• Anonym (Sexlust)

    Kan man träna upp sin sexlust?

    Jag (kvinna 54 år) har aldrig haft en normal sexdrift. Jag har inga som helst hämningar eller låsningar kring sex; jag är bara inte speciellt intresserad. I den mån jag har sexuella behov tycker jag att det är betydligt enklare att tillfredställ dem på egen hand än att ha sex med nån annan - det är liksom bara bökigt och joxigt och leder för min egen del i princip aldrig till nån njutning öht, tvärtom. Men nu har jag så här i mogen ålder träffat en man som jag fallit pladask för, och jag vill verkligen att det ska kunna bli nåt mellan oss, samtidigt inser jag ju att ingen normal människa vill vara tillsammans med någon utan att ha sex... så nu undrar jag helt enkelt: kan man träna upp sin sexdrift på nåt sätt? Finns det nån form av behandling som kan hjälpa sexlusten på traven?

  • Svar på tråden Kan man träna upp sin sexlust?
  • Anonym (Kgng)

    Ts, har du alltid varit sådan? Eller har du blivit utsatt för något? i och med du säger att det inte är skönt. Vågar du slappna av? 

  • Anonym (Kgng)
    Anonym (micke) skrev 2024-04-26 12:30:18 följande:
    Även om du inte får igång din egen sexlust så kommer du väldigt långt med
    oralsex någon gång då och då.
    Man ska göra det man själv vill. Annars kommer man absolut inte vilja när det blir till ett måste. En kvinna är ingen docka. Ni kan gå och dra i den om ni vill. Det är inte en kvinnas skyldighet att tillfreatälla er ett dugg.
  • Tecum
    Anonym (Kgng) skrev 2024-04-26 20:18:48 följande:

    Behov. Fy vad jag är allergisk mot det uttrycket . Gå och runka om ni har några behov. 


    En kvinna ska inte ställa upp för killen har så kallade behov. 


     


    Men om hon inte vill leva ensam då? "Som TS skrev: "Jag vill vara tillsammans med honom hela tiden, jag vill vakna och äta frukost med honom i sängen. Jag vill gå en regnig skogspromenad med honom, jag vill tjafsa med honom om vad vi ska äta till middag eller vad vi ska se på på tv... jag vill prata med honom om mina allra innersta tankar, mina drömmar och mina rädslor.

    Om hon vill det och mannen vill samma men också ha en kvinna som han har sex med, vad ska hon göra då?
  • Anonym (Kgng)
    Tecum skrev 2024-04-26 21:17:20 följande:
    Men om hon inte vill leva ensam då? "Som TS skrev: "Jag vill vara tillsammans med honom hela tiden, jag vill vakna och äta frukost med honom i sängen. Jag vill gå en regnig skogspromenad med honom, jag vill tjafsa med honom om vad vi ska äta till middag eller vad vi ska se på på tv... jag vill prata med honom om mina allra innersta tankar, mina drömmar och mina rädslor.

    Om hon vill det och mannen vill samma men också ha en kvinna som han har sex med, vad ska hon göra då?
    Inte göra nåt hon inte vill ändå. 
  • Anonym (Kgng)
    Tecum skrev 2024-04-26 21:17:20 följande:
    Men om hon inte vill leva ensam då? "Som TS skrev: "Jag vill vara tillsammans med honom hela tiden, jag vill vakna och äta frukost med honom i sängen. Jag vill gå en regnig skogspromenad med honom, jag vill tjafsa med honom om vad vi ska äta till middag eller vad vi ska se på på tv... jag vill prata med honom om mina allra innersta tankar, mina drömmar och mina rädslor.

    Om hon vill det och mannen vill samma men också ha en kvinna som han har sex med, vad ska hon göra då?

    Du menar att hon ska tvinga sig då.


     

  • beli

    Hon är nog som sagt asexuell. Det finns en del personer som är det (jag känner minst två).

  • Anonym (Ärlighet)

    Mitt råd är att vara helt ärlig. Du har beskrivit så fint allt du VILL göra och att du faller för honom. 

    Men berätta att du aldrig haft ett sexliv som du gillat eller njutit av. Att du inte kan lova att du får lust, men att du gärna vill utforska om det går. 

    Jag har själv blivit extremt stressad av att den andra förväntar sig sex, då låser det sig helt. Jag har i mitt nuvarande förhållande varit helt ärlig med att jag behöver tid, jag behöver få vara nära, sova tätt omslingrade utan att det leder till sex. Jag förklarade att det måste gå långsamt framåt och att sex i början måste initieras av mig. Han har haft tålamod och inom några månader ville jag verkligen ha sex. Jag går inte runt och blir spontant sugen, jag behöver närhet och tid och noll krav. 

    Jag har tidigare i livet haft bra sex och lust, men mycket blev förstört när jag levde i ett förhållande där jag inte sa ifrån när jag inte hade lust, utan hade sex ändå. Det gör ingenting bra för en. 

  • Tecum
    Anonym (Kgng) skrev 2024-04-26 21:23:41 följande:

    Du menar att hon ska tvinga sig då.


     


    Jag ställer frågan! Att tvinga sig kommer inte att sluta bra. Det måste lösas på annat sätt om hon vill vara kvar i relationen. Kom gärna med förslag. Jag ser ingen annan lösning än positivt tänkande från TS och en vilja att "träna upp" sin sexlust. En vilja att både ge och få. Därmed inte sagt att hon ska lägga sig på hans nivå, det måste till kompromiss från bägge.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Sexlust) skrev 2024-04-25 21:45:28 följande:
    Nä det är ju precis det som är problemet! Jag känner inte alls så... jag vill vara nära honom, absolut! Så länge jag inte känner mig trängd i att det måste sluta i sex. Jag vill vara tillsammans med honom hela tiden, jag vill vakna och äta frukost med honom i sängen. Jag vill gå en regning skogspromenad med honom, jag vill tjafsa med honom om vad vi ska äta till middag eller vad vi ska se på på tv... jag vill prata med honom om mina allra innersta tankar, mina drömmar och mina rädslor. Men jag vill inte ha sex med honom. Absolut känner jag glädjepirr så fort han skriver eller ringer eller vi träffas, men det har inget att göra med sex för mig.
    Fast det låter mer som att du söker en nära vän att leva med. Inte en kärlekspartner. Du måste vara ärlig här med honom ang din bristande lust för sex.

    Onani, har du bra sex med dig själv? Om du vill få igång ett bra sexliv så är grunden en bra koll på din egen kropp och njutning. Den måste du skaffa själv, det kan man inte kräva att män mirakulöst ska lösa. 
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2024-04-23 20:35:53 följande:

    Det går till viss del, men viktigast är attityden. Du måste vilja ha sex och vilja göra det skönt för honom. Då blir det förhoppningsvis bra för dig också.


    Jag håller med om att sexlivet blir bättre om du vill göra det skönt för den andra, men den känslan/viljan kommer dock inte leda till att det blir bra för dig själv. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Kan man träna upp sin sexlust?