• Guldlocken31

    Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??

    Är det någon mer än jag som kämpar med biokemiska graviditeter?!
    Har plussat tidigt med clearblue 4-5 gånger, och inte en enda gång går graviditeten längre än till omkring BIM. Ibland någon dag över.
    Har genomgått en missfallsutredning som inte visar på någonting avvikande. Senast fick jag utskrivet trombyl + progesteron kapslar i hopp om att graviditet skulle stanna och fortskrida, enda som hände var att missfallet fördröjdes (troligtvis pga progesteronet) och jag började blöda i v. 5(4+2)? känner sådan sorg och uppgivenhet!! Tär på psyket att få missfall på missfall.. någon som varit med om liknande Som kan dela med sig?

  • Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??
  • Dalarna91
    Guldlocken31 skrev 2023-12-30 10:01:59 följande:

    Har också läst att det kan funka med IVF!! frågan är om man isåfall skulle kunna få det landstingsfinansierat? beror säkert lite på vart man bor! Vart i landet bor du? 


    tack för tips om q10 till sambo! Ska vi också testa 😊

    ja det är så kämpigt? min sambos bror och hans tjej gick även nyligen ut med att dem är gravida (långt gångna) så det gör inte situationen lättare. Må det bli vår tur snart 🍀 


    Jag bor i Örebro. Och där hjälper dom inte, då vi blir gravida på naturlig väg. Så vi måste göra det privat. 

    Men tänker har ni försökt i över ett år så borde ni få hjälp vid regionen. Men jag skulle inte ha nämnt du har blir gravid. Då kan det finnas chans dom säger nej som i mitt fall. 

    Jag vet hur du känner och mår. Man är glad för dom men känner samtidigt avundsjuka och orättvist hur andra bara blir gravid utan problem. Medans man själv kämpar. 

    Som jag har testat olika saker Bisolvon, vetegroddsolja (det va riktigt vidrigt). 
  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2023-12-30 09:24:47 följande:
    Va tråkigt. Hoppas verkligen det funkar nästa gång!
    Har du funderat på att ta lipid infusion? För att sänka immunförsvaret. 

    Jag tog 5 mg Prednisolon och progesteron vid förra graviditeten men hjälpte inte. 
    Ska öka till 10 mg Prednisolon. 

    Hur mycket hade du tänkt ta? 
    Jag har funderar på det men tycker det är så himla mycket pengar, vill testa prednisoloner först. Kanske en liten dos kan hjälpa mig så tänkte testa 5 mg till en början. Vill inte ta för mycket till en början. Du skulle testa Trombyl nu med va?
  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2023-12-30 09:47:16 följande:
    Jag har också tänkt det kan vara min äggkvalite. 
    Men min sambo har börjat med q10, det ska tydligen vara bra för dna något i spermier. 

    Jag är inne på ivf. Har läst att det kan funka med upprepade missfall. Man tar det embryot som ser bäst ut. 
    Ska googla lite om äggkvalite :) 

    Jag är så ledsen för att du behövde ha ett till missfall innan jul.  
    Tyckte det va nog jobbigt med att veta man skulle ha varit i v9 på julafton.
    Kan vara äggkvalitén som spökar. Jag äter multivitamin, extra omega-3, selen (mot mina antikroppar) och q10. Har inte hjälpt ännu i alla fall. Kanske har jag haft otur med äggen. Hoppas på ett guldägg snart :)

    Min läkare sa att IVF inte är något för oss iaf. Han sa att det till och med kan vara större risk att få missfall av IVF. Hur det nu kan gå till. Känns som att alla läkare säger olika. Men vi är iaf villiga att testa själva igen, IVF är ju ändå en resa i sig som oxå kan vara tärande :)  Men såklart vill man ju testa något nytt ibland. 
  • Anonym (Ledsen)
    Guldlocken31 skrev 2023-12-30 09:40:16 följande:

    Tack ❤️ 
    jag har fått  4 stycken bekräftade missfall. Senast några dagar innan julafton 💔 
    jag Börjar fundera på om det kan vara att man har dålig äggkvalitet?? Men hur kan man ta reda på det utan att göra äggplock tänker jag? 😥


    Beklagar dina missfall ❤️ Men du är inte ensam iaf, jag har oxå haft fyra missfall. Är det första barnet?

