Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

    Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor

    Peterheter skrev 2024-04-10 09:08:42 följande:
    Är du på en arbetsplats och måste interagera med kvinnor kan du se dem som män. Var hövlig och artig, men erbjud dem aldrig den där ewxtra hjälpen, ge dem aldrig komplimanger för nya firsyrer eller kläder osv.

    Överlag en jätteintressant trådstart och jag tror att det finns många poänger i en hel del av det du skriver. Det jag citerar tyckte jag var extra intressant. Det sitter ihop lite med det du skriver om att kvinnor vill slippa vissa män (minns inte riktigt hur det stod).


    Det du skriver här tycker jag nämligen är så fullkomligt självklart (liksom en del annat i din text). Jag vill inte bli särbehandlad på jobbet för att jag är kvinna. Håller en man på så som du avråder från tycker jag bara att han är oproffsig konstig, slemmig, irriterande. Jag hade en sån chef. Ingen kvinna på jobbet gillade honom. 


    När jag läser din text är det genomgående lite så, eller iaf åt det hållet - att det beteende du avråder från är just sånt jag tycker illa om. Så: spot on! Du har kommit fram till vad som är vanlig hyfs! :) 

    Det jag funderar över är varifrån du fick de där jobbiga beteendena, som du nu slutat med, ifrån. Varför trodde du att det var ett bra sätt att bete sig? 

    Jag tycker mig se det från fler användare här att de tror att kvinnor behöver någon sorts specialbehandling. Du tipsar om att behandla kvinnor som män. Men det gör du inte - du behandlar oss som människor istället för sexobjekt, fantasiobjekt eller märkliga väsen - något som kvinnor såååå länge har kämpat för att slippa. 


    Men hur kom det sig från början att du trodde att kvinnor skulle behandlas som något annat än människor? 

  • Anonym (Kvinna)

    Det här med att du nu behandlar kvinnor som män medan jag menar att du behandlar dem som människor - det är det som kallas att mannen är norm. När du tänker dig att du ska bete dig som vanligt tänker du att du ska bete dig som med en man - det vill säga att kvinnor för dig är något annorlunda. Det andra könet, kallade en författare som hette Beauvoir det fenomenet. 


    Jag, som inte har män som norm, ser det som att du har börjat behandla kvinnor som människor. Heja! 

  • Anonym (Kvinna)
    Peterheter skrev 2024-04-10 09:43:08 följande:
    Det handlar uteslutande om desperation. Alltför många män är slavar till sin sexdrift, vilket gör att de inte kan kontrollera sina tankar och sitt beteende. Det jag förespråkar är att man dels måste inse fakta (du kommer inte få någon, och dels att man måste sluta vara desperat genom att bygga upp en inre stolthet.

    När jag går förbi en supersnygg kvinna på gatan fokuserar jag för att inte ens slänga en blick åt hennes håll. Hon passerar bara i periferin. Efteråt känner jag mig stolt för att jag motstod frestelsen att titta. Det är bland annat så man bygger upp sin inre stolthet.
    Det är ju jättebra att du har hittat ett sätt att må bättre! Men jag förstår inte hur det skulle vara pga sexdriften du betedde dig så konstigt mot kvinnor tidigare. Vill man ha umgänge med en kvinna borde man ju behandla henne bra, inte som något märkligt naturfenomen, sexobjekt eller mähä. Eller är det så att det är sexobjekt och mähän du tänder på och det är därför du inte hittar någon att leva med - de kvinnor som passar in på den beskrivningen är ju ganska få. Bara en fundering. 
  • Anonym (Kvinna)
    Peterheter skrev 2024-04-10 10:24:19 följande:
    Det är inte många kvinnor som förstår sig på män och tvärtom, vilket märks tydligt på denna kommentar. Det är därför denna tråd är för män.
    De flesta män har bra relationer till kvinnor. Men det här är en bra tråd för er som av någon anledning inte klarar det. 
  • Anonym (Kvinna)
    Peterheter skrev 2024-04-10 10:01:48 följande:
    Nej, män ger alltid kvinnor positiv särbehandling i vardagen. Jag säger att man inte ska göra det, man ska inte ge dem komplimanger, man ska inte hjälpa dem med barnvagnen på bussen, man ska inte lyfta ned den där prylen från hyllan som de inte når. Man ska behandla dem precis som andra män.

    Men, hjälper du inte män med sånt? Jag har hjälpt pappor med barnvagnen och min manliga kollega i rullstol att plocka ner saker. Det har inget med kön att göra utan bara att vara en normal människa med hyfs.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!) skrev 2024-04-10 09:58:23 följande:
    Men har man inte allvarliga problem om man inte kan prata normalt med det motsatta könet?
    Jo, jag misstänker att TS har något socialt problem. Han verkar inte bete sig som man brukar mot män heller (hjälper inte andra män). Men så är det ju för en del av olika orsaker och då tycker jag att det är bra att TS har hittat ett sätt att må bättre och dessutom beter sig mer socialt accepterat. Att han börjat bete sig mer enligt normen kommer förhoppningsvis på sikt ge honom bättre relationer till andra. 
  • Anonym (Kvinna)
    Peterheter skrev 2024-04-10 12:20:07 följande:
    Jag är ärlig, det är inte 99 % av de andra. Men fortsätt leva i er uppdiktade fantasivärld.

    Att du i vuxen ålder behövt sätta upp de här reglerna du nämner i TS för att fungera i samhället är ett tydligt tecken på att det är du som skiljer dig från mängden och det finns gissningsvis fler sociala regler som du inte har uppfattat, eller missuppfattat, än det som framkommit här.


    En del har svårare för socialt finlir än andra och då kan man behöva hjälp att lära sig reglerna. Jag vet inte hur gammal du är, men trots att många irriterar sig på din oförmåga att förstå, så kan jag tycka att det också finns något sorgligt i att du upptäckt de här - för de flesta helt självklara - sociala reglerna först nu. Du borde ha fått hjälp med det för länge sedan och hade du fått det så hade kanske ditt sociala liv sett ganska annorlunda ut mot vad det gör idag, där du måste tvinga dig själv att ignorera och koppla bort en massa människor ur ditt liv för att kunna må bra. 


    Någon frågade, lite provokativt, om du inte har någon mamma, kvinnliga släktingar eller kompisars fruar. Jag tänker mer att det är väldigt tråkigt att se att det lite mellan raderna skymtar fram att det kanske är just så det är. Och det är ju så klart inte kul alls för dig. Jag förstår varför du har hittat på coopingstrategier. 

Svar på tråden Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor