• Anonym (Covid)

    Covid finns ännu..

    Jag har till och från hela våren vart sjuk både med förkylningar, feber, magont.

    Läste på folkhälsomyndigheten att förutom luftvägssymtom så kan även besvär från mage/tarm vara symtom på covid likväl. 


    Jobbar inom vården och vet att en del har gått till jobbet även när de vart sjuka och de har då gått hem under dagen om de inte blivit bättre. Under pandemin så var msn ju tvungen att stanna hemma vid minsta symtom. Men nu är vi tillbaka till hur det var innan.

    Vet flera i min närhet som vart sjuk i omgångar nu och då kan jag ju inte låta bli att undra ifall det är väldigt många som nu som totalt skiter i att stanna hemma vid sjukdom eftersom det numer inte pratas om det. Tror de att covid inte längre finns? Även om man nu kanske inte blir så sjuk så är det inte kul att bli sjuk flera omgångar för att det finns de som går till jobbet när de är sjuka etc. 


    Sen tycker jag det är väldigt märkligt att vårdpersonal inte själva inser att det är bättre att stanna hemma än att smitta ner övriga personal och än värre de äldre och sjuka. Borde man inte ha lärt sig när pandemin var ? 

  • Svar på tråden Covid finns ännu..
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-09 18:44:30 följande:
    Du hittade inga bevis på det du påstod jag skrev så går du vidare till nästa. 

    Du är väldigt upphänd i något som är utredd för flera år sedan. 

    Bevisen är av sjukvården världen över, och som du säger varit fakta i flera år nu.
    Så vilket är det, vet inte sjukvården vad en ovaccinerad eller vaccinerad är, eller ljuger sjukvården?


    EpicF skrev 2024-05-09 18:46:41 följande:
    Och det kom också fram att påstående kom från sjukvården och alltså inte var ett personligt påstående från mig. Och det kom också fram att det visade sig vara fel (dock är det fortfarande lite omdiskuterat i en del länder). 

    Men det är klart, den faktan tog du aldrig in. 

    Dock vägrade du ge dig när fakta gav om och om igen, precis nu som med hur effektivt vaccinen var i den initiala fasen och där din tes är att sjukvården inte vet skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerat alternativt konspirationen att sjukvården ljuger.


     


    Så hade du direkt vid presentation av fakta om vattkoppor hade mot en x10 högre R0-tal och sagt, ja, det blev fel där om COVID-19.


    Så hade det varit över direkt, men du härdade ut och vägrar erkänna din fel(Även om du påstår det är andras nu, så kvarstår faktumet att du vägrade ge dig.) och att det var massan som fick dig dra tillbaka påståendet.(Och värt att tillägga månader tog det också.)


    Och finns inget omdiskuterat i att vattkoppor har mot en x10 högre R0-tal, utan det är fakta precis som sjukvården berätta vem som dog av de ovaccinerade och den vaccinerade.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-09 20:32:46 följande:

    Bevisen är av sjukvården världen över, och som du säger varit fakta i flera år nu.
    Så vilket är det, vet inte sjukvården vad en ovaccinerad eller vaccinerad är, eller ljuger sjukvården?


    EpicF skrev 2024-05-09 18:46:41 följande:
    Och det kom också fram att påstående kom från sjukvården och alltså inte var ett personligt påstående från mig. Och det kom också fram att det visade sig vara fel (dock är det fortfarande lite omdiskuterat i en del länder). 

    Men det är klart, den faktan tog du aldrig in. 

     


    Och var har jag påstått att sjukvården inte vet skillnaden på vaccinerad respektive ovaccinerad? 

    Du har aldrig lyckats svara på den frågan eller bevisa det. Enbart kommit med ditt vanliga trams, svammel och humbug.
    klyban skrev 2024-05-09 20:32:46 följande:

    Dock vägrade du ge dig när fakta gav om och om igen, precis nu som med hur effektivt vaccinen var i den initiala fasen och där din tes är att sjukvården inte vet skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerat alternativt konspirationen att sjukvården ljuger.


     


    Så hade du direkt vid presentation av fakta om vattkoppor hade mot en x10 högre R0-tal och sagt, ja, det blev fel där om COVID-19.


    Så hade det varit över direkt, men du härdade ut och vägrar erkänna din fel(Även om du påstår det är andras nu, så kvarstår faktumet att du vägrade ge dig.) och att det var massan som fick dig dra tillbaka påståendet.(Och värt att tillägga månader tog det också.)


    Och finns inget omdiskuterat i att vattkoppor har mot en x10 högre R0-tal, utan det är fakta precis som sjukvården berätta vem som dog av de ovaccinerade och den vaccinerade.