    Kanske kan vi alla hålla ihop ändå? Försöka peppa varandra :)
  • Anonym (Ledsen)

    Och håller med om det är sjukt jobbigt när vänner runt omkring en får barn hur lätt som helst, flera av mina vänner ska få sitt tredje barn och här går man själv och inte fått ett enda :( Känns så sjukt orättvist, och det gör så ont. 

  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-30 18:55:49 följande:

    Och håller med om det är sjukt jobbigt när vänner runt omkring en får barn hur lätt som helst, flera av mina vänner ska få sitt tredje barn och här går man själv och inte fått ett enda :( Känns så sjukt orättvist, och det gör så ont. 


    Jag håller gärna ihop med er. Behöver få lite pepp. Känner mig väldigt ensam. 
    Ja jag kommer ta Trombyl från ägglossning till bim. Vid graviditet ska jag ta det till ca v 36.
    Jag tar multivitamin, folsyra, selen, zink och vitamin c. Sen tar jag vitamin d hög mängd strax innan ägglossning. 

    Jag har beställt blodprover privat som jag ska ta på onsdag. 

    Har hittat en sida. fertilityroad.com/sv/mag/hur-du-f%C3%B6rb%C3%A4ttrar-din-%C3%A4gg--och-spermiekvalitet-f%C3%B6re-ivf/ 
  • Dalarna91

    Jag har googlat ihjäl mig på ivf och upprepade missfall. Får inget bra svar. Alla säger olika. 
    Har lust att fara till tex Finland, där kan man ta typ dna test på embryot för att verkligen optimera chansen att den stannar men det är väldigt dyrt. 

  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2023-12-30 19:07:22 följande:

    Jag har googlat ihjäl mig på ivf och upprepade missfall. Får inget bra svar. Alla säger olika. 
    Har lust att fara till tex Finland, där kan man ta typ dna test på embryot för att verkligen optimera chansen att den stannar men det är väldigt dyrt. 


    Jaa precis, det hade ju varit något. Men som sagt väldigt dyrt ja :) Jag lever fortfarande på hoppet - har några vänner som oxå gjort samma resa som vi med upprepade missfall och dem har fått barn tillslut. Plötsligt blev det ett bra ägg. Dem vågade försöka igen. 


    Hur gammal är du?

  • Dalarna91
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-31 09:29:42 följande:

    Jaa precis, det hade ju varit något. Men som sagt väldigt dyrt ja :) Jag lever fortfarande på hoppet - har några vänner som oxå gjort samma resa som vi med upprepade missfall och dem har fått barn tillslut. Plötsligt blev det ett bra ägg. Dem vågade försöka igen. 


    Hur gammal är du?


    Jag är 32, blir 33. 
    Jag känner ingen som haft upprepade missfall. Hur många missfall fick dina vänner? 

    Hur gammal är du? 
  • Anonym (Ledsen)
    Dalarna91 skrev 2023-12-31 09:40:52 följande:
    Jag är 32, blir 33. 
    Jag känner ingen som haft upprepade missfall. Hur många missfall fick dina vänner? 

    Hur gammal är du? 
    Komiskt, samma här - 32 år :)

    Har två vänner som jag känner till, den ena fick 3 missfall och sen ett barn och den andra fick 4 missfall och sedan barn :) Jag gick även med i en fb-grupp (hemlig grupp) där personer med upprepade missfall kan prata ut. Många där som fått barn tillslut med vilket kan ge lite hopp :)
Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??