Inlägg från: AlbertSchweinstein |Visa alla inlägg
  • AlbertSchweinstein

    Rekordlåga siffror för barnafödande i hela Sverige

    Är Sverige på väg mot samma öde som Japan?

    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/rekordlaga-siffror-for-barnafodande-mamman-lina-mer-accepterat-nu-att-valja-bort-barn

    Dvs att folk alltmer blir egotrippade individualister som bara bryr sig om pengar och självförverkligande. Barnet kommer först när självförverkligandet är fulländat, och då kan det vara för sent för många.

    FRÅGA: varför vill du inte skaffa barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rekordlåga siffror för barnafödande i hela Sverige
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (saknar riktiga män) skrev 2024-02-24 11:05:02 följande:

    För att folk som du ska ha något att vara otrevligt raljerande över.


    Förstår egoister vad ett drastiskt minskande antal barn leder till, eller har de inte tänkt så långt?
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Mia) skrev 2024-02-24 11:21:09 följande:
    Hur många barn har du själv?
    Inga, eftersom kvinnor bara går efter topp 10 % av alla män. Undantag är kvinnor som väljer en medelmåtta för att de tror att medelmåttan är mindre otrogen än högstatusmannen och därmed bättre för familjeliv, men sådana förhållanden vill man ju inte ha.
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (förälder) skrev 2024-02-24 11:34:54 följande:
    Menar du att bara 10 % av alla män blir föräldrar?
    Så det är bara kvinnors "fel" att det föds för få barn?

    Konstigt anser jag då de flesta män runt mig, vänner, familj, släkt, jobb mm
    så är de flesta män i förhållande eller har varit. 
    De allra flesta män har också barn även dom är separerade.
    Nu är jag i den ålder då man har ofta har skolbarn, yngre män har givetvis
    inte hunnit skaffa barn ännu.
    Några lever som singlar men få har aldrig haft ett förhållande så glöm det där med att bara 10 % av männen bli valda.
    Det är bara att läsa statiskt, det är inte bara 10 % av männen som blir fäder och 
    att skaffa barn är ett beslut oftast men inte alltid av bägge föräldrar.
    Och om jag ska se runt oss så är det just ett tredje barn som många diskuterar,
    om man har råd och kan ge sina barn tid den man vill och ärligt talat är det oftare kvinnan som vill ha ett tredje än mannen men alla jag känner diskuterar tillsammans vad man ska göra.
    Kvinnor blir tillsammans med män som de inte finner attraktiva för att de är lojalare och tryggare än högstatusmännen som kvinnorna egentligen vill ha. Därav ser du många familjer med lågstatusmän.
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (förälder) skrev 2024-02-24 12:28:24 följande:
    Ja men du skyllde på att du inte har några barn för att kvinnor väljer 10 % av männen dom finner attraktiva. Sen nu att kvinnor väljer män som fäder dom inte tycker är attraktiva men skaffar ändå barn med dom.
    Så då har det inget med vilka kvinnor tycker är attraktiva med att göra hur många barn det föds. Utan de flesta blir föräldrar. Då behövde du inte ta med det i tråden.
    Så då om kvinnor väljer män som är mindre attraktiva så kan dom väl även välja dig då även om du verkar räkna dig till lågstatus männen. Så du kunde ju ha fått barn då?

    Nej vi har helt olika uppfattning, kvinnor runt mig gillar inte alls bara 10% och blir ihop med lågstatus män dom inte finner så attraktiva. Ganska så nedsättande mot alla män att dom är valda som någon 2:a sorts sortering.
    Jag skulle inte vilja ha någon annan, han är en bra man och pappa men det är det ju fler som är men jag blev kär i honom. 
    Mina vänner och släktingar mm har alla varit kära i sin män och inte bara tagit någon för att ha någon. Ganska så tråkig syn på män om man tror att dom inte är bättre än något andra hands val.

    Att födelsetalet sjunker beror inte enbart på att fler inte skaffar barn utan mycket på att man väljer lägre antal barn, en del skaffar bara ett barn men de flesta skaffar två däremot är det färre som skaffar ett tredje, och ännu färre fyra eller fler.
    Varför leva i ett förhållande där man vet att kvinnan inte ser en som attraktiv, utan bara som en plånbok eller som en hjälpreda?

    Sedan ljuger kvinnor dessutom otroligt mycket (mycket mer än män) för att undvika konflikter. Man förskönar, man tänjer på sanningen osv. Det är därför män frågar andra män om kvinnor, istället för att fråga kvinnor. Man vet att kvinnorna bara säger saker som låter bra för att undvika konflikt.
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Fniss) skrev 2024-02-24 12:38:02 följande:
    Konstigt att ingen kvinna vill ha dig alltså. Verkligen. Gåtfullt.
    Är jag för ärlig? Kvinnor brukar gilla män som säger saker som låter bra, men som inte har med verkligheten att göra.
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Realist) skrev 2024-02-24 13:26:01 följande:

    Tack och lov. Världen är groteskt överbefolkad. 
    Härligt att vi lever i en tid då man faktiskt kan bestämma själv om man vill ha barn eller inte.
    Det betyder betydligt färre barn som far illa för att de är oönskade och att planetens/samhällets resurser räcker mycket längre.
    Är bara att hoppas på att övriga världen tar efter genom utbildning och preventivmedel.


    Ah, har klimataktivisterna lyckats skrämma kvinnor från att skaffa barn?
  • AlbertSchweinstein
    Anonym (Fniss) skrev 2024-02-24 13:37:07 följande:
    Nä. Du har bara ett vansinnigt oattraktivt sätt allmänt.
    Du verkar dock inte klara av att specificera, vilket gör att jag misstänker att jag har rätt. Alla män vet att kvinnor sätter sina känslor före sanningen, och att vita lögner kallas "social kompetens", då det är viktiga att folks känslor inte blir kränkta, än att hålla sig till den ibland obekväma sanningen.
Svar på tråden Rekordlåga siffror för barnafödande i hela Sverige