• Hermis123

    Vuxet bonusbarn som borde flytta ut...

    Jag tror du din fru känner sig extremt stressande över ditt beteende!  Det Är svåra tider nu och alla har svårt med både bostad och jobb!  

  • Hermis123

    Sen undrar jag hur du haft fått sonen att månnär du säger att tar har tjatat på han hela hans uppväxt?  Ju sämre ett barn behandlas under barndomen ju sämre klarar den sig i vuxenlivet!! Istället för ett vara en man och ge stöd åt både sonen och frun så är du anledningen till hon blir stressad mår dåligt. Har du tänkt på att du kan vara problemet?

  • Hermis123

    Men varför inte ändra strategi?  Killen gick ut gymnasiet för mindre än ett år sen!  kanske ge stöd till både fin och sonen!  Kanske fråga honom, hur kan jag hjälpa dig att hitta en väg?   Hur kan du hjälpa honom att hitta ett jobb eller kanske en utbildning som han tycker är intressant?  Tjat kommer inte att hjälpa, snarare att du får honom stanna längre, om det går mot hans psykiska hälsa.

  • Hermis123
    Anonomys303 skrev 2024-03-29 19:20:28 följande:
    hur kan tjat få någon att vilja stanna hemma längre? jag hade nog tänkt tvärtom i den åldern.
    Fast Om han känner att du inte Vill ha honom där så mår han sämre.  Sen tycker jag att du börjar fel,  att flytta hemifrån är inte nummer 1! Nummer ett är att han hittar sin väg i livet. Antingen genom studier eller att han Söker ett jobb som intresserar honom. Därefter hittar man bostad Osv. Ett steg i taget. Ni behöver vara en trygg grund för att han ska våga utforska. Om hans hem är otryggt  vågar man inte ta steget. Om du nu Visar avsky för honom då Blir han rädd För andra människor också.   
  • Hermis123
    Anonym (J) skrev 2024-03-29 20:48:42 följande:
    Eller kan frun och den vuxna bonusen flytta ut. 
    Fast det är han som har problemet. Då kan han flytta ut!
  • Hermis123
    Anonym (J) skrev 2024-03-30 14:15:55 följande:
    Så ser inte lagen ut.  
    Vi vet inte detaljerna runt lägenheten.
    Och den mindenåriga barnet är gemensamt. 
    Den andra barnet är vuxen.
    Kanske skulle frun få stanna i lägenheten .
    Men det är inte tydligt baserat på TS info.
    Fast om frun är delägare i lägenheten har hon rätt att ha sin son där! 
  • Hermis123
    Anonym (Kl) skrev 2024-03-30 14:35:13 följande:

    Självklart ska hen betala hyra? 3 000 kr är rimligt. 


    Upp till mamman att bestämma om hon vill ta hyra av sin son!
  • Hermis123
    Anonym (J) skrev 2024-03-30 16:50:39 följande:
    Bara om de har helt separat ekonomi och det påverkar bara hennes ekonomi.

    Hon kan inte bestämma att TS ska betala för hennes son.
    Om han inte har haft separat ekonomi för han skylla sig själv! Han är en vuxen man! Nu kan han inte säga Kasta ut sin son för vi har gemensam ekonom!  Hans beteende kommer dra honom mot skilsmässa snart. Vill han det ? Vill han se sina barn varannan vecka?  Om han vill det fortsätt bråka med frugan, för hon har bestämt sig för hur hon vill ha det. Hon vill finnas där för sin son, men det har inte hennes man fattat, han skriver till oss på familjeliv och tror att han ska visa en tråd där några stycken håller med honom och det ska få mamman att överge sin son? Lycka till, hon kommer bara tappa all respekt till honom som man! 
Svar på tråden Vuxet bonusbarn som borde flytta ut...