Inlägg från: Anonym (op) |Visa alla inlägg
  • Anonym (op)

    Tar ej nätter

    Nej, tyvärr är det inte rimligt att han tar nätter om han håller på att bli utbränd. Ni behöver avlastning från annat håll då, har ni råd med barnvakt ibland, eller familj som kan hjälpa till? Självklart behöver ni båda sova, men utbrändhet är allvarligt, för mig tog det 2 år att bli fungerande igen efter att jag blev sjukskriven för det, och jag blev nekad sjukpenning hela första året. Efter ett år fick jag sjukpenningen, då hade jag fått söka hjälp hos socialtjänsten under tiden. Så det har allvarliga konsekvenser ibland att bli sjukskriven.

  • Anonym (op)
    Spucks skrev 2022-11-10 11:12:52 följande:

    Generellt sett borde det vara självklart att pappan tar i alla fall en natt under helgen om han jobbar och mamman är föräldrarledig.
    Men i detta fallet har din man helt rätt: du förstår tydligen inte vad det betyder att vara utbränt. Dessutom har du en extrem usel attityd - du vill inte jobba, du tycker om att han drar in mycket pengar som ni lever gott på och du skiter totalt i hans hälsa. 

    Och om dina barn skriker 24/7 borde du uppsöka vård, för antingen har de några hälsoproblem själva eller så kan de skicka dig vidare för hjälp i din föräldrarskap.


    Precis. Problemet du inte förstår ts är att om han blir helt utbränd kommer det en dag då allt bara slutar fungera ch man kan inte göra normala saker längre. För mig fungerade ingenting, jag förstod inte ens hur man slog på tvättmaskinen och sov nästan hela dygnet de första månaderna.
Svar på tråden Tar ej nätter