Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:18:47 följande:
    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

    Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

    Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

    Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

    Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?


    Istället för att män säger jag vill, jag vill, jag vill så det blir kukinflation kan de sluta vara så slampiga och säga nej, såna förändringar börjar med en själv så om du börjar vägra knulla så märks det om andra män hakar på.
  • ClumsySmurf
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:28:22 följande:
    Du kritiserar utan att argumentera. Du vet mycket väl att kvinnor är betydligt kräsnare än män, och att det påverkar maktförhållandet. Genom att inskränka aborten skulle kvinnor plötsligt ta högre risker, och då skulle deras sexuella makt minska.
    En 12 åring som fick första mensen förra veckan fattar att om det blir en större risk för kvinnor säger de nej oftare och får ännu mer sån där makt över män, varför gör inte du det?


  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-03-05 22:01:21 följande:
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 20:26:04 följande:
    På vilket sätt är det dumt? Utan abort blir sex en risk för kvinnor, och då får de betala ett pris.
    Och på vilket sätt hjälper det ensamma män som inte får sex,menar du?
    Om riskerna ska öka för kvinnor att ha sex sp lär de ju knappast vilja ha sex oftare.
    Det som retar någon skadjeglädjer någon annan
     
    During the last few days, as lockdowns started to look inevitable, the general public began to prepare for a potentially grim few months. They worried about loneliness among those isolated from others, the ability to get food safely, and what it might mean to spend the entire spring indoors, unable to get any real reprieve from cabin fever.

    But on Reddit, 4chan, and misogynistic online forums, incels have been celebrating the fact that attractive people are about to be stuck inside ? living their lives just like incels, and crucially, unable to have casual sex.

    www.newstatesman.com/science-tech/2020/03/incels-celebrating-lockdown-casual-sex-chad-stacy-4chan-reddit

  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-03-06 20:59:20 följande:
    Om du menar att jag känner skadeglädje så har du fel.
    kan det vara så att du missade texten jag klistrade in?
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-03-06 21:42:19 följande:
    Jag läste texten,men förstod inte riktigt vad du menade med skadeglädje.
    Men du kanske kan förklara?
    sura bittra incels var skadjeglada över lockdown så folk inte kunde ha ONS.
    Jag tror mandel tror rätt.
    Jag tror också att du missuppfattade mej.
    Mandel skrev 2024-03-06 13:54:25 följande:
    Tror egentligen inte det handlar om att få ligga utan mer om att kvinnor fråntas möjligheten att ligga. Då blir kvinnorna utan sex så som de ensamma odejtbara männen. Kvinnorna fråntas makten till att ha sex när de vill eftersom det innebär större risker för dem att ha det.
    Kvinnorna ska straffas så misären på sexfronten blir den samma mellan könen.

    Handlar inte om att man ska ha det bra...


  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-03-06 22:34:42 följande:
    Ok. Du menade så. Då hänger jag med.
    Men kvinnor skulle klara sig bra utan män också,så även om kvinnorna skulle fråntas möjligheten att ligga så skulle de flesta inte lida lika mycket som männen verkar göra.
    Den gruppen män har alla möjliga problem, de verkar inte särskilt ärliga när de får det att framstå som att det är primärt sexlöshet de lider av.
  • ClumsySmurf
    Mandel skrev 2024-03-07 08:20:29 följande:
    Många av de män som skriver i tråden verkar likställa ensamhet med brist på sex.
    De verkar helt ha fastnat i att ligga är det enda som kan lösa deras ensamhet. De förstår inte alls att vänskap delvis kan lindra den ensamhet de känner och eftersom de inte förstår det kan de heller inte sätta sig in i att kvinnor med vänner är lyckligare än dem även om dessa kvinnor inte har sex.
    Män utan sex mår skit alltså måste kvinnor utan sex också må skit. 
    De har inte förmågan att ta till sig att så inte är fallet. Allt handlar bara om sex för dem.
    Och eftersom de inte FÅR sex så ska ingen annan heller få ha sex.
    Om man har en regel: "det är kvinnornas fel" så tillkommer det 'PK' regler så om man inte har manliga kompisar IRL och känner sej ensam kan man ju inte säga det så det blir ensam p.g.a "inget ligg på Tinder".

  • ClumsySmurf
    Anonym (Hekto gram) skrev 2024-03-07 16:24:22 följande:
    Så det är på grund av ok som dessa män kablar ut hur mycket de avskyr kvinnor.? Det låter...pk?
    Så det enda du 'vettiga' har att tillföra är att klaga på ett ord inom citattecken?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Hekto gram) skrev 2024-03-07 22:09:02 följande:
    Det är inte jag som påstår att kvinnohatarna spyr ut sin galla för att det är inte är pk att vara utan manliga vänner.
    Appropå 'vettiga' saker.
    läs om läs rätt
  • ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-03-08 13:08:54 följande:
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 00:39:30 följande:
    Ogillar man däremot män som inte är pappalediga, män som köper sex eller män som inte tar ansvar för hemmet så är det en fråga för staten. Bra, då förstår jag er logik. Jämställdhet gäller bara 
    Är det där någon slags manlig logik? Det kliver inte in någon polis i de svenska hemmen och beordrar männen att ta större ansvar för hemmen. Det är upp till kvinnorna att inse fakta och lämna dessa män.

