Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

    Får inget jobb trots utbildning

    Anonym (S) skrev 2024-04-27 10:48:02 följande:
    Får inget jobb trots utbildning

    Jag har en utbildning sen tidigare och fick en skada, så jag kan inte längre arbeta med det jag var utbildad till. Skaffade en ny utbildning på YH efter att ha sökt jobb i 1,5 år utan att få napp nånstans. Blev klar med utbildningen vid årsskiftet och har inte lyckats få ett jobb pga att det är anställningsstopp i hela min region (VGR). 


    Jag skulle kunna tänka mig att flytta, men ingen annan i min familj vill och då går det inte. Jag tog mitt sista CSN till dessa studier och kan verkligen inte plugga mer efter det här. Är så ledsen. :( 


    Du måste kolla upp vilka städer som har de jobben som du letar efter. 

    Hur samhällen är uppbyggda är i princip att vissa städer är industri städer, trading verksamheter, etc etc. 

    Så sitter du i tjotahejti, så kommer du inte att ha så många möjligheter till trading inte. Starta ett konto på chatpgt, så kan du fråga datorn vilka städer som är specialicerade för dom jobben som du letar efter här i sverige. 
  • Anonym (C)
    Anonym (S) skrev 2024-04-27 10:59:06 följande:

    För en medicinsk sekreterare kan städer med stora sjukhus, medicinska institutioner och vårdcentraler erbjuda många jobbmöjligheter. Några städer som ofta har ett högt antal jobb inom hälso- och sjukvård, inklusive medicinsk sekreterare, är:


    Stockholm, Sverige - Med många stora sjukhus och vårdinrättningar finns det vanligtvis gott om jobbmöjligheter för medicinska sekreterare i Stockholm.

    Göteborg, Sverige - Även Göteborg har flera stora sjukhus och medicinska institutioner, vilket skapar jobbmöjligheter inom hälso- och sjukvården.

    Malmö, Sverige - Med flera sjukhus och vårdinrättningar finns det också möjligheter för medicinska sekreterare i Malmö.

    Oslo, Norge - Som Norges huvudstad har Oslo ett antal stora sjukhus och medicinska institutioner där medicinska sekreterare kan hitta jobb.

    Köpenhamn, Danmark - Liksom Oslo är Köpenhamn en stad med flera stora sjukhus och medicinska institutioner där det finns jobbmöjligheter inom hälso- och sjukvården.

    Dessa är några exempel, men det är viktigt att notera att det kan finnas många andra städer runt om i världen med liknande möjligheter beroende på regionens behov av hälso- och sjukvårdstjänster. Att undersöka specifika jobbmarknader och efterfrågan på medicinska sekreterare i olika städer kan ge en bättre uppfattning om var de bästa möjligheterna finns.


  • Anonym (C)

    Städer är dock lite dyrare att bo i, så du kan fråga chatgpt var det är billigast att bo i några förorter. 

  • Anonym (C)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 11:16:57 följande:
    TS skriver ju uttryckligen att hon inte kan flytta till någon annan stad eftersom resten av familjen inte vill det, så det spelar ingen roll var jobben finns.
    Åh nej, får sitta arbetslös och skita i att jobba då när lilla familjen inte vill det. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (C)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 11:24:28 följande:
    Ja de flesta tycker nog att "lilla familjen" som du så nedtryckande kallar dem.
    Åh nej, är vi nedtryckande..?
  • Anonym (C)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 11:26:08 följande:
    Varför ger du ts "tips" som hon inte bett om och som inte alls är relevanta?
    För att jag har dom tipsen, medans resten av er har det inte...
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (C)
    Anonym (S) skrev 2024-04-27 12:05:59 följande:
    Min man jobbar skift och vi har tre barn som är rätt små, så jag kan inte lämna honom ensam med dem. 
    Då får du nog ta tipset om ett städjobb istället och bara nöja dig med att livet suger. 

    Chansen är att din region är fullsatt redan, och då finns jobben annorstädes. Det är så sverige och andra länder är uppbyggda nämligen. Vissa regioner har bara 1 sån tjänst som alla söker efter, medans andra regioner har 500 såna tjänster där ingen ens försöker.. 

    Det som är bra med just Sverige är att det går att ta Tåget till de allra flesta ställen.
Svar på tråden Får inget jobb trots utbildning