• Anonym (,,)

    Ska jag backa eller ej? Hur hade ni gjort? Tjej som verkar ha många män runt sig.

    Jag är intresserad av en tjej som jag har träffat några gånger och har kontakt med ibland, men jag blir fundersam på om jag bör backa, då hon verkar ha väldigt mycket män runt i kring sig. Hon har ett väldigt högt snap score och jag vet att hon snapar med flera olika killar, hon har själv berättat om flera hon har kontakt med. Hon brukar träffa och gå ut och äta med olika killar som hon påstår är kompisar. Sen vet jag att hon har mejlkontakt med en kille som är borta på jobb, han bor i ett annat land. Och hon och hennes ex gjorde slut för ett tag sedan men hon pratar en del om honom och verkar inte vara helt över honom. Som igår vet jag att hon träffade en kille och idag ska hon träffa en till (hon skickade bild på snapchat och berättade)  men hon säger att det är kompisar men jag vet inte riktigt.

    Hon är jättesnäll och rolig att prata med men jag vet inte vad hon vill med mig. Hon ser väldigt bra ut så jag förstår ju att det finns många män som är intresserade. Hon är 24. Jag vill inte bara känna mig som en i mängden så därför har jag inte riktigt bjudit ut henne på en riktig dejt än. Vad hade ni andra män gjort? Hade ni backat eller inte?

  • Svar på tråden Ska jag backa eller ej? Hur hade ni gjort? Tjej som verkar ha många män runt sig.
  • Anonym (,,)

    Hon lägger ut mycket på sociala medier och mycket bilder på sig själv. 

  • Anonym (Hin håle)

    Personligen hade jag backat. Det är definitivt inget fel i att ha manliga vänner där man har tät kontakt osv men det vore inte rättvist mot vare sig henne eller mig att inleda en relation då jag personligen inte uppskattar det. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om du vill ha henne, varför inte chansa? Jag har haft kontakt med tjejer som träffade andra killar och jag kan t o m tända på tjejer som ligger runt.

  • Anonym (Eh)

    Jag tycker det låter som att du har dåligt självförtroende och skräms av att hon är populär. Dessutom verkar du inte tro på henne när hon säger att det är kompisar hon umgås och chattar med. Ska du backa för att det verkar som att hon har många friare...? Känner du att du inte kommer att kunna höja dig över de andra och gå ut som segrare...? Ursäkta, men det låter väldigt svagt. Du kanske ska satsa på en tjej i en lägre liga.

  • Anonym (Eh)

    Sedan det där med att ha många killkompisar, tänker du ha åsikter om det som någon längre upp tydligen var känslig för så kan du glömma en relation direkt. Olämpliga kontakter är en sak, vänner får man faktiskt bara acceptera.

  • Anonym (Patricia)

    Hur hon lever sitt liv som singel har du inte med att göra.  Då gör hon exakt vad hon vill.

    Det är något helt annat om hon beter sig såhär i ett förhållande.  Men där är ni inte än. 

  • Anonym (T)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-05-04 14:04:50 följande:

    Hur hon lever sitt liv som singel har du inte med att göra.  Då gör hon exakt vad hon vill.

    Det är något helt annat om hon beter sig såhär i ett förhållande.  Men där är ni inte än. 


    Ts har väl inte påstått att det är upp till han att bestämma? Däremot är det bra att tidigt lägga märke till eventuella dåliga tecken och dra sig ur i tid om det känns bäst, istället för att dra ut på det. Att hon inte verkar vara över sitt ex och allmänt har kontakt med många olika män skulle få mig att känna mig som en i mängden så jag skulle backa, nu är jag dock tjej men hade det gällt en kille så hade jag backat.
  • Anonym (T)
    Anonym (Eh) skrev 2024-05-04 14:03:26 följande:

    Sedan det där med att ha många killkompisar, tänker du ha åsikter om det som någon längre upp tydligen var känslig för så kan du glömma en relation direkt. Olämpliga kontakter är en sak, vänner får man faktiskt bara acceptera.


