• Anonym (Man)

    Kvinnor slappar till sig

    Jag har varit tillsammans med fyra kvinnor. Samtliga dessa har varit fräscha, tagit hand om sig och klätt sig fint fram tills ett tag in i förhållandet där tre av dessa fyra har slappat till sig, börjat toktatuera sig, slutar helt att raka benen exempelvis, smäller upp i vikt och inte lite heller utan ca 30 kg, klippt av sig håret och börjat gå i manliga kläder, tjocka rutiga tröjor, sportlegging, trasiga tygskor etc. Har även sett detta hos polares tjejer. Jag förstår att man inte har lust tid eller ork att alltid bry sig om sitt utseende men vi talar om att helt förfalla. har frågat om jag kan göra nånting för dem men de vill bara dricka läsk. Min första tjej är den enda som är fin fortfarande. Jag har inga höga krav och ställer även krav på att själv se bra ut och att ge komplimanger till min nuvarande. blir så ledsen, har inte mage att ta upp detta heller. hur gör man? Just nu har sexlivet helt hamnar på hyllan tyvärr, det funkar inte för mig. Och hon blir frustrerad såklart. 

  • Svar på tråden Kvinnor slappar till sig
  • Anonym (läsk)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 11:31:05 följande:
    Kvinnor slappar till sig

    Jag har varit tillsammans med fyra kvinnor. Samtliga dessa har varit fräscha, tagit hand om sig och klätt sig fint fram tills ett tag in i förhållandet där tre av dessa fyra har slappat till sig, börjat toktatuera sig, slutar helt att raka benen exempelvis, smäller upp i vikt och inte lite heller utan ca 30 kg, klippt av sig håret och börjat gå i manliga kläder, tjocka rutiga tröjor, sportlegging, trasiga tygskor etc. Har även sett detta hos polares tjejer. Jag förstår att man inte har lust tid eller ork att alltid bry sig om sitt utseende men vi talar om att helt förfalla. har frågat om jag kan göra nånting för dem men de vill bara dricka läsk. Min första tjej är den enda som är fin fortfarande. Jag har inga höga krav och ställer även krav på att själv se bra ut och att ge komplimanger till min nuvarande. blir så ledsen, har inte mage att ta upp detta heller. hur gör man? Just nu har sexlivet helt hamnar på hyllan tyvärr, det funkar inte för mig. Och hon blir frustrerad såklart. 


    Den gemensamma nämnaren för detta verkar ju vara du.

    Jag lever med en man och har inte börjat tatuera mig, slutat raka mig, gått upp 30 kg i vikt eller börjat gå i manliga kläder. Men om jag hatade min man och ville att han inte skulle röra mig, och inte orkade göra slut, då är det nog en strategi som skulle fungera. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (läsk) skrev 2024-05-06 11:34:09 följande:
    Den gemensamma nämnaren för detta verkar ju vara du.

    Jag lever med en man och har inte börjat tatuera mig, slutat raka mig, gått upp 30 kg i vikt eller börjat gå i manliga kläder. Men om jag hatade min man och ville att han inte skulle röra mig, och inte orkade göra slut, då är det nog en strategi som skulle fungera. 
    Men varför inte hellre göra slut om man känner så? Jag förstår. jo men sett detta bland polare och andra bekanta också, det är ett fenomen liksom 
  • Anonym (Susan)

    Det där känns igen även hos män tyvärr! Många som får mage efter 40 och börjar klä sig fult. 

    Man får försöka hitta någon som prioriterar träning och bra kost samt är lite modeintresserad. 

    Jag och min make är båda intresserade av träning och försöker hålla oss i form. Brukar du själv träna och ägna lite tid åt att hitta snygga outfits? 

  • Anonym (Man)
    Anonym (Susan) skrev 2024-05-06 11:36:28 följande:

    Det där känns igen även hos män tyvärr! Många som får mage efter 40 och börjar klä sig fult. 

    Man får försöka hitta någon som prioriterar träning och bra kost samt är lite modeintresserad. 

