Inlägg från: Anonym (Trolls) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trolls)

    Oro efter 1 missfall

    Hej! 

    Jag känner så stor oro och kan inte slappna av. Gick igenom MA i december v9 och nu är jag gravid igen. 


    Är så orolig över att det ska vara samma sak denna gång, kan inte slappna av eller släppa tankarna. Går in i vecka 6(5+0) 

    har ni tip eller råd på vad jag ska göra ?

  • Svar på tråden Oro efter 1 missfall
  • Anonym (Trolls)

    Jag har nu efter ditt svar raderat apparna och har bara koll via kalendern om jag vill titta. Jag har slutat träna intensivt och går endast promenader. 


    Jag dricker endast koffeinfritt och försöker ta rekommenderade tillskott. 


    Förmodligen kommer läkaren ta ett ultraljud nästa vecka  (5+5) i samband besöket , har två tider samma dag både till barnmorskan och sedan läkaren. 

    Ska försöka fokusera på nuet och ta en dag i taget. 


    Tack för ditt svar det hjälpte mig mer än vad du tror.

  • Anonym (Trolls)

    Försöker tänk precis som du, leva i nuet och ta en dag i taget. 
    Vill inte att mina tankar ska dra ner mig och ska definitivt inte utgå från att något är fel. 


    Men det är ju så svårt men får göra mitt bästa. Är det kanske tidigt att göra ultraljud 5+5? 

  • Anonym (Trolls)

    Då tror jag att jag avvaktar med att göra ett ultra ljud åtminstone till 7+0. 

  • Anonym (Trolls)

    Dessvärre blev det ett missfall igår, fick smärtor i form av mensvärk  när jag stod på jobbet. Tittade och då blödde jag. Åkte in till gyn akuten och dom kunde konstatera att det var ett tidigt missfall, läkaren skrapade ut resterna och tittade med ultraljud och där fanns ingenting kvar. 


    förstår inte vad jag gör för fel? Jag skippade träningen, åt bra mat, lyfte inte tungt ?

    detta är 2:a missfallet i rad känner mig urusel och värdelös. 
    kommer jag någonsin få barn.?

Svar på tråden Oro efter 1 missfall