    Enligt min erfarenhet så vill de flesta killar ofta något mer än bara vänskap. Har själv haft så kallade killkompisar och det visade sig att alla förutom en (han var homo) egentligen var ute efter något mer.
  • Anonym (T)
    Anonym (Eh) skrev 2024-05-04 14:02:03 följande:

    Jag tycker det låter som att du har dåligt självförtroende och skräms av att hon är populär. Dessutom verkar du inte tro på henne när hon säger att det är kompisar hon umgås och chattar med. Ska du backa för att det verkar som att hon har många friare...? Känner du att du inte kommer att kunna höja dig över de andra och gå ut som segrare...? Ursäkta, men det låter väldigt svagt. Du kanske ska satsa på en tjej i en lägre liga.


    Jag hade absolut backat och satsat på någon annan istället för en kille som har fullt med olika tjejer, det skulle bara få mig att känna mig som en i mängden. Har ingenting med självförtroende att göra. 
  • Anonym (Bestämsjälv)

    Jag tycker du ska göra som du själv vill så länge du funderat på om du reagerar rimligt eller ej, om du tycker det känns obekvämt att hon har mycket killar kring sig så kanske det är rimligt att leta efter en annan tjej istället, och hon kanske passar med en annan kille som är ok med hennes killkompisar, (kanske en kille som bara har tjejkompisar hihi)

    självklart får hon ha precis vilka kompisar hon vill, men å andra sidan så är det inte helt obefogat att vara skeptisk över tjejer som bara umgås med killar, du måste inte träffa en tjej du inte är bekväm med.

    Annars kanske ni blir tillsammans, du kommer känna dig obekväm men hon kanske tycker att du ska "oMg vAr eN mAn oCh sLuTa vAr sVaRtSjUk bArA fÖr aTt jAg sOvEr öVeR hOs miTt eX IbLaNd"

  • Anonym (Eh)
    Anonym (T) skrev 2024-05-04 14:10:50 följande:
    Enligt min erfarenhet så vill de flesta killar ofta något mer än bara vänskap. Har själv haft så kallade killkompisar och det visade sig att alla förutom en (han var homo) egentligen var ute efter något mer.
    Så länge hon sköter sina relationer platoniskt finns inget att klaga på. Vad andra känner för henne ska inte hon straffas för.
    Anonym (T) skrev 2024-05-04 14:11:55 följande:
    Jag hade absolut backat och satsat på någon annan istället för en kille som har fullt med olika tjejer, det skulle bara få mig att känna mig som en i mängden. Har ingenting med självförtroende att göra. 
    Fast nu vet vi inte ens var ts står, han kanske verkligen bara är en i mängden eftersom han inte verkar våga ta steget fram för att hon har kontakt med många andra personer.
  • Anonym (Okej)

    Nu är jag äldre än tjejen du beskriver, men det låter lite som jag. Jag är för tant för att ha snap, men chattar på andra plattformar. 

    Har massor med killkompisar, både mer avlägsna bekanta och nära vänner. Vissa har jag legat med eller varit tillsammans med men då bara korta perioder och sen har vi båda känt att "nä, detta var ingen hit" men uppskattat varandra och därför fortsatt umgås. Någon är en vän från högskolan, nån en gammal kollega. Ytterligare en hel drös från olika dejtingsajter där man klickat superbra men endast platoniskt. Ja, jag är fullt medveten om att de flesta faktiskt vill ligga med mig om de ges chansen, men det kvittar ju egentligen om JAG inte är det minsta intresserad av att ligga med dem?? Samma gäller säkert för den här tjejen. 

    Jag har för övrigt ett stabilt, exklusivt förhållande idag. Givetvis dragit ner något på kontakten med mina vänner (män som kvinnor) för att tiden inte räcker till alltid. Men jag valde ju min pojkvän, för att han var bättre än alla andra alternativ. 

  • Anonym (Kör)

    Kör Ts!! Vad har du att förlora? Bjud ut henne, sitt lungt i båten och se vad som sker. Blir det inte ni så har du ju iaf vågat. Det är inte illa.

  • Anonym (Beror på)
    Anonym (,,) skrev 2024-05-04 13:20:58 följande:
    Ska jag backa eller ej? Hur hade ni gjort? Tjej som verkar ha många män runt sig.

