• pippi12345

    Bim december 2023

    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket


    3/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket

  • pippi12345

    här är också mensen strax över :) vet dock inte när ägglossningen kan tänka sig komma. haft 3 cyklar sen mensen kom tillbaka efter förlossningen som varit olika långa men verkar ändå bli kortare och kortare och nu senast var cykeln på 29 dagar. 


    när brukar ni testa med ägglossningstest om ni har oregelbunden mens? hur tidigt är det ens möjligt att få ägglossning efter mens? 

  • pippi12345
    1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    2/12- Constanza, fjärde barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    4/12 - LillaPingvin, 3:e barnet, 1:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket
    6/12-8/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Jossolo, 3:e barnet, 1:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
    23/12 - amiilee, 1 barnet, 8e försöket

    ändrar mitt datum då jag bekräftat äl nu :) haft lutealfas12-14 dagar senaste cyklarna så osäker om bim är 6 eller 8/12
  • pippi12345
    Jossolo skrev 2023-11-27 19:28:16 följande:

    Hur ska man kunna hålla sig att inte testa ända till 7/12 då BIM är. Måtte dessa dagar gå fort! 


    någon som känner igen sig 😂


    Ja 🙌 har bim däromkring men har som delmål att se om det blir en implantationsdipp om några dagar och sen börjar jag testa på lördag ???? då är det äl+8. Så nej, kan nog inte vänta till bim
  • pippi12345

    jossolol: jag gissar att jag testade pos på bim-4 första grav, andra graviditeten bim-2. Men det är väldigt osäkert för jag har inte tempat inför de andra graviditeterna och fick heller aldrig utslag på äl-stickorna för jag testade för sällan eller inte alls. 
    hur har det varit för dig?


    tänker att om det nu inte visar på äl+12 så är det nog ganska kört 🤷?♀️ 

  • pippi12345
    Jossolo skrev 2023-11-28 06:44:23 följande:

    Okej okej! Men om mensen fortsatt är borta så finns det väl en liten chans. Bara att man testar för tidigt denna gång isåfall? 


    jag minns inte när jag testa. Men tror det var på BIM-dagen eller något dag senare. Men vet att jag har aldrig haft några symptom alls i början av mina graviditeter, så räknar med att jag inte kommer känna något denna heller 🙈


    Ja, vissa testar väl pos mycket senare såklart än äl+12. mina symtom har också kommit Efter att ha testat positivt, men kanske annorlunda denna gång :)
  • pippi12345
    Anni89 skrev 2023-11-30 10:16:35 följande:
    Jag fick positiva äl-test efter äl denna månad! Vet att äl var 21/11 för min temp höjdes den 22/11. Jag fick dock positivt äl-test både 22/11 och 23/11. Ställde då samma fråga som du i den bim-gruppen och visade sig att en annan upplevt samma sak två månader i rad. Har inte hittat så mycket när jag googlat men tydligen finns det dom som visar positivt i flera dagar och då är det det första positiva testet man ska räkna ifrån. Men det kan ju stämma för dig, värken kan ju komma någon dag innan tänker jag. Rekommenderar att tempa om du vill veta med säkerhet!
    Det var jag som skrev att jag hade pos äl efter ägglossning. Denna månad ser det ut såhär. Troligtvis äl samma dag som utslag på stickan :) men svårt 
  • pippi12345
    Jossolo skrev 2023-12-05 17:54:22 följande:

    Hur går det för er alla som har haft BIM nu i helgen och dagarna som kommer? 😊 
    Jag beställde hem clearblues  gravidtest ultratidigt nu Som jag hopps kan använda om nån dag


    Äl11 idag, bim på fredag. Inget plus här 🥺
  • pippi12345
    Startingover skrev 2023-12-05 18:35:43 följande:
    Bim på lördag! Inte vågat testa än.. om inte mensen har kommit på fredag morgon så kommer jag att testa då, för vi har julfest på jobbet på fredag kväll 🤣

    Hur klsrar du av att inte testa? Jag testar 2-3 ggr om dagen typ, det är galet!! 


     

  • pippi12345
    Ovissheten skrev 2023-12-07 17:35:54 följande:

    Julia: okej intressant det där med glidmedlet. :) har börjat ta d-vitamin nu bara, förutom folsyra. Men du har en poäng i att det inte blir utemat och alkohol speciellt ofta nu som förr. 

