• entjej

    Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?

    Behöver uppmuntran från er som fått göra flera IVF innan ni lyckats. Känner mig nedslagen nu.

  • Svar på tråden Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?
  • entjej
    Berber skrev 2008-10-12 20:16:26 följande:
    De två av mina sex försök som lyckats gjorde jag på sommaren (maj resp augusti). De misslyckade var i sept/okt, nov/dec, mars resp feb. Har också läst någonstans att det finns en "säsongseffekt" för ivf enligt studier som visar att resultaten ofta blir bättre på sommaren. Som jag minns det var det dock inte temperaturen som var avgörande utan mängden dagsljus.
    Lite oroande eftersom det går mot vintern. Man borde kanske gå på ljusterapi OCH värme...
  • Fossa

    Vi lyckades på fjärde försöket Lycka till dig!

  • Stumpan

    Japp här är en till som lyckades på 4:e försöket men då var det långtidsodling av äggen , sonen är född nov 05 kram & lycka till!!


    Leon våran älskling + älsklingen i magen
  • Nanniz79

    Är inne på mitt 4försök 3-pack.
    Känner mig nere att det aldrig lär gå det här men det kanske är mest nervositet över att den här gången betalar vi. Så mycket pengar som man spelar på.

    *Har aldrig fått till frysen.
    *Dom har bara kunnat ta från ena äggstocken, då den andra vandrar och inte hittas
    * får inte sätta in två ägg för att både jag och min man har tvillingar nära i familjen

  • never

    Hej

    Jag har just blivit gravid, har gjort 3 ivf och 2 fet, jag lyckades på Fet. JAg har försökt i 4,5 år.

    Får väll se om bebbarna/bebis stannar vet inte ännu om det är en eller två.

    Jag gjorde allt annorlunda sista gången, jag gick till Dr Nie akupunktur, tar levaxin fast mina värden verkar vara ok, låg med varmvatten flaska på magen under ruvartiden, och tar membrasin som inte får tas samtidigt med levaxinet, det ska helst vara 3 till 4 timmar mellan.

    Anna

  • entjej
    never skrev 2008-10-23 17:32:21 följande:
    HejJag har just blivit gravid, har gjort 3 ivf och 2 fet, jag lyckades på Fet. JAg har försökt i 4,5 år. Får väll se om bebbarna/bebis stannar vet inte ännu om det är en eller två. Jag gjorde allt annorlunda sista gången, jag gick till Dr Nie akupunktur, tar levaxin fast mina värden verkar vara ok, låg med varmvatten flaska på magen under ruvartiden, och tar membrasin som inte får tas samtidigt med levaxinet, det ska helst vara 3 till 4 timmar mellan. Anna
    Grattis Anna! Jag håller tummarna att allt går bra!
  • moi moi

    Vilken underbar tråd! Tack för att jag blev uppmuntrad:)

  • Kyoko

    Här är en till som kanske kan inge hopp. Har en lång väg till familjelivet och är ännu inte där men kanske på väg. Försökte i över tre år innan vi blev gravid på naturlig väg. Det slutade i att vi fick en son men som dog direkt efter förlossningen i ett kromosomfel som det visade sig att jag är bärare av. Detta gör att jag riskerar fler barn med samma åkomma. Har därför blivit beviljad ivf/pgd som är ett slags ivf där de innan de sätter in embryona analyserar för att se om de bär på samma sjukdom. Gjorde först 3 ivf som inte lyckades 2 avbröts och 1 satte de in 2 embryon. Efter det blev jag spontant och oplanerat gravid (eftersom jag inte vill reskera att få fler sjuka barn) precis efter ett misslyckat ivf. Den graviditeten slutade i mf. Så blev vi beviljad ett sista försök. Där överlevde endast 1 embryo av 9 ägg (8 befruktade) hela vägen. Detta sattes in och nu är jag och lilltjejen i v. 21. Vägen har varit en livstid men om det går vägen denna gång som vi så innerligt hoppas så kommer den har varit värd mödan det är jag övertygad om. För har man varit så nära att bli familj att man hållt sitt barn i famnen precis då det vandrat vidare då finns det ingen återvända. Då fortsätter slå huvet iväggen gång efter annan för att nå de drömmar man bär.

    Så jag säger ge inte upp så länge som din själen orkar kämpa för vi vet ju att mödan kommer vara värt det om/när vi lyckas!

