• Anonym (Utbräbd)

    Utbränd men måste ut och jobba igen

    Är utbränd ganska rejält, har inte jobbat på länge pga det. Har många olika symtom, vissa mer allvarligare. Saken är den att nu får man tyvär inte vara sjukskriven längre utan måste tillbaka och jobba igen. Jag vet att det inte kommer att gå. Jag har letat lite efter nya jobb men har svårt att bedömma om det är bra jobb eller ej så jag skulle vara tacksam för er hjälp här. Jag skulle gärna vilja jobba hemifrån, dock ingen försäljning, men med enklare administrativa uppgifter. Är det någon som kan tipsa mig om vart jag kan börja leta, finns ju många sidor förutom arbetsförmedlingen och det är en djungel för mig. Tar tacksamt emot alla tips.

  • Svar på tråden Utbränd men måste ut och jobba igen
  • Anonym (K)

    Glöm det där med att jobba hemifrån, såna jobb finns knappt. Ska man lyckas med det så är bäst att redan ha en tills vidare-anställning och be chefen vara snäll.

    Om jag vore du skulle jag hålla mig till AF:s hemsida. Varför ska du slita ihjäl dig på att söka jobb när du egentligen inte vill ha ett...? Då får väl de dra ett strå till stacken också. Låt dem sätta dig på arbetsträning mm.

  • Anonym (Utbräbd)
    Anonym (K) skrev 2024-04-26 19:02:04 följande:

    Glöm det där med att jobba hemifrån, såna jobb finns knappt. Ska man lyckas med det så är bäst att redan ha en tills vidare-anställning och be chefen vara snäll.

    Om jag vore du skulle jag hålla mig till AF:s hemsida. Varför ska du slita ihjäl dig på att söka jobb när du egentligen inte vill ha ett...? Då får väl de dra ett strå till stacken också. Låt dem sätta dig på arbetsträning mm.


    Jag vill ju gärna jobba men är på tok för dålig för det ännu, men tydligen ska jag tillbaka oavsett. Arbetsträning varar väl bara en kort tid sedan är det väl tänkt att man sätter plattan i botten och kör järnet igen?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (K) skrev 2024-04-26 19:02:04 följande:

    Glöm det där med att jobba hemifrån, såna jobb finns knappt. Ska man lyckas med det så är bäst att redan ha en tills vidare-anställning och be chefen vara snäll.

    Om jag vore du skulle jag hålla mig till AF:s hemsida. Varför ska du slita ihjäl dig på att söka jobb när du egentligen inte vill ha ett...? Då får väl de dra ett strå till stacken också. Låt dem sätta dig på arbetsträning mm.


    Jag gissar att problemet är att hon hinner bli utförsäkrad i så fall. Och sedan blir det försörjningsstöd, om hon inte har en man. Och om hon äger en bostad så måste hon sälja den först, och leva upp pengarna, innan hon kan få något från soc. Om man har en låg sjukpenning eller -ersättning och bor i hyresrätt, och inte äger något fritidshus eller någon (dyrare bil), ridhäst, båt eller annat värdefullt socialen kan hitta i registren, så går det egentligen på ett ut om man har sjukpenning/-ersättning eller soc, men vi vet ju inte hur det är för TS.
  • Anonym (Varför)

    Hur länge har du varit sjukskriven?
    Hur ser din vardag ut, familj, ev diagnos, ekonomi mm.
    Många i min närhet som gått i väggen gör det inte pga jobbet utan det finns så mycket annat som måste justeras för att en heltidstjänst ska funka.

  • Anonym (Utbräbd)
    Anonym (Varför) skrev 2024-04-26 19:22:13 följande:

    Hur länge har du varit sjukskriven?
    Hur ser din vardag ut, familj, ev diagnos, ekonomi mm.
    Många i min närhet som gått i väggen gör det inte pga jobbet utan det finns så mycket annat som måste justeras för att en heltidstjänst ska funka.


    Snart 1 år, hemma är det som hos de flesta, inget utöver det normala utan utbränheten bor till 100 % på jobbet. Min man jobbar heltid med en medelhlg inkomst. 
  • Jemp
    Anonym (Utbräbd) skrev 2024-04-26 20:11:41 följande:
    Snart 1 år, hemma är det som hos de flesta, inget utöver det normala utan utbränheten bor till 100 % på jobbet. Min man jobbar heltid med en medelhlg inkomst. 

     Vad jobbade du med då? Är du arbetslös idag?

    Dilemmat med att jobba hemifrån, särskilt som utbränd, tänker jag är att man lätt suddar ut gränserna mellan arbetstid och ledighet. Lätt att mentalt vara kvar på jobbet (och försöka dubbelarbeta hemma). 


    Gör det inte svårare än det är. Börja leta på platsbanken, där stor del av utannonserade jobb publiceras. 

  • Tow2Mater
    Anonym (Utbräbd) skrev 2024-04-26 20:11:41 följande:
    Snart 1 år, hemma är det som hos de flesta, inget utöver det normala utan utbränheten bor till 100 % på jobbet. Min man jobbar heltid med en medelhlg inkomst. 
    Vad är det normala for dig? En del anser det normala är att jonglera tre barn som har 2-3 aktiviteter var, träna själv minst 3 ggr i veckan, laga hemlagad middag varje kväll och lunchlådor att ta med till jobbet, hälsa på släkten på helgerna och samtidigt hålla ett prydligt hem med två hundar och en katt och hamster dessutom att ta hand om. Och huset måste ju tas om hand med gräsklippning och trädgårdsskotsel, bilarna och båten ska ju dessutom fungera.
  • Anonym (Utbräbd)
    Tow2Mater skrev 2024-04-27 01:45:19 följande:
    Vad är det normala for dig? En del anser det normala är att jonglera tre barn som har 2-3 aktiviteter var, träna själv minst 3 ggr i veckan, laga hemlagad middag varje kväll och lunchlådor att ta med till jobbet, hälsa på släkten på helgerna och samtidigt hålla ett prydligt hem med två hundar och en katt och hamster dessutom att ta hand om. Och huset måste ju tas om hand med gräsklippning och trädgårdsskotsel, bilarna och båten ska ju dessutom fungera.
    Nej vi är ingen högpresterande familj. Vi lever ett ganska lugnt liv egentligen.
Svar på tråden Utbränd men måste ut och jobba igen