    Ja det känns som att jag har bra koll på ägglossningen, men hormonet prolaktin som bildas vid amning ska visst kunna göra att det bildas mindre progesteron efter äl vilket kan bidra till att graviditeten inte klarar att utveckas. För vissa men för andra kanske det inte påverkar. Fundera på att ta ett blodprov och se.  Det är bara att fortsätta försöka! 

    syskonförsök: ja det har du rätt i, grattis till dig!! :)


    Hur ofta ammar du? Tänkt på det du skriver att även fast man för ägglossning bekräftad med stickor och temp så kanske inte det lyckas för att prolaktinet stör exempelvis slemhinnan och det befruktade ägget inte fäster. Hobbygissar nu bara 🙈 

    jag ammar min tvååring men har sedan en Månad tillbaka slutat med friamning om nätterna. Har nu börjat med amningsstopp mellan 23 och 05 samt ingen amning dagtid. Kommer trappa ner ännu mer om det inte tar sig nästa månad. 
  • pippi12345
    Ovissheten skrev 2023-12-08 14:28:22 följande:

    På dagarna blir det inte mycket, speciellt inte på vardagarna när vi är ifrån varandra, men när jag kommer hem och när hon ska somna. Men natten är det fortsatt några gånger och speciellt kl 04-06 😵?💫

    Ja men jag tänker lika som du! Hur lyckas du med begränsningarna? Jag har nyligen försökt med att ha samma upplägg på natten som du men det blev totalt kaos när hon blev nekad och vi var vakna i flera timmar. Orkade inte mer än ett par dagar tyvärr. :( funderar på att göra ett nytt försök under julledigheten. För jag oroar mig verkligen över att amningen är ett hinder för mig nu. 


    Jag utgår från gordon metoden. Alltså att långsamt öka fönstret under nätterna. Vi har en ?tuttlampa? som lyser  när tutten är vaken och är släckt när tutten sover. Lampan går igång med timer som vi Bestämt i förväg vilken tid hon gör amma. På så sätt behöver hon aldrig fråga om hon får amma på natten utan kan själv se på lampan om det är okej. i början blev hon jättearg så tog ett tag innan hon somnade om och då fuskade vi och startade lampan mycket tidigare Än vad vi hade tänkt. 
    just nu försöker jag träna på att söva utan amning vilket går över förväntan bra också. 
  • pippi12345
    fancyr skrev 2023-12-21 10:59:21 följande:
    En fråga.. jag försöker räkna ut mer korrekt när jag hade ägglossning. Jag fick positivt ägglossningstest 9 december, plussade även dagen efter 10 december men det ska man tydligen inte logga ?. Så utifrån denna information, när var själva ägglossningsdagen? 10 eller 11 december?  

    Det vet man inte. Bara tempen kan visa om/när du haft ägglossning. Efter ett positivt äl-test sker ägglossningen 12-36 timmar efteråt. Men man vet ju inte t ex om toppen var kanske 12 h innan man fick första toppen på stickan. Det beror ju på hur ofta du testar liksom. 


    jag får alltid positivt äl-test kort efter att min ägglossning varit, konstigt nog?

  • pippi12345
    fancyr skrev 2023-12-22 14:08:37 följande:

    Exakt samma här. Alla test efter det är negativa, helt blanka. 


    här är en bild på det foto där man kunde ana ett streck och hur det såg ut efter några timmar. 


    Jag tänker att jsg inte kan hänga upp mig på detta test och får fortsätta vänta. 


    jag har inga rikliga flygningar, nästan inga om man mäter med trosan. Jag brukar ha flytningar, rikliga, hela tiden Annars. Har alltid trosskydd. Första veckan jsg inte har det är nu. Jag kände dock efter idag och pp Fingret fanns en vit krämig, lotionliknande, flytning. När jag googlar kan det vara tecken på fertilt Sekret eller grav. Fertil period är det inte iaf hehe. 


    Har fått sådana halva streck flera gånger den här hösten med ub ultratidigt :( testen är riktigt kassa 
  • pippi12345
    fancyr skrev 2023-12-22 15:17:18 följande:
    nej va trist :( så när du fått så, har det inte resulterat i något plus?

    Ja precis. Blivit jätteglad och tänkt att det inte kan visa fel men så nej? ingen graviditet. Klassiskt spökstreck om strecket uppkommer efter testtiden och är så där halvvägs upp  


    Jämfört med detta test som jag tog? här blev det en graviditet (och bebis) och man ser liksom skillnad. Visst att testet visar svagt, men det är brett och har en jämn färg till skillnad från ett spökstreck. 

  • pippi12345
    JagheterKarolina skrev 2023-12-26 16:58:05 följande:

    Hoppar också in här! Har en dotter på 8 månader och vi försöker med syskon. Har bara haft mens en gång och slutat amma. Tagit ägglossningstester (clearblue) och fick fast gubbe 16 Dec hade sista mensen 23 november. Tycker redan jag har graviditetssymptom men kan ju vara psykiskt köpt hem tester. vet inte hur regelbunden min mens är nu efter den tidigare graviditeten. vet inte hur jag räknsr bim. Är det för tidigt att testa nu med ett sånt tidigt test? 


    Där är du som ?värst? på äl+8. Skulle nog vänta två dagar till innan test om du bara har några test. Sitter du på tio stycken så skulle jag testa nu 🙈
  • pippi12345
    Constanza skrev 2023-12-26 17:43:10 följande:
    Kan ni se nåt? Bim- 3 

    i verkligheten syns det lite mer och det är en rosa nyans 
    Jag ser jättetydligt streck :) grattis!
Svar på tråden Bim december 2023