Inlägg från: trefaldigmästareikärlek |Visa alla inlägg
  • trefaldigmästareikärlek

    BF januari 2024

    Hej på er alla! Har inte hunnit läsa igenom ännu men hoppar in på ett hörn, jag hoppas det är ok 😍 Kommer från Bim Maj-tråden och vi fick vårat efterlängtade + igår på äl+12. Efter 10 försök varav två tidiga missfall så hoppas jag för allt i världen att lite är här för att stanna ❤️ Jag och sambon bor uppe i Norrland, har ett barn sedan tidigare som är 8 år, jag och sambon  är 30+.
    Ser fram emot att dela med mig av vardagen, funderingar och ev oro med andra som är i samma sits. 

  • trefaldigmästareikärlek

    Detsamma till dig Kawa 😍 
    Haha jadu jag tycker det pendlar lite, ena dagen hur mkt symtom som helst andra dagen ingenting alls. Övergripande mest molvärk/ligamentsmärtor, ömma+svullna bröst (vill helst inte ha bh på). Hungrigare än vanligt och slukar mer mat än jag brukar. Illamående lite till och från.
    Och igår fick min kära familj ta del av hormontrollet, dock svårt att veta om det är abstinens eller hormoner då jag slutar snusa just nu. 
    Själv då? Hur mår du? ❤️

  • trefaldigmästareikärlek

    Ja men verkligen, brösten känns som ballonger emellan åt, främst när bhn ska av på eftermiddagen 😅
    Jag är ju än så länge bara i vecka 5 🤪 Såååå lång väntan 😪
    Jaadu jag var bara allmänt supergrinig 😂 Sjukt jobbigt med att sluta snusa jag var ju en sån som gick från cigaretter till snus. Kan säga att snusa det är HEMSKT att sluta med 😭 men det är ju för en god anledning 🥰🥰

  • trefaldigmästareikärlek

    Men alltså jag dör Matilda 😭😭 Herregud så underbart 😭😭❤️❤️Jag längtar så tills vi får se ett liv där inne. Känns så himla overkligt innan man SER lillen där inne 😭😭❤️

  • trefaldigmästareikärlek

    Kaea81, jag har exakt samma som du! Blev framflyttad av BM 3 dagar trots att även jag kört med NC 🤷?♀️😂

    Jag har likt du mycket symtom. Ömma bröst, illamående, yrsel/blodtrycksfall, brösten har växt två kupor, är svullen om tarmarna (ser ut att vara i vecka 28 typ 😂) , huvudvärk hela tiden, tröttare än tröttast, anfådd och doftkönslig, och humörsvängningar 😅

    Vi har berättat för sonen som är 8 år, han blev överlycklig och vill gärna berätta för alla. På midsommar när alla är samlade kommer vi berätta 😍 
    Är i vecka 9 nu ❤️

  • trefaldigmästareikärlek

    God morgon alla väntande! I morse startades dagen med ett tidigt ul pga vänstersidig smärta, levande graviditet, tickande hjärta och utifrån vad BM kunde se en enkel grav, så inte tvillingar (pust!).

    Är så innerligt lycklig att allt såg bra ut, mycket fostervatten hade bönan med och mätte dryga 2cm vilket gör att jag är i vecka 8+2 ungefär enligt uträkning. Så skön start på dagen ❤️❤️❤️

  • trefaldigmästareikärlek

    Jag var på tidigt UL för en vecka sedan ungefär pga vänstersidig smärta, bönans hjärta slog och allt såg bra ut.
    Beräknas vara i v 10 nu, två veckor kvar tills första milstolpen är passerad ❤️ Längtar så!

  • trefaldigmästareikärlek

    Godmorgon alla blivande mammor ❤️ 
    Aptitlöshet, hur tacklar ni det? Kan i stort sett endast äta yoghurt, varm mat går verkligen bort.
    Är det någon mer som upplever att symtomen kommer och går? Igår var jag i stort sett helt utan, brösten hade till och med slutat ömma men i morse var det tillbaka (tack och lov), man hinner bli så nervös när klänningarna avtar.
    Hade ett ul i v 7+6 där hjärtat slog, nog är väl oddsen rätt låg att det hänt något efter det? 

