Inlägg från: Anonym (Block) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Block)

    Hur skulle du röstat idag?

    PapsiMax skrev 2024-04-13 07:56:50 följande:
    Hur skulle du röstat idag?

    Med tanke på rådande situation i landet idag, alla hemska brott som sker, gängkriminaliteten och den otrygghet som råder i samhället i stort... och givetvis även andra frågor som berör samhällets svåra situation.

    Hur skulle du lägga din politiska röst i dagsläget?


    inte på partiet som skapar/spär på/polariserar/ vill ha missnöjet iaf. Parasiter på Sverige.
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 00:08:26 följande:
    Men titta i så fall inte bara på vad de SÄGER utan på vad de GÖR! Mp t.ex. är det parti som tillsammans med V (som också "tar klimatkrisen på allvar") har  vurmat mest för massinvandring till Sverige och Europa ifrån Afrika och Mellanöstern.

    Vad gör det med invandrarnas klimatavtryck - ekologiska fotspår - eller om man så vill: koldioxidutsläpp per livstid, om man flyttar människor ifrån fattiga länder där man lever i samklang med naturen, till länder där de får en västerländsk livsstil? Samt att de kan skaffa hur många barn som helst, för att VI försörjer dem och betalar för MVC, BVC, förlossningsvård, vaccinationer, läkarvård, mediciner, tandvård o.s.v. - och alla barnen överlever och kan fortplanta sig i sin tur, vilket de inte skulle ha gjort i hemlandet. Samtidigt uppmanar klimatfolket västerlänningar att skaffa färre barn, helst inga alls, för klimatets skull...

    Den som tror att massinvandring från fattiga länder till rika är positivt för klimatet, har inte alla hästar hemma helt enkelt. Eller förstår inte sin egen lära. 
    Men vad konstigt. Du betraktar invandrare nästan som djur som "skaffar hur många barn som helst" där de lever i "samklang med naturen" där inte alla deras barn överlever och de inte har tillgång till vård

    Du verkar inte ens bekymrat dig över att det är individer med individuella svårigheter/ incitament som gör att de emigrerar. Det är knappast någon jävla "samklang med naturen"
  • Anonym (Block)

    För övrigt så är hela tråden upplagd på det sättet att det endast finns en frågeställning och endast ett parti man kan rösta på.

    kärnns polariseringen igen? Parasiter 

  • Anonym (Block)
    Anonym (Zug) skrev 2024-05-11 09:21:23 följande:
    Du kan väl flytta och leva i samklang med naturen istället? Föregå med gott exempel  liksom.
    win-win, lite gammelsverige, hämta vatten ur en brunn, samla Nässlor, koka soppa på en öppen spis. Vilken idyll
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 15:08:26 följande:
    Jomenvisst. Medan invandrarna lever gott på alla bidrag de får för alla barnen, i modernt utrustade lägenheter med värme, kallt och varmt vatten och elektricitet? Fast det var MINA förfäder som byggde det här landet, svedjade marken och bände bort stenarna på åkrarna, stred i alla krigen som avgjorde Sveriges gränser, och på 1900-talet byggde upp vår välfärd genom att arbeta långa dagar i fabrikerna. Det vore väl rättvist?   // Död
    Tar du åt dig äran för vad dina förfäder gjorde? Du själv har inte gjort ett skit. Du verkar också betrakta samtliga invandrare på exakt samma sätt. Det var ju därför moderaterna öppnade portarna för invandringen, för det ökade ekonomiska incitamentet för Sverige. Fler skattebetalare. Sen har ett visst parti gjort invandringsfrågorna till en enda okomplicerad fråga. Om alla invandrare försvinner ur Sverige så kommer ekonomin att blomstra, brottsligheten försvinna, en flickvän till alla och välavlönade jobb till alla, flintasteken på grillen, flintskallighet och gikt botas.

    Så fungerar inte saker.
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 15:19:59 följande:
    Folk har vaknat nu, även unga mammor. Särskilt de som har vuxit upp i utsatta områden, har ofta dåliga erfarenheter från skolan och gården och bostadsområdet och trappuppgången och köpcentrat... och även de som har varit mer privilegierade, kan ha råkat ut för saker i simhallen, på biblioteket, på nattklubben, i en taxi (svart eller inte). De vill inte att deras egna barn ska ha det likadant.

    Det finns också många mammor som nekats stöd från samhället - t.ex. kontaktfamilj till en ensamstående mamma, eller stödfamilj, personlig assistent, elevassistent, skolskjuts eller vårdbidrag för ett funktionshindrat barn. För att samhället måste spara. Och sedan ser hon invandrade mammor som går med åtta barn efter sig - tripp, trapp, trull - och vet att den familjen är helt och hållet försörjd på bidrag.Sådan väcker ilska. 
    Är det därför kvinnojourerna har minimerats, sd vill skapa ännu mer missnöje. Sd är inte intresserade av att lösa problem. De vill göda problemet.

    fattar inte sd-folk det?
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 15:37:06 följande:
    Om det är sant (att det dragits in på kvinnojourerna), så är det förstås olyckligt. Kanske finns helt enkelt inga pengar till det, p.g.a. alla invandrarrelaterade kostnader? Jag kan även tänka mig att många platser tas upp av kvinnor med sådana hedersrelaterade, kulturella och religiösa problem, som inte ens borde finnas i Sverige. (Jag sa inte att vi inte ska hjälpa de tjejer som redan finns här, det måste vi ju.)
    Haha! Pga invandrare så nödgas kvinnojourer dras in. Du är ju helt införlivad i den polariserande propagandan! Förstår du att sd vill ha det så. Det skulle vara bättre om ett parti som faktiskt vill lösa problem fick göra det. Sd vill ha problem i stället och bidrar till att skapa problem.
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 15:52:34 följande:
    Nä, det är alla andra riksdagspartier UTOM Sd, som har sett till att vi nu har hederskultur i Sverige. Och att detta i sin tur tar upp mycket av samhällets budget för att hjälpa utsatta flickor och kvinnor. Detta kan du faktiskt inte förneka. 
    Men lägg av. Det är inte invandringsbudgeten som gör att stödet till kvinnojourerna minskar. Det är det ökade missnöjet att problem för kvinnor ska låtsas som att det inte existerar. Pga polariseringen mellan kvinnor och män.

    Sd är partiet som göder ett missnöje. Take your pick. Finns det något (vilket som, faktiskt) som indikerar ett missnöje i samhället så är sd där och förstärker. Det är det absolut enda som håller partiet vid liv. -missnöje- så varför ska de anstränga sig för att bli av med det?

    parasiter. andra partier försöker faktiskt hantera problem.
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 16:05:22 följande:
    Här har du ett alldeles färskt exempel:

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/bm58Jg/lessebo-kvinna-hittad-dod-vid-vindskydd

    "Kvinnan ska ha levt på ett skyddat boende, enligt P4 Kronoberg.


    Men förra helgen hittades hon död i ett vindskydd i Lessebo.


    Nu har tre personer med kopplingar till kvinnan häktats på sannolika skäl misstänkta för mord och grovt gravfridsbrott."

    Jag skulle kunna sätta allt jag äger och har på att detta var ett hedersmord, och att familjen kommer ifrån Mellanöstern. Vilka personer "med kopplingar till" en ung kvinna, "en man och en kvinna i 40-årsåldern och en man i 20-årsåldern", skulle detta vara om inte hennes föräldrar och hennes bror? Eller möjligen (men mindre troligt) svärföräldrar och make/fästman.

    Denna kvinna har alltså tagit upp en plats på ett skyddat boende (jag säger inte att det var fel), innan någon i familjen lurade henne att det var grönt ljus och att hon kunde komma hem och hälsa på. 


