• Filuren888

    BF aug 2024

    Hej!

    Nyligen plussat och har BF i början av augusti.
    Ni som också plussat nyligen kasnke vill dela glädje oro, symtom, besök på MVC osv.

    Hjärta

  • Svar på tråden BF aug 2024
  • Granen123
    Granen123 skrev 2023-12-11 07:55:58 följande:

    Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 


    Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭


    Är i vecka 6+0? inte 7+0.
  • Nojjig
    Granen123 skrev 2023-12-11 07:55:58 följande:

    Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 


    Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭


    Åh beklagar verkligen, kommer det rött blod är det troligen ett missfall men det behöver inte vara det. Ring till din mottagning eller gyn, så får de hjälpa dig. Om det är en slemmig blödning är det också tecken på missfall. Jag har haft flera stycken och väntar mig inget annat än att detta ska bli ett också, är lika långt gången som dig ca(5+4). Håller tummarna att blödningen är ofarlig. Kram till dig
  • Anelaaa89
    Mamapolarbear skrev 2023-12-11 06:01:51 följande:

     


    låter helt normalt! De flesta plussar inte förrän efter BIM (en kompis till mig plussar först 3 dagar efter bim och hon har tre friska barn). vissa har starka symptom tidigt och andra har inga symptom alls. Att ha de symptom du beskriver i v 5, snart 6 låter helt normalt. Försök slappna av och njut av tiden så gott du kan. Du är gravid, det du känner är normalt. Kram! 


    Tack snälla för ditt svar, det lugnade mig 🙏🏼🌸
  • Anelaaa89
    Granen123 skrev 2023-12-11 07:55:58 följande:

    Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 


    Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭


    Fy vad jobbigt vilken oro det måste vara 😔
    Man hör ju en del som fått blödningar utan att det varit någon fara, så jag håller tummarna för dig!
  • Mamapolarbear
    Granen123 skrev 2023-12-11 07:55:58 följande:

    Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 


    Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭


     


    Det måste inte vara missfall, men det kan ju vara det. Jag fick en störtblödning i vecka 12+4 i förra graviditeten och nu springer det en aktiv och frisk pojke runt hemma hos oss. Jag trodde det var kört pga mängden blod, men blödningen avtog på 15 min och sedan kunde jag få ett akut UL där jag fick se det tickande hjärtat. Blödning är inte alltid lika med missfall även om det ofta kan vara det. 

    Det bästa är att prata med vårdpersonal ifall man blir orolig. Ring gyn eller din barnmorska för råd. Har det slutat blöda? ❤️ håller tummarna för dig 💕

  • Granen123
    Mamapolarbear skrev 2023-12-11 14:23:02 följande:

     


    Det måste inte vara missfall, men det kan ju vara det. Jag fick en störtblödning i vecka 12+4 i förra graviditeten och nu springer det en aktiv och frisk pojke runt hemma hos oss. Jag trodde det var kört pga mängden blod, men blödningen avtog på 15 min och sedan kunde jag få ett akut UL där jag fick se det tickande hjärtat. Blödning är inte alltid lika med missfall även om det ofta kan vara det. 

    Det bästa är att prata med vårdpersonal ifall man blir orolig. Ring gyn eller din barnmorska för råd. Har det slutat blöda? ❤️ håller tummarna för dig 💕


    Tack så mycket för ert stöd. Jag fick ju som sagt en större mensliknande blödning imorse (vid 07-tiden) i samband med att jag skulle gå på toaletten. Efter den blödningen har jag i princip inte blödigt något mer.

    Har haft lite svagt molande värk i magen till och från men det har jag haft under hela graviditeten fast i perioder. Har inte haft något smärta alls eller värre värk än vanligt. Jag tycker det är konstigt att det liksom bara kom en större blödning och sedan dess har det inte kommit något mer, varken i bindan eller trosskyddet jag haft i under resten av dagen. Inte heller vid något av de övriga toalettbesöken idag. Bortsett från ett toalettbesök. 

    Vid lunchtid gick jag på toaletten, då kom det något som var i storlek av 1,5-2 cm, lite blodaktigt trådigt eller slemmigt men svårt att avgöra faktiskt vad det var om jag ska vara ärlig. Tog en bild bara för att ha dokumenterat det. Men utöver den slemgrejen kom liksom inget blod alls. Och har som sagt inte blödigt något mer under dagen men varje toalettbesök innebär ångest och oro för vad jag ska möta. 

    Har pratat med min barnmorska över telefon idag för stöd och rådgivning. Hon tipsade om en gynmottagning som jag ännu inte hade provat ringa. Alla andra jag ringt idag har antingen bett mig avvakta eller har haft fullbokat. Den jag ringde som min BM tipsade om, hos dem fick jag en tid i min hemstad kl 06.45 på onsdag så jag slipper ge mig iväg till stockholm på onsdag kl 17.15 som jag hade bokat privat sen tidigare och där jag även hade fått betala närmare tusen kronor. 

    Men oavsett vad så vill jag inget hellre än att få bekräftat ifall detta var ett missfall eller inte. Har helt och hållet gått in med inställningen att det var/är det, även om jag trodde att jag skulle blöda mer om det var ett missfall? Men det är så otroligt olika hur ett missfall kan te sig har jag förstått. Vissa får ju inte heller ont alls öht. Lever fortfarande lite på hoppet om att det ska visa sig finnas ett pickande hjärta där på onsdagmorgon men försöker stålsätta mig inför att det med största sannolikhet inte kommer att vara det. Det är nog först då den största sorgen kommer komma ikapp mig också. Även om jag känner mig väldigt ledsen, nedstämd och tom just nu också... 
  • Lynne

    Hej alla,

    Jag har bf sista juli och har skrivit lite i julitråden tidigare. Jag gick över ganska mycket med första barnet så antagligen blir detta en augustibebis i alla fall 😊 så skriver lite här också om det är okej?  Jag är själv 28 år gammal och det här blir alltså andra barnet. Var på VUL idag och allt såg fint ut, graviditeten satte på ett bra ställe enligt bm och hjärtat slog ❤

  • Malmötjej
    Villblimamma98 skrev 2023-12-10 08:37:42 följande:
    https://fb.me/g/p_PZp1tsZ9S26nTV8Z/wYaF2p4L  giltig 48h😀
    Hej. 
    Jag plussade idag bim +2 och skulle väldigt gärna vilja vara med i facebook-gruppen.  Vill du skicka en ny länk? Den gamla verkar ha gått ut nu. 

    Detta är mitt första barn. Men andra graviditeten, då jag fick ett missfall i juli (v. 6+4). Jag hoppas så att jag får gå hela vägen denna gången. 

    Jag har bf enligt natural cycles 20/8. 
  • Granen123

    Imorgonbitti har jag tid för vul, då får jag veta om jag har fått ett missfall som jag misstänker att jag fick igår? det har varit och är en otroligt plågsam väntan. Denna ovissheten äter upp mig inifrån. Vill bara få besked så jag kan få börja sörja, har varit svårt att sörja ordentligt utan slutgiltigt besked, även om jag ställt in mig helt och hållet på att jag har fått missfall.? 

Svar på tråden BF aug 2024