    Hoppas att alla får må bra i sin graviditet ❤️

  • trefaldigmästareikärlek

    Jag fick äta upp det jag skrev, ikväll kom illamåendet tillbaka så det verkar som att det kan komma och gå litegrann för mig. Brösten är blårandiga men är inte så super ömma som k början vilket är rätt skönt. Magen är som en sten och gasig som tusan. Ul om 20dgr, längtar så 🥰

  • trefaldigmästareikärlek

    Hej igen på er alla! Är in här väldigt sporadiskt 😄
    Nu har vi varit på vårt UL, allt såg superbra ut  liten sprattlade massvis men BM fick se allt hon ville, organen utvecklas som dom ska, till och med njurarna kunde hon se vilket enligt henne var ovanligt så tidigt i grav 😄 (v 12+6)
    Blev framflyttad 2 dagar så det stämmer klockrent med vad min NC app satt för dstum för befruktning 🙌
    BM kunde inte säga 100% men utifrån vad hon såg var hon rätt säker att det är en tösabit. 
    Är så otroligt lättad och glad iom att mima symtom kommit och gått mest hela tiden. Nu inväntar vi rul och njuter av att må helt ok ett tag 😍

  • trefaldigmästareikärlek

    Jag hade besök förra veckan (vecka 20) och fick mitt moderskapsintyg, bor i Norrbotten 😊
    Vi har nu även varit på RUL, allt ser så bra ut moderkakan ligger i bakvägg och alla organ funkar precis som dom ska på lillen. 
    Fick dock en smärre chock då hon (som jag OCH BM trodde från ul i v 13) visade sig vara en han 😂😍 Så nu är det bara ställa om och börja fundera på pojknamn 🤩

  • trefaldigmästareikärlek

    Gravidtillslut, även BM trodde på flicka vid tidiga ultraljudet 😅😂 Men som sagt, det absolut viktigaste är att liten mår bra där inne 😍
    Nu har jag kommit in i längtar-fasen, herregud så mys att snart få träffa filuren där inne. Börjar vara taggad på förlossning och förbereda i bebis rummet med!
    Hur mår ni andra?

  • trefaldigmästareikärlek

    Hej på er! Och grattis till svansmamman ❤️
    Länge sedan jag var in här men nu är det så nära så man är ju så nyfiken att se hur det går för allihop. 
    Jag närmar mig bf med stormsteg (29/1) men har haft känningar nu sedan ca en v tillbaka, molvärk och riktigt kraftiga SD. Är andra barnet för mig, första föddes på 3,5h (då hade jag gått över 15 dgr) aktiv fl så är lite små nojig över hur snabbt det kommer gå med denna lillkille. Håller tummarna han kommer snart så kanske det går lite lugnare 😊

  • trefaldigmästareikärlek

    Milor! Då delar vinden känslan du och jag 😂 dom har växt fast där inne helt enkelt!
    Hur mår du? Och är det första barnet?
    Jag gick som sagt var över 15 dgr med första, slapp igångsättning tack och lov. Imorgon väntar överburenhetskontroll, om han int kommer inatt. Slemmisen släppte i morse och nu har jag regelbundna men inte särskilt onda SD. 

  • trefaldigmästareikärlek

    Stort grattis gravidtillslut!!
    Skönt att allt gått bra för er 🥰
    Min lille kille kom natten efter jag skrev, var öppen 8cm när jag kom in efter värkar bete drygt en timma hemma, hann vara inne 1h och 20 min så var han ute, endast lustgas som bedövning, fantastisk förlossning, skulle lätt göra om det igen imorgon om jag kunde 😍
    Gossen blir 4v imorgon, tiden går så fort! 😊

Svar på tråden BF januari 2024