    Jag är intresserad av en tjej som jag har träffat några gånger och har kontakt med ibland, men jag blir fundersam på om jag bör backa, då hon verkar ha väldigt mycket män runt i kring sig. Hon har ett väldigt högt snap score och jag vet att hon snapar med flera olika killar, hon har själv berättat om flera hon har kontakt med. Hon brukar träffa och gå ut och äta med olika killar som hon påstår är kompisar. Sen vet jag att hon har mejlkontakt med en kille som är borta på jobb, han bor i ett annat land. Och hon och hennes ex gjorde slut för ett tag sedan men hon pratar en del om honom och verkar inte vara helt över honom. Som igår vet jag att hon träffade en kille och idag ska hon träffa en till (hon skickade bild på snapchat och berättade)  men hon säger att det är kompisar men jag vet inte riktigt.

    Hon är jättesnäll och rolig att prata med men jag vet inte vad hon vill med mig. Hon ser väldigt bra ut så jag förstår ju att det finns många män som är intresserade. Hon är 24. Jag vill inte bara känna mig som en i mängden så därför har jag inte riktigt bjudit ut henne på en riktig dejt än. Vad hade ni andra män gjort? Hade ni backat eller inte?



    Beror på vad du vill. Vill du ha bara ligga så säger jag kör på för då är det väl skitsamma om hon hänger med andra killar. Vill du däremot ha ett förhållande med henne blir det mer komplicerat för jag läser mellan raderna att du är rätt osäker och därför kommer hennes kontakter med andra män kunna göra dig väldigt svartsjuk vilket inte kommer mynna ut i en bra relation.

    OM du däremot vill göra så hon blir helt fäst vid dig har jag ett konkret tips som jag gör för att fånga de absolut snyggaste brudarna. Eftersom du redan känner henne så känner du också säkert till hennes svaga sidor. Om inte, ta reda på dessa och när du gjort detta använder du dessa för att fånga henne. Min erfarenhet dock av snygga tjejer som har många manliga bekanta så beror det på att de lider av ett osunt bekräftelsebehov. Det du då gör är att du helt enkelt bekräftar henne mer än andra män. Överös henne med hur vacker hon är, hur mycket du älskar hennes personlighet och hur mycket bättre än andra tjejer hon är. Jag lovar dig, det fungerar eftersom det kommer bringa henne en massa positiva känslor vilket gör att du kommer förknippas med dessa positiva känslor. Detta kallas manipulation, och det är något jag är expert på, så tro mig när jag säger att detta kommer fungera!
  • Anonym (AI-swe)

    Jag hade knullat henne för du verkar inte göra det.

  • Anonym (Man)

    Jag hade backat. Hon lär vara van vid att sitta på piedestal och minst hälften av killkompisarna kommer vilja ha henne egentligen, men det kommer hon såklart hävda att så inte är fallet.

    Den dagen jag ser en tjejkompis hjälpa en killkompis lika mycket som hon får hjälp så blir det mer trovärdigt. Det vanligaste är att killen hjälper och lyssnar på tjejen bra mycket mer än tvärtom i hopp om att få komma till framöver.

  • Anonym (Mm)

    Är väl inte så konstigt att vara en i mängden innan man lärt känna varandra och kommit närmare varandra.

    Personligen förväntar jag mig inte att vara Den Utvalda när mannen knappt vet vem jag är som person.

  • Anonym (AI-swe)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-04 21:14:37 följande:

    Är väl inte så konstigt att vara en i mängden innan man lärt känna varandra och kommit närmare varandra.

    Personligen förväntar jag mig inte att vara Den Utvalda när mannen knappt vet vem jag är som person.


    TS kommer ta minst tre år på sig att ens ta en fika med bruden. Många knull för andra.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (AI-swe) skrev 2024-05-04 21:17:38 följande:
    TS kommer ta minst tre år på sig att ens ta en fika med bruden. Många knull för andra.
    Klart hon ska ligga om hon vill medan hon är singel. Till ts kan jag bara säga you snooze, you lose.
Svar på tråden Ska jag backa eller ej? Hur hade ni gjort? Tjej som verkar ha många män runt sig.