    Stor kram!

  • entjej
    Kyoko skrev 2008-10-23 23:05:14 följande:
    Här är en till som kanske kan inge hopp. Har en lång väg till familjelivet och är ännu inte där men kanske på väg. Försökte i över tre år innan vi blev gravid på naturlig väg. Det slutade i att vi fick en son men som dog direkt efter förlossningen i ett kromosomfel som det visade sig att jag är bärare av. Detta gör att jag riskerar fler barn med samma åkomma. Har därför blivit beviljad ivf/pgd som är ett slags ivf där de innan de sätter in embryona analyserar för att se om de bär på samma sjukdom. Gjorde först 3 ivf som inte lyckades 2 avbröts och 1 satte de in 2 embryon. Efter det blev jag spontant och oplanerat gravid (eftersom jag inte vill reskera att få fler sjuka barn) precis efter ett misslyckat ivf. Den graviditeten slutade i mf. Så blev vi beviljad ett sista försök. Där överlevde endast 1 embryo av 9 ägg (8 befruktade) hela vägen. Detta sattes in och nu är jag och lilltjejen i v. 21. Vägen har varit en livstid men om det går vägen denna gång som vi så innerligt hoppas så kommer den har varit värd mödan det är jag övertygad om. För har man varit så nära att bli familj att man hållt sitt barn i famnen precis då det vandrat vidare då finns det ingen återvända. Då fortsätter slå huvet iväggen gång efter annan för att nå de drömmar man bär.Så jag säger ge inte upp så länge som din själen orkar kämpa för vi vet ju att mödan kommer vara värt det om/när vi lyckas!Stor kram!
    Hoppas allt går bra! Kram!
  • PannaAnna

    Gravid nu äntligen på det fjärde försöket!! Helt ofattbart!!!


    ≈♥ världen ligger helt i mina händer ♥≈
  • entjej
    PannaAnna skrev 2008-10-24 23:44:41 följande:
    Gravid nu äntligen på det fjärde försöket!! Helt ofattbart!!!
    Grattis!!!
  • entjej

    Jag kan skriva till mig själv nu. Är gravid i v.6+0 efter 4:e IVF:en. Hoppas det går bra hela vägen denna gång. Jag blev gravid efter min 2:a IVF också men fick då missfall i vecka sju.

  • PD77

    entjej skrev 2008-12-08 08:27:39 följande:


    Jag kan skriva till mig själv nu. Är gravid i v.6+0 efter 4:e IVF:en. Hoppas det går bra hela vägen denna gång. Jag blev gravid efter min 2:a IVF också men fick då missfall i vecka sju.
    GRATTIS!!!
    Läser runt i olika IVF-trådar och ramlade in i din tråd. Är så härligt att läsa om folk som lyckas.

    /Pernilla med lille IVF-William
  • Fjällsippan

    Grattis entjej!

    Klistrar in mitt inlägg här som jag skrev i en annan tråd igår:

    Jag hoppas också kunna sprida lite hopp!  Efter 10 återföringar (4 ET, 6 FET och ett MA) lyckades vi äntligen och i oktober fick vi en liten pojke. Vi var oförklarligt barnlösa och sammanlagt återfördes 16 fina embryo till mig, och som ni förstår kändes det totalt hopplöst med alla minus...men på något sätt lyckades jag ändå alltid återfinna en gnutta hopp mellan varje misslyckat försök som räckte till för att orka kämpa vidare. Och det som tycktes vara en ganska misslyckad ivf-behandling med få ägg resulterade i en lyckad graviditet och vår lille pojke.

    Önskar Er alla som kämpar ett stort lycka till!

  • Entsko

    Hej! 


    Tack för hopp och denna tråden. Sitter i stunden gråtandes för mitt tredje misslyckade återförande av blastocyst :(. Det känns så hopplöst, mensen har kommit ungefär två gånger innan testdag varje gång och jag är helt förtvivlad och undrar hur länge vi skall orka. Varför kan vi inte bara få bli föräldrar 🥺. 

  • Orkidé8181

    Lyckades på 4: e försöket, tog ganska exakt 1 år.
    är 42 år och gjorde korta metoden alla 4 gånger 😊

    är i vecka 28 nu 😊

Svar på tråden Ni som blivit gravid på sitt fjärde eller senare IVF?