    Det finns inget "sexuellt matriarkat" så det behöver inte stoppas.

    Med samma förvridna logik så kan kvinnor kräva att staten bekostar skönhetsoperationer för fula kvinnor, eftersom män bara går efter utseendet och då blir ju de mindre vackra kvinnorna missgynnade och får sämre män eller inga män alls. Det är ju orättvist!  // Skrikandes

    Livet är orättvist, deal with it.
    Föräldraförsäkringen ett sänke för jämställdheten | Sveriges Kvinnoorganisationer

    En rapport från Sveriges Kvinnoorganisationer som släpps under tisdagen visar dessutom att Sverige nu halkar efter nordiska grannländer. I den svenska föräldraförsäkringen är fortfarande endast en femtedel av föräldrapenningen öronmärkt för pappan

    [...]

    Det hittills enda framgångsrika sättet att avsevärt påverka mäns uttag av föräldraledighet är att öronmärka dagar

    sverigeskvinnoorganisationer.se/foraldraforsakringen-ett-sanke-for-jamstalldheten/
    Föräldrapenning för fler familjekonstellationer och reserverad grundnivå

    I propositionen föreslår regeringen att dagar med föräldrapenning på grundnivå inte ska kunna lämnas över till den andra partnern. För föräldrapenningen föreslår regeringen också att en förälders sambo ska likställas med en förälder. Det ska gälla också när föräldern och sambon inte varit gifta med varandra eller har eller har haft barn tillsammans.

    Förslaget att reservera dagar på grundnivå ska leda till att par delar föräldrapenningen mer rättvist mellan män och kvinnor.

    www.regeringen.se/rattsliga-dokument/proposition/2018/06/prop.-201718276

  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-03-08 19:52:20 följande:
    Precis, du bryr dig inte eftersom det är ett mansproblem men förväntar dig samtidigt att män ska bry sig om kvinnors problem. Varför ska jag bry mig om kvinnors problem när du inte bryr dig om mäns problem? 
    Din sjukliga avundsjuka på folk som har sex är inte ett mansproblem.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:33:32 följande:
    Hyckleriet igen. Det var ni beskrev som ett mansproblem innan jag avslöjade er.
    Jag tycker att det ni som beskriver det som ett mansproblem att jag inte vill sänka mina krav som avslöjar er som smygbögar.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-03-10 21:36:23 följande:
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:34:40 följande:
    Frågan är: Vill ni att män ska ha höga standarder eller låga standarder? Ingen har diskuterat att tvinga kvinnor att ändra sin standard.
    Har du läst någon inceltråd som finns här i forumet?
    Där skrivs ofta att kvinnor ska sänka sina krav osv.
    Så att ingen har diskuterat den saken stämmer helt enkelt inte.
    han har gjort en tråd www.familjeliv.se/forum/thread/82476651-ar-incel-nagot-man-fortjanar-att-vara
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-03-13 17:19:44 följande:
    Varför svarar du inte på frågan? Vill du att män ska höga eller låga standarder?

    När du hävdar att många kvinnor inte vill ha promiskuösa män är det en lögn. Ni gör allt för att skifta fokus och dölja att ni gärna drar nytta av att män har låga standarder. Ni gillar att ni inte behöver anstränga er för att få män samtidigt som ni njuter av att säga att kvinnor minsann ska ha höga standarder?

    Varför ska män acceptera er dubbelmoral?
    "vi" kan ju höja våra krav och sexväga helt, du börjar.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-03-14 22:19:18 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 19:47:52 följande:
    "vi" kan ju höja våra krav och sexväga helt, du börjar.
    Jag vill tvinga andra män att höja sina krav. Varför vill ni inte det när saker ställs på sin spets?
    att sura bittra incels vill förstöra för andra är ingen news flash


  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-03-15 18:46:45 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-15 00:13:30 följande:
    att sura bittra incels vill förstöra för andra är ingen news flash
    Men att förstöra för män som man gör hela tiden är helt okej?
    det vill du också göra.

  • ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-04-01 15:26:30 följande:
    Det finns inget "sexuellt matriarkat" att stoppa. Hela tråden är en enda lång löjlig inceltråd. Jag blir irriterad bara jag ser den. Kan den inte dö sotdöden? Fast nu hjälper jag själv till att den lever.

    Och att det inte finns något sexuellt matriarkat, det är bl a våldtäkterna ett bevis på.

    Det är fortfarande männen som är fysiskt starkare. Så vi kan tala om det våldsamma patriarkatet i stället. Män som utsätter både kvinnor och andra män för våld. Där har vi ett verkligt problem.

    Om männen ger kvinnor "sexuell makt" genom att männen nöjer sig med vilka kvinnor som helst att knulla, så är det männens eget problem. Det är inte kvinnorna som tvingar dem.
    tycket inte jag, ensamhet är också ett verkligt problem det tråkiga är att 'vi män som pratar för män' varkarken vill ha en seriös diskussion eller lösa problemet, de gör hellre trålltådar.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?