Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

    Ofrivilligt celibat -> incel

    Sluta gnälla och ta tag i ditt liv!

    Man kan inte planera för allt i livet. Funkar inte äktenskapet så lämna! 

    Någonstans har hjärncellerna krockat på dig när du skriver att du stannar för barnens skull men när du inte orkar mer så vill du dö. Tror du att det är det dina barn vill?

  • Agda90
    Anonym (Skild) skrev 2024-01-24 08:43:34 följande:
    Fast nu förskönar du barnens situation och mående efter en separation. Har du verkligen träffat alla dessa lyckliga barn i denna situation? Sanningen är ju att många mår jättedåligt och inte önskar något hellre än att föräldrarna ska flytta ihop igen. Till och med långt upp i vuxen ålder. 

    Jag är själv skild, det var på mitt initiativ och jag har dåligt samvete för det. För våra barn har alltid varit så lyckliga när vi fyra (de två, exmannen och jag) varit tillsammans i något sammanhang. De tittar från mig till sin pappa till mig igen och säger saker som att "nu är allt som det ska vara igen!".

    Efter ÖB:s varning träffades vi och gick igenom vilka förråd och nödprylar vi behöver köpa, och kom överens om att vi ska bo alla fyra hos min exman ifall det blir krig, vi kan förskansa oss där (han har ett stenhus på landet med källare o.s.v.). Och då blev barnen - som är över 20 år båda två nu - så glada och sa "det skulle vara mysigt!". Och det högg i hjärtat på mig - här önskar mina barn nästan att det ska bli krig, för att mamma och pappa ska bo ihop igen...

    Dessutom är styvföräldrar väl inte precis kända för att vara snälla mot barn heller...
    Det finns barn som mår bättre efter en skilsmässa. Eller tror du att barn mår bra i en kärnfamilj där mamman får stryk av pappa? Eller där någon av föräldrarna knarkar eller misshandlar den andra psykiskt?
    Tror du att barn mår bra i en kärnfamilj när föräldrarna inte gör det?

    Mina föräldrar borde ha skilt sig för typ 30 år sedan! Istället blev resultatet att JAG blev utsatt för deras psykiska misshandel
Svar på tråden Ofrivilligt celibat -> incel