• Anonym (Deppig)

    Han vågar inte

    Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

    Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

  • Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 09:04:15 följande:
    Nej, alla förstår inte och framförallt vill inte förstå. Många förstår nog innerst inne men vill inte erkänna för sig själva eller vågar inte syna för då kan det positiva och hoppet försvinna
    Japp, jag ville inte överge hoppet 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Z) skrev 2024-05-16 08:30:29 följande:
    Åh snyggt jobbat! Så glad för din skull att du tagit det steget. Sen är det ju inte helt säkert att just den psykologen passar dig men då är det bara att boka någon annan 😊

    Det låter tungt, du kanske kan skriva lite i tråden istället även om jag fattar att det inte alls är samma sak som att prata med honom. 
    Ja det ska bli spännande. På fredag ska jag prata,  hoppas jag får lite verktyg i framtiden 
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 07:53:34 följande:
    Ja du har skrivit det. Visst bråkar mitt huvud med mig men jag tror verkligen verkligen inte att det var så. 
    Jag tog det inte gravallvarligt förrän han försvann, då rämnade hela världen kändes det som.

    Jag tycker inte alls att det verkar helt otroligt att två människor blir kära i varandra trots att den ena är i en relation. Sen beslutar sig den ena parten att det inte är värt det, han vill inte bryta det liv han har och känslorna kvävs. 
    Jag tycker inte att det låter heeelt taget ur en fantasi.
    Han borde inte ha tagit upp kontakten igen om han såg mig som problemet, det är INTE jag som har legat på den här gången. Jag har hållit mig undan, vi hördes inte på över en månad innan HAN hörde av sig på nytt. 

    Det jag är ledsen över, förutom att det inte blev vi, är att han har behandlat mig som skit under tiden han har velat fram och tillbaka. 

    Det är inte helt omöjligt att en gift man kan falla för en. Det har du rätt i. 


    MEN om man verkligen vill vara säker på att det är sant så väntar man med att dejta en gift tills han lämnat sin fru först!  Jag är rätt säker på att dina odds hade varit mycket högre då. Men förhoppningsvis har du lärt dig, om det någon gång i framtiden händer igen, att göra det i rätt ordning.

    Jag tycker ändå du ska vara glad att du inte gjorde rätt med honom. Då hade du fått en man som inte är trogen och håller dina hand när det blåser hårt. Ibland får man se det som att någon högre makt hjälper en att inte falla i dumma fällor. Ditt liv kommer bli såå mycket bättre utan en velig otrogen man! 


    Underbart att höra att du sökt hjälp. Det kommer hjälpa dig på vägen. Hoppas du får en riktigt bra psykolog som leder dig in på rätt väg i livet, gör dig stark och motståndskraftig mot bedragare. 


    Önskar dig all lycka till! 🤗

  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-05-16 09:45:02 följande:

    Det är inte helt omöjligt att en gift man kan falla för en. Det har du rätt i. 


    MEN om man verkligen vill vara säker på att det är sant så väntar man med att dejta en gift tills han lämnat sin fru först!  Jag är rätt säker på att dina odds hade varit mycket högre då. Men förhoppningsvis har du lärt dig, om det någon gång i framtiden händer igen, att göra det i rätt ordning.

    Jag tycker ändå du ska vara glad att du inte gjorde rätt med honom. Då hade du fått en man som inte är trogen och håller dina hand när det blåser hårt. Ibland får man se det som att någon högre makt hjälper en att inte falla i dumma fällor. Ditt liv kommer bli såå mycket bättre utan en velig otrogen man! 


    Underbart att höra att du sökt hjälp. Det kommer hjälpa dig på vägen. Hoppas du får en riktigt bra psykolog som leder dig in på rätt väg i livet, gör dig stark och motståndskraftig mot bedragare. 


    Önskar dig all lycka till! 🤗


    Visst är det så, rätt ordning är att föredra. Men jag vill poängtera igen att jag inte har för vana att springa efter gifta män. För det första så springer jag inte efter män alls, för det andra är jag rätt blyg. Och som vi konstaterad här i tråden, självkänslan är rätt körd i botten så jag är verkligen inte den som tar för mig. Skulle aldrig få för mig att sno någon annans man normalt. 
    Jag hade verkligen inte räknat med känslor, jag var nyfiken och provade på och så dök han upp. Han blandade in känslor och jag agerade på det. Det var verkligen inte rätt tillvägagångssätt men nu blev det så.

    Vi har tillbringat så mycket tid tillsammans, vardagen. Det är klart jag trivdes med honom annars hade jag aldrig fortsatt. Och otroheten var mycket diskussion från början, jag var tydlig med att jag fixar inte det mot mig själv och jag kände mig som en skit mot hans fru. Han visste det. 

    Jag hade verkligen hoppats det skulle bli vi även om det förmodligen är tur att det inte blev så. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-05-16 09:45:02 följande:

    Underbart att höra att du sökt hjälp. Det kommer hjälpa dig på vägen. Hoppas du får en riktigt bra psykolog som leder dig in på rätt väg i livet, gör dig stark och motståndskraftig mot bedragare. 


    Önskar dig all lycka till! 🤗


     Glömde tacka!! ❤️
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 05:31:29 följande:
    Jag ser det, det är bara så svårt för mig att förstå. Jag skulle själv aldrig kunna manipulera någon, varför gör man något sådant?
    För att få något man vill ha. I detta fallet sex.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-05-16 12:25:15 följande:
    För att få något man vill ha. I detta fallet sex.
    Mycket arbete dock för lite sex. Så bra i sängen är jag inte att det vore värt det
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 12:55:32 följande:
    Mycket arbete dock för lite sex. Så bra i sängen är jag inte att det vore värt det
    Jo, enligt honom.

    Släpp det, du försvara honom och försöker hitta minsta halmstrå att han ville något seriös med dig och att det inte är dött.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 13:00:11 följande:
    Jo, enligt honom.

    Släpp det, du försvara honom och försöker hitta minsta halmstrå att han ville något seriös med dig och att det inte är dött.
    Ja, mitt i prick
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 13:02:47 följande:
    Ja, mitt i prick
    Du har två val. Fortsätta som nu, ha lite kontakt, ses ibland, sex, lite småsmulor från honom.  Det kommer fortsätta till han hittar någon bättre eller ledsnar på dig. Då försvinner han ur ditt liv och du blir hårt övergiven.

    Eller så tar du smärtan nu, bryter ALLA kontakt, lider ett tag och gå sedan vidare med ditt liv.

     Eller har du någon annan plan?
Svar på tråden Han vågar inte