Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

    Storstadsmamma - 2 eller 3 barn?

    Vi har bara ett barn så jag kan inte säga något om antal osv. Tänker att det visar sig vid två om ni känner att ni orkar/vill ha tre.
    Vill bara säga att ha barn i stan är inte svårt alls. Gott om lekparker, aktiviteter av alla slag finns, nära till det mesta. Sånt underlättar vardagspusslet enormt tycker jag.

  • Anonym (A)
    Men förstår att det kan vara väldigt annorlunda med två och absolut tre, och då kanske man håller igen lite mer med vad man planerar och "ber" om och stannar mer hemma.

    Det beror säkert på hurdana barn man har. De flesta runt oss har två barn och jag upplever inte att de har svårt att släppa iväg den ena på egentid ibland.
  • Anonym (A)

    Vi bor i Vasastan så jag slår ett slag för den stadsdelen. Kan inte komma på något vi saknar där. Skulle vara ett badhus.

    För er som ev vill betala för barnvakt längre fram kan jag slå ett slag för Yepstr.
    Vi har inte nyttjat det själva men vår dotter och kompisar till henne jobbar som bv via dem och det känns bra uppstyrt. 

  • Anonym (A)

    Vi hade villa-tankar innan dottern började skolan men nöjde oss med lgh och landställe.
    Ingen av oss är citybor från början men båda uppskattar det.

  • Anonym (A)

    Har aldrig tänkt på Vasastan som sömnigt. Vi bor nåt kvarter från Odenplan och jag tycker att det är skönt. Vi har flera restauranger runt hörnet, mataffärer nära och en lekpark över gatan. Kort promenad ut till Hagaparken
    Så olika man kan se på saker

  • Anonym (A)

    Ja, när du säger det så håller jag med om områdena du nämner. Så långt bort bor vi ej.
    Kungsholmens kyrka brukade jag runda när jag sprang förr och det känns lite off där.
    Det får bli tips till ts om att undvika dessa gator.

Svar på tråden Storstadsmamma - 2 eller 3 barn?