    Nej, det gjorde jaf inte. 

    Jodå, det är omdiskuterat i endel länder vilket som är mest smittsamt av vattkoppor respektive covid-19. Att du inte vet det, ja det säger helt enkelt att du inte vet allt. 

    Fortfarande inte min personliga åsikt och fortfarande folk som menar det.
    Själv är jag kluven och i relatet så bryr mig inte. Inget jag hänger upp mig i under flera år, som du. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-05-09 20:32:46 följande:

    Bevisen är av sjukvården världen över, och som du säger varit fakta i flera år nu.
    Så vilket är det, vet inte sjukvården vad en ovaccinerad eller vaccinerad är, eller ljuger sjukvården?


    EpicF skrev 2024-05-09 18:46:41 följande:
    Och det kom också fram att påstående kom från sjukvården och alltså inte var ett personligt påstående från mig. Och det kom också fram att det visade sig vara fel (dock är det fortfarande lite omdiskuterat i en del länder). 

    Men det är klart, den faktan tog du aldrig in. 

    Dock vägrade du ge dig när fakta gav om och om igen, precis nu som med hur effektivt vaccinen var i den initiala fasen och där din tes är att sjukvården inte vet skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerat alternativt konspirationen att sjukvården ljuger.


     


    Så hade du direkt vid presentation av fakta om vattkoppor hade mot en x10 högre R0-tal och sagt, ja, det blev fel där om COVID-19.


    Så hade det varit över direkt, men du härdade ut och vägrar erkänna din fel(Även om du påstår det är andras nu, så kvarstår faktumet att du vägrade ge dig.) och att det var massan som fick dig dra tillbaka påståendet.(Och värt att tillägga månader tog det också.)


    Och finns inget omdiskuterat i att vattkoppor har mot en x10 högre R0-tal, utan det är fakta precis som sjukvården berätta vem som dog av de ovaccinerade och den vaccinerade.


    För din info var det också många vaccinerade som dog och fortfarande dör av covid-19. 
  • Anonym (Chockad!!)

    Har inte orkat läsa hela denna tråd men man blir ju lite chockad att så många fortfarande verkar tro på hela covid hysterin  och de nödgodkända genterapierna ( de så kallade vaccinerna).

    Vi lider idag av en sällan skådad överdödlighet och en nativitet som aldrig varit så låg i hela västvärlden eller i de länder där genterapierna var som framgångsrikast.
    Att folk är sjukare än vanligt är en direkt effekt av detta då majoritetens immunförsvar är kraftigt försvagat.

  • EpicF
    Anonym (Chockad!!) skrev 2024-05-09 21:32:41 följande:

    Har inte orkat läsa hela denna tråd men man blir ju lite chockad att så många fortfarande verkar tro på hela covid hysterin  och de nödgodkända genterapierna ( de så kallade vaccinerna).

    Vi lider idag av en sällan skådad överdödlighet och en nativitet som aldrig varit så låg i hela västvärlden eller i de länder där genterapierna var som framgångsrikast.
    Att folk är sjukare än vanligt är en direkt effekt av detta då majoritetens immunförsvar är kraftigt försvagat.


    Sjukare än vanligt? Hur menar du då? 
  • Anonym (Chockad!!)
    EpicF skrev 2024-05-09 22:20:42 följande:
    Sjukare än vanligt? Hur menar du då? 
    Många har varit väldigt sjuka och långvarigt sjuka. Det beror på ett försvagat immunförsvar. Vårt inbyggda och helt fantastiska försvar mot infektioner och sjukdomar.
  • EpicF
    Anonym (Chockad!!) skrev 2024-05-09 22:32:03 följande:
    Många har varit väldigt sjuka och långvarigt sjuka. Det beror på ett försvagat immunförsvar. Vårt inbyggda och helt fantastiska försvar mot infektioner och sjukdomar.
    Generellt är vi inte sjukare än vanligt. Men däremot finns det endel som fortfarande har sk long-covid. Och även de med nedsatt immunförsvar av andra orsaker. 
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-09 21:03:28 följande:
    Och var har jag påstått att sjukvården inte vet skillnaden på vaccinerad respektive ovaccinerad? 

    Du har aldrig lyckats svara på den frågan eller bevisa det. Enbart kommit med ditt vanliga trams, svammel och humbug.
    klyban skrev 2024-05-09 20:32:46 följande:

    Dock vägrade du ge dig när fakta gav om och om igen, precis nu som med hur effektivt vaccinen var i den initiala fasen och där din tes är att sjukvården inte vet skillnaden mellan ovaccinerad eller vaccinerat alternativt konspirationen att sjukvården ljuger.