    Jag och min make är båda intresserade av träning och försöker hålla oss i form. Brukar du själv träna och ägna lite tid åt att hitta snygga outfits? 


    Ja det är sant. Jo men det sjuka är att två av dessa har jag träffat på gymmet och de har påstått sig vara väldigt intresserade av träning fram tills en månad efter vi officiellt blivit ett par. För mig är det ingen deal breaker så, men det är ju skillnad på att vara lite ointresserad av träning och att frossa dagligen och misshandla sin kropp. 


    Jo jag är väldigt aktiv. är inte så intresserad av mode, men klär mig fräscht 

  • Anonym (Susan)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 11:39:32 följande:

    Ja det är sant. Jo men det sjuka är att två av dessa har jag träffat på gymmet och de har påstått sig vara väldigt intresserade av träning fram tills en månad efter vi officiellt blivit ett par. För mig är det ingen deal breaker så, men det är ju skillnad på att vara lite ointresserad av träning och att frossa dagligen och misshandla sin kropp. 


    Jo jag är väldigt aktiv. är inte så intresserad av mode, men klär mig fräscht 


    Bra. Då har du nog bara haft otur, tyvärr!
  • Anonym (läsk)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 11:36:13 följande:
    Men varför inte hellre göra slut om man känner så? Jag förstår. jo men sett detta bland polare och andra bekanta också, det är ett fenomen liksom 
    Ja, det är fegt. 

    Du och dina polare verkar ju locka fram detta hos kvinnor. Undrar varför. 
  • Anonym (Va)

    vilken ålder var kvinnorna när du blev tillsammans med dom och hur snabbt ökade de 30kg i vikt? Det är ju skillnad om någon du blir tillsammans med när ni är 20 och hon sakta lägger på sig vikt under graviditeter osv. Kvinnors kroppar är faktiskt annorlunda och mer hormonpåverkade än mäns. samtidigt är det många kvinnor som helt enkelt inte har energin och tid att prioritera sin egen hälsa då de behöver ta större ansvaret över barnen.

    men om dom ökar 30 kg i vikt utan barnafödande osv under bara ett par års förhållande så kanske du ska fundera på vad för kvinnor du väljer eller om det är något i eran gemensamma livsstil som påverkar deras kroppar på annat sätt än hur det var för dom innan förhållandet (kost, ppiller, aktivitetsnivå osv).

    låter som du dejtar rätt unga kvinnor om dom från ingenstans börjar tatuerar sig, ändra klädstil och klippa av sig håret osv. När man är ung är man inte riktigt klar med sin identitet och provar sig fram och det kan svänga snabbt beroende på umgänge och trender.

  • Anonym (Man)
    Anonym (läsk) skrev 2024-05-06 11:44:24 följande:
    Ja, det är fegt. 

    Du och dina polare verkar ju locka fram detta hos kvinnor. Undrar varför. 
    Ja nä men se dig omkring ? det är ett vanligt nutida fenomen tyvärr 
  • Karl Alexander
    Anonym (läsk) skrev 2024-05-06 11:34:09 följande:
    Den gemensamma nämnaren för detta verkar ju vara du.

    Jag lever med en man och har inte börjat tatuera mig, slutat raka mig, gått upp 30 kg i vikt eller börjat gå i manliga kläder. Men om jag hatade min man och ville att han inte skulle röra mig, och inte orkade göra slut, då är det nog en strategi som skulle fungera. 
    Det finns ingenting som är mer typiskt för kvinnor än att allt ALLTID är någon annans fel. Det är aldrig någonsin fel på kvinnorna, hur de än ser ut eller uppför sig.
  • Anonym (läsk)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 11:48:06 följande:
    Ja nä men se dig omkring ? det är ett vanligt nutida fenomen tyvärr 
    Nä, jag ser det inte alls i mina kretsar. Men jag tillhör nog inte dina kretsar. I mina kretsar håller kvinnorna formen, och männen är värda att hålla formen för. 
Svar på tråden Kvinnor slappar till sig