Inlägg från: varelse |Visa alla inlägg
  • varelse

    Har barn och rädd för krig

    Jag är så rädd att det bli krig närmaste åren. Vi har två barn, en sjuåring och en bebis.

    Jag vet att jag borde prata med en terapeut och det ska jag göra. Men min erfarenhet är att det inte riktigt fungerar för mig att prata med terapeuter.

    Jag visar inte rädslan för barnen, men det finns ständigt i huvudet och jag vet inte hur jag ska klara av att njuta av livet just nu. För jag är livrädd.

    Det är mitt ena bekymmer. Mitt andra är att NÄR det faktiskt BLIR krig. Hur gör jag? Hur ska jag ta hand om mina barn? Hur håller jag den trygga och säkra? Vad gör jag om jag inte kan skydda dem? Jag går sönder när jag tänker på det här. Jag vill inte heller blunda och låtsas som att det ijte finns en överhängande risk att det kommer att ske.

    Finns det flera i min sits och hur gör ni för att hantera vardagen? 

  • Svar på tråden Har barn och rädd för krig
  • varelse
    NyfikenNicke skrev 2024-03-08 10:44:03 följande:

    Man kan säga att vad du är rädd för just nu, det är att du inte vet.. Ta reda på massa såna smådetaljer som oroar dig. Du har jättemycket tid. 


    Du har en poäng. Men samtidigt. Tror du inte familjerna med barn är rädda just nu i Ukraina? Mitt hjärta går sönder för alla där, alla har rätt till en trygg och fin barndom :(
  • varelse
    NyfikenNicke skrev 2024-03-08 12:27:29 följande:
    Om du öppnar kontot lite snabbt, så kan jag länka dig ett klipp som förmodligen gör dig lite mera lugn och trygg. 
    Hur gör jag det? Har dålig koll på familjeliv. :) 
Svar på tråden Har barn och rädd för krig