• Cececilia

    Akupunktur för att öka fertilitet?

    håller precis på att försöka hitta tid för akupunktur. Känner precis som du beskriver att man vill göra något! 


    Vi har försökt snart två år, + i december förra året (men missfall feb). Har efter cystoperation i somras fått kortare mens och minskat flöde, vilket har gjort mig rädd att slemhinnan inte byggs upp som den ska. Hoppas att akupunktur ska kunna öka blodflödet till livmodern och hjälpa till att bygga upp slemhinna 🙏

    Tror absolut att det åtminstone kan lugna kroppen och ta bort lite stress som kan ställa till det hela.

  • Cececilia

    Iriss; spännande! Jag har fått tid nu på torsdag redan, ville så gärna få det gjort innan ägglossning. Hoppas så att detta kan hjälpa 🙏

    Rooiboste; vad roligt att höra! Vet du om det spelar någon roll när i cykeln man får behandling?

  • Cececilia
    Rooiboste skrev 2023-10-30 18:57:29 följande:
    Det vet jag inte. Jag har gått på akupunktur i åtminstone 2 månader den här gången. Men då har det varit besök ungefär varannan vecka. Utöver det har jag ätit örter. 
    Vad kul att du har fått en tid snart! :) Första besöket för min del var ett hälsobesök där hon kontrollerade puls, tungan och anamnes. 
    Okej, men om de inte sagt något där du går är det nog ingen tid på cykeln som är big no no åtminstone. Det ska bli så intressant att se vad de säger. 😊
    Hur ofta gick du inför er första graviditet? 
  • Cececilia

    Var på akupunktur imorse, men kommer inte att fortsätta i nuläget iallafall. Hade helt förträngt min rädsla för nålar 😂 Men det gick åtminstone.

    Hon sa att min äggstock inte var helt återställd efter operationen och att jag hade låg energi i livmodern.

    Hade kanske fortsatt om det inte tog så mycket tid. Hon ville att jag skulle komma tre (!) gånger nästa vecka, då skulle jag behöva vara ifrån jobbet mer än en halv arbetsdag totalt😅

    Så är rädd att det skulle skapa mer stress än det skulle göra nytta i dagsläget 😊 

  • Cececilia
    Iriss skrev 2023-11-02 19:55:39 följande:
    Oj, tre gånger i veckan låter mycket, och dyrt🙈 Håller med om att det låter stressigt att smita från jobbet så mycket. Pratade ni om örter också eller bara akupunktur?

    Jag var också på akupunktur idag, ville gå innan ägglossningen. Hon som jag gick till hade studerat i Kina men var också barnmorska i Sverige, de hade inga örter utan bara akupunktur. Hon rekommenderade att gå en gång i veckan. Nästa vecka ska jag testa ett nytt ställe, är nyfiken på örterna. 
    Ja det blir tyvärr orimligt 😅
    Vi ska på utredning om fyra veckor och vill ha vårt utgångsläge när vi gör proverna, så vill inte ta örter nu 😊

    En gång i veckan känns rimligare iallafall 😊 Sa hon något om energier och så?
  • Cececilia
    Iriss skrev 2023-11-02 21:26:46 följande:
    Förstår det😊 Nej hon sa inget om energier, hon sa egentligen inte så mycket information alls. Får se om nästa ger lite mer info.
    Ne det är helt klart spännande! Du får uppdatera vad nästa säger 😊 Jag hoppas denna behandling ska hjälpa lite åtminstone 🤞
Svar på tråden Akupunktur för att öka fertilitet?