Inlägg från: Henke81 |Visa alla inlägg
  • Henke81

    Sverige är med i Nato!

    Klicken skrev 2024-03-07 22:26:50 följande:
    Sverige är med i Nato!

    Vad har alla för tankar och känslor om att Sverige har gått med i Nato?  Skriv av er lite här om ni vill.🙂


    Känslor? Inga särskild..

    Tankar.. Jag vet inte riktigt, det är vän svårt att sortera. Många tankar på samma gång.

    Jag tycker såhär i backspegeln att Sverige borde ha gått med för 20 år sedan. 
  • Henke81
    enfunderandeman skrev 2024-03-08 11:24:29 följande:
     Kan meddela dig och dom andra denna tråd. Som inte verkar förstå vad NATO innebär helt. Att Pål Jonson, försvarsministern. Precis gått ut i TV. Och bekräftat att 19 åringar kan få åka och strida på fronten för Ukraina. Och för andra länder. Om så blir fallet. Svenskar är så jävla naiva, som jag sa lol. 
    Ja i allra extremaste fall kan en värnpliktig skickas utomlands. Precis som under kalla kriget, när sovjet naturligtvis skulle mötas upp redan inne i norra Finland om en storinvasion hade blivit av och mobiliserade svenskar kanske skulle skickas in dit.
  • Henke81
    nattuw skrev 2024-03-08 20:55:09 följande:
    Sverige har aldrig varit verkligt neutralt. De flesta har vetat att vi stått NATO nära. Men ansökan borde skötts lite snyggare och inte stressats fram utan någon egentlig debatt.
    Den svenska natoansökan blev en framstressad panikåtgärd
  • Henke81
    JohnnyS21 skrev 2024-03-08 17:59:43 följande:

    Ja nu får vi skylla oss själva om vi utsätts för aggressioner av grannen i öst.


    Går man ut när det är mörkt får man skylla sig själv om man blir våldtagen..?
Svar på tråden Sverige är med i Nato!