     


    Så hade du direkt vid presentation av fakta om vattkoppor hade mot en x10 högre R0-tal och sagt, ja, det blev fel där om COVID-19.


    Så hade det varit över direkt, men du härdade ut och vägrar erkänna din fel(Även om du påstår det är andras nu, så kvarstår faktumet att du vägrade ge dig.) och att det var massan som fick dig dra tillbaka påståendet.(Och värt att tillägga månader tog det också.)


    Och finns inget omdiskuterat i att vattkoppor har mot en x10 högre R0-tal, utan det är fakta precis som sjukvården berätta vem som dog av de ovaccinerade och den vaccinerade.



    Nej, det gjorde jaf inte. 

    Jodå, det är omdiskuterat i endel länder vilket som är mest smittsamt av vattkoppor respektive covid-19. Att du inte vet det, ja det säger helt enkelt att du inte vet allt. 

    Fortfarande inte min personliga åsikt och fortfarande folk som menar det.
    Själv är jag kluven och i relatet så bryr mig inte. Inget jag hänger upp mig i under flera år, som du. 

    Så om de vet skillnaden mellan ovaccinerad och vaccinerad, så menar du då att de ljuger?


     


    Sjukvårdens statistiken världen över har bevisat detta redan, varför du blanda in min person i detta är en gåta.
    Det finns inget omdiskuterat med att vattkoppors R0-tal är galet mycket högre.
    Men förstår det är din dåliga ursäkt.


    EpicF skrev 2024-05-09 21:04:32 följande:
    För din info var det också många vaccinerade som dog och fortfarande dör av covid-19. 

    När endast ~1% vaccinerade dör och när de vaccinerade är en mycket klar majoritet.
    Det berättar att en del dör, men vad är den halmgubben som ingen ifrågasätter ett argument för?


    För de ~99% som dog som var ovaccinerade berättar att vaccinet var extremt effektivt i den initiala fasen.


     


    Så vilket är det, ljuger sjukvården eller förstår dom inte skillnaden mellan ovaccinerad och vaccinerad?
    För du smiter hela tiden om denna fråga, vilket berättar för mig med mina erfarenheter med dig som användare här innan att du redan vet om du har fel.


    Så vilket är det, konspirationen att sjukvården ljuger eller inte de vet skillnaden mellan ovaccinerad och vaccinerad Solig


    Anonym (Chockad!!) skrev 2024-05-09 21:32:41 följande:

    Har inte orkat läsa hela denna tråd men man blir ju lite chockad att så många fortfarande verkar tro på hela covid hysterin  och de nödgodkända genterapierna ( de så kallade vaccinerna).

    Vi lider idag av en sällan skådad överdödlighet och en nativitet som aldrig varit så låg i hela västvärlden eller i de länder där genterapierna var som framgångsrikast.
    Att folk är sjukare än vanligt är en direkt effekt av detta då majoritetens immunförsvar är kraftigt försvagat.


    Intressant, en beprövad teknik som har 25år på sig, som inte ens nödgodkännandes.
    Inte heller heter det genterapi, utan det heter vaccin.


    Och vaccinets effektivitet är bevisa världen över.


    Anonym (Chockad!!) skrev 2024-05-09 22:32:03 följande:
    Många har varit väldigt sjuka och långvarigt sjuka. Det beror på ett försvagat immunförsvar. Vårt inbyggda och helt fantastiska försvar mot infektioner och sjukdomar.

    De som tog vaccin fick ett kortare och mildare sjukdomsförlopp.


     


    Du är inte mycket för fakta inser man.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2024-05-09 22:36:10 följande:
    Generellt är vi inte sjukare än vanligt. Men däremot finns det endel som fortfarande har sk long-covid. Och även de med nedsatt immunförsvar av andra orsaker. 
    Intressant och notera att bland de vaccinerade så minskade långtidscoivd med 50% bland de vaccinerade som fick COVID-19 infektion.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Chockad!!)
    klyban skrev 2024-05-09 22:45:40 följande:
    Intressant och notera att bland de vaccinerade så minskade långtidscoivd med 50% bland de vaccinerade som fick COVID-19 infektion.
    Genterapin har inte hjälpt mot covid eventuellt att det gav ett minimalt skydd de första veckorna eller så men biverkningarna och skadorna det gett upphov till är så mycket värre.

    Jag har haft covid 1 gång januari 2021 (eller vad detta nu var) och har inte injicerat mig med detta så kallade vaccin. Började med D-vitamin, zink och c-vitamin under detta spektaklets början och har sedan dess inte varit sjuk alls.
Svar på tråden Covid finns ännu..