    Du illustrerar ju hela tiden, i varendaste inlägg det jag menar. Låt mig gissa, sd är den enda "räddningen" för Sverige. De vill gärna framstå som det. Du svarar egentligen inte på mina inlägg, du bara postar "missnöje"
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-11 16:20:43 följande:
    Fast det är ju sant. Om Sd hade fått makten från början, hade vi inte haft någon hederskultur i Sverige. Och då hade det funnits resurser till att i stället hjälpa alla svenska kvinnor som blir misshandlade och våldtagna med regelbundenhet varje lördagskväll, när maken/sambon har tagit sin lördagsbläcka...

    Nu prioriteras inte de, för de anses inte leva under dödshot - vilket de muslimska flickorna som brutit mot hederskulturens regler gör. Men även i fråga om "vanlig" hustrumisshandel, så går misshandeln ibland för långt - även om det inte är mannens mening att kvinnan ska dö. Hon ramlar så illa att hon slår huvudet mot något hårt och dör. Och även om hon inte dör, så ska ingen behöva leva så. 
    Du fortsätter på samma sätt. Är du ens medveten om det? Du är så hjärntvättad. Det är som en kult. Det ska framstå som att alla andra partier är för hederskultur och att sd är den enda "räddningen" för Sverige.
  • Anonym (Block)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 06:19:22 följande:
    Jag är ju Sd, men funderar lite på att gå över till AfS på grund av Sd:s ställningstagande för Israels pågående folkmord i Mellanöstern. Jag är så himla besviken på dem/oss nu, trots att jag har varit med i partiet nästan ända sedan det bildades. 

    Foliehattar är de inte, utan detta med de fossila bränslerna tror jag är en anpassning för att få röster, helt enkelt. Sd och AfS vann först röster bland vanligt folk, som levde mitt uppe i invandringsproblematiken långt innan villafolket hade förstått att problemen förekom. Männen insåg också dessa problem långt före kvinnorna, då män tänker mer logiskt, medan kvinnor är mer känslostyrda och lätt går på propagande om "söta, svartögda flyktingbarn" och inte tänker ett dugg längre än så, eller undersöker några fakta. (Ja jag är själv kvinna, men jag får höga resultat på IQ-tester.)

    Och om man har en potentiell målgrupp där majoriteten är arbetarklassmän, då kan man liksom inte motarbeta diesel- och bensinbilar, som är en stor del av livet för de flesta av dessa män... av rent taktiska skäl. Jag tror att det är DÄR det sitter, och inte i att de högt uppsatta företrädarna för Sd och AfS inte skulle förstå detta med klimatkrisen egentligen. De är liksom inte dumma. Men alla partier måste tänka strategiskt om de ska få röster och växa, och då måste de offra vissa frågor. Precis som Sd också offrade kravet på sänkt abortgräns, i ett försök att få fler kvinnliga väljare och medlemmar. DET upplevde jag för övrigt också som ett svek (jag är Pro Life). 

    När det gäller klimatet, så tror jag att Sd och AfS kommer att komma runt med tiden, då fler och fler av deras väljare blir kvinnor och medelklass och även överklass. Förmodligen kommer även mycket i klimat- och miljöfrågorna att regleras ifrån Bryssel i framtiden, så det spelar inte så stor roll vad våra regeringspartier här uppe tycker i de frågorna. EU:s reglering måste ju följas ändå. Då kan man rösta på vilket parti man vill för den övriga politiken, och strunta i vad de tycker om klimat/miljö.
    Så då använder du bara klimatargumentet när det handlar om att skicka ut alla invandrare. På samma sätt som sd för sin politik, säger en sak enbart för att det passar deras agenda.

    Tycker alltid det är komiskt när någon känner sig manad att berätta att denne "faktiskt är intelligent" Är det ett känsloargument från dig i egenskap av kvinna?
Svar på tråden Hur skulle du röstat idag?