• Anonym (otillräcklig)

    Otillräcklig för min sambo

    Min sambo fick ett rejält utbrott på mig idag och ifrågasatte vår relation och om jag verkligen älskar henne. Vi är på semester. När vi var ut på kvällen hade hon sminkat sig så hon var otroligt vacker. Jag glömde tydlugen att påpeka det eller ge henne ?rätt blickar?. Anledningen till det var barn som tog typ all tid och energi av mig. När hon inte fick bekräftelsen från mig slängde hon upp en massa selfies på sociala medier och fick en massa likes från vänner och tidigare pojkvänner: Sedan var hon tvungen att berätta någon historia om hur någon tidigare pojkvän såg på henne och betedde sig när hon hade sminkat sig fint. Men det var typ för 15 år sedan?

  • Svar på tråden Otillräcklig för min sambo
  • Anonym (Man)

    Hon är antagligen i behov av bekräftelse i relationen. Sen är hennes agerande inte det bästa men hon verkar inte främmande att söka bekräftelse på annat håll. Mitt tips är att ge henne mer bekräftelse och prata mer om det. Annara riskerar du att hon tillslut letar rätt på någon som ger henne det.

  • Lynx123

    Låter som att hon har problem. Det där beteendet är inte helt.okej. Visst, du hade kunnat ge henne en komplimang men samtidigt reagerade hon på ett väldigt barnsligt sättnsom gick ut på att såra dig. Tycker ärligt talat att hon låter rätt jobbig, men kanske är du själv också lite ointresserad?

  • Anonym (Linda)
    Anonym (otillräcklig) skrev 2024-04-25 01:26:32 följande:
    Otillräcklig för min sambo

    Min sambo fick ett rejält utbrott på mig idag och ifrågasatte vår relation och om jag verkligen älskar henne.


    Är du det då? Har hon någon poäng när hon ifrågasätter er relation? Har ni tappat bort varandra och tar varandra för givet? Älskar du henne? 
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Linda) skrev 2024-04-25 05:53:47 följande:
    Är du det då? Har hon någon poäng när hon ifrågasätter er relation? Har ni tappat bort varandra och tar varandra för givet? Älskar du henne? 
    Men herregud. Bara för att han inte sa nåt just den gången? TS tjej verkar väldigt barnslig
  • Anonym (Mega)

    Frågan är om hon älskar dig. En kvinna som beter sig så...

  • Anonym (otillräcklig)
    Anonym (Linda) skrev 2024-04-25 05:53:47 följande:
    Är du det då? Har hon någon poäng när hon ifrågasätter er relation? Har ni tappat bort varandra och tar varandra för givet? Älskar du henne? 
    Jag älskar henne och tycker att hon är den vackraste kvinnan på jorden. Fattar bara inte varför jag jämt måste säga det. Det är ju inte att jag älskar henne mindre bara för att någon annan person eller händelse kräver mer av min uppmärksamhet under en viss tid.
  • Anonym (Barnslig)

    Hon låter som en genomsnittlig 15-åring mentalt. 

  • Jemp
    Anonym (otillräcklig) skrev 2024-04-25 06:59:23 följande:
    Jag älskar henne och tycker att hon är den vackraste kvinnan på jorden. Fattar bara inte varför jag jämt måste säga det. Det är ju inte att jag älskar henne mindre bara för att någon annan person eller händelse kräver mer av min uppmärksamhet under en viss tid.
    Som engångshändelse ser det ju ut som en stor överreaktion från hennes sida, men ser man det som ett symtom så är det lätt att glida ifrån varandra och känna sig oattraktiv just för att barnen ständigt tar uppmärksamheten (från båda).
  • Anonym (Jo)
    Anonym (otillräcklig) skrev 2024-04-25 06:59:23 följande:
    Jag älskar henne och tycker att hon är den vackraste kvinnan på jorden. Fattar bara inte varför jag jämt måste säga det. Det är ju inte att jag älskar henne mindre bara för att någon annan person eller händelse kräver mer av min uppmärksamhet under en viss tid.
    Och där ligger problemet... Du behöver inte förstå varför egentligen, men de flesta tycker om att känna sig älskade, önskade, uppskattade. Svårt att greppa det eller?

    Det finns ett skämt. En man i din situation säger till sin vän: Frugan klagar på att jag aldrig säger att jag älskar henne, men jag sa det ju för tre år sedan så det gäller ju fortfarande tills vidare besked ges. Hoppas du fattar poängen... Eller så säger jag det rakt ut: det räcker inte att säga fina saker någon gång i kvartalet, typ.

    Det tar dig tre sekunder att säga till henne (även om ungarna stökar), herregud så snygg du är ikväll! Värt det för att hålla tjejen glad? Och att även visa det fysiskt ibland. Och det här behöver du göra varje vecka! Inte på samma sätt så klart, men alltså att visa uppskattning. Det kan man göra på väldigt olika sätt. Även uppskattning för saker hon gör i hemmet.

    Happy wife, happy life. Finns en anledning till det uttrycket.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Maja) skrev 2024-04-25 06:58:41 följande:
    Men herregud. Bara för att han inte sa nåt just den gången? TS tjej verkar väldigt barnslig
    Och du fattar inte att detta bara var droppen som fick bägaren att rinna över? Ja, barnsligt att söka bekräftelse på sociala medier och tjata om nåt ex, men du ser inte den större bilden i det här?
Svar på tråden Otillräcklig för min sambo