någonsin haft. Vet inte om det berodde på besvikelsen. Men lita alltså inte på dessa RFSU-testerna, eller använd dem först när det gått veckor efter utebliven mens. Jag testade samma dag som mensen var beräknad, och fick svaga positiva streck på bägge men de var alltså spökstreck! ????


    Så tråkigt att höra! Det kan ju ha varit spökstreck men det behöver ju inte ha varit det även om mensen kom, det kan ju vara så att det blev ett suuuupertidigt missfall (ägget började fästa men lossnade - typ). Jag har som sagt var bojkottat allt som heter manuella tester. Tolkandet av streck, dess styrka, färg osv är helt enkelt för energikrävande och jag litar inte på mig själv. Jag har kört uteslutande på digitala så slipper jag fundera alls. Det är bättre för både psyket och plånboken, haha. :)
Svar på tråden Vanligt att RFSU testa ofta ger spökstreck?