• Anonym (mupp)

    Olyckligt kär ien kändis

    Vad gör man omman helt galet gått och kärat ner sig ien kändis?
    Jag hyr alla filmer, kollar klipp på youtube, fantiserar om ett liv tillsammans.
    Ibland går jag och pratar med mig självhär hemma och låssas att han svarar, att vi ska gå och äta & sova ihop etc.
    Detta är SKITJOBBIGT, hur kommer man över denna underbara varelse?
    Jag e så olycklig just nu och märker hur mitt humör försämras mer o mer för varje dag pga detta.
    Jag är ensamstående mamma med lätt övervikt och har tappat hoppet om mig själv lite. Snälla ge mig råd.

  • Svar på tråden Olyckligt kär ien kändis
  • Anonym (Mirah)
    Anonym (me) skrev 2010-01-30 18:42:26 följande:
    TS det du känner är vanlig idoldyrkan och inget annat, du känner inte ens personen i fråga och kan då heller inte vara kär i honom. Du är även långt ifrån den enda med en crush på Joel just nu, men sorry tjejer så kan jag avslöja att han har flickvän (nej jag antyder inte att det är jag, men jag känner både Joel och hans tjej)Den du har en crush på är filmdukens Joel och brutalt sagt, HAN FINNS INTE!
    Ja men det vet väl alla att han är tillsammans med fr Morberg. Men man kan väl få dagdrömma ändå.
  • Trollet Ludenben
    Anonym (Mirah) skrev 2010-01-30 18:45:31 följande:
    Ja men det vet väl alla att han är tillsammans med fr Morberg. Men man kan väl få dagdrömma ändå.
    ja, det får man men ts inte bara dagdrömmer, hon har ju låtit hela sin vardag påverkas av honom.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Anonym (Mirah)
    Trollet Ludenben skrev 2010-01-30 18:44:33 följande:
    Alltså han är ju riktigt snygg så jag fattar ju att man får fjärilar i magen när man får syn på honom, det är bara det att jag tycker ts drar det till abnorma proportioner. Fast som ts beskriver sig själv, ensamstående mamma med lite lätt övervikt och som tappat hoppet om sig själv, det är förmodligen det dom är orsaken. Hade hennes liv sett annorlunda ut, även om hon vart singel men med bättre självkänsla och bättre välmående mentalt så hade nog hon vart lite mer realistisk.
    Ja man ska ju inte dra det för långt. Det kan ju inte va bra. Ts kanske behöver jobba lite med självkänslan.
    Men så länge man håller sin beundran på en realistisk nivå så skadar det ju ingen.
    Jag har definitivt inte tänkt söka upp honom eller stalka den stackars karl. 
  • LindaJohansson81
    Anonym (me) skrev 2010-01-30 18:42:26 följande:
    TS det du känner är vanlig idoldyrkan och inget annat, du känner inte ens personen i fråga och kan då heller inte vara kär i honom. Du är även långt ifrån den enda med en crush på Joel just nu, men sorry tjejer så kan jag avslöja att han har flickvän (nej jag antyder inte att det är jag, men jag känner både Joel och hans tjej) Den du har en crush på är filmdukens Joel och brutalt sagt, HAN FINNS INTE!
    Synd om hans tjej då. {#lang_emotions_demon}
  • Trollet Ludenben
    Anonym (Mirah) skrev 2010-01-30 18:47:50 följande:
    Ja man ska ju inte dra det för långt. Det kan ju inte va bra. Ts kanske behöver jobba lite med självkänslan. Men så länge man håller sin beundran på en realistisk nivå så skadar det ju ingen. Jag har definitivt inte tänkt söka upp honom eller stalka den stackars karl. 
    haha nä det är ju inte riktigt sunt...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Anonym (me)
    Anonym (Mirah) skrev 2010-01-30 18:45:31 följande:
    Ja men det vet väl alla att han är tillsammans med fr Morberg. Men man kan väl få dagdrömma ändå.
    Dagdrömma är aldrig fel, men för ts verkar det ha blivit en helt annan sak som hon själv mår dåligt av.
  • Anonym (Mirah)
    Anonym (me) skrev 2010-01-30 18:49:28 följande:
    Dagdrömma är aldrig fel, men för ts verkar det ha blivit en helt annan sak som hon själv mår dåligt av.
    Ja men hon kommer nog till sans så småningom. De flesta förälskelser lägger ju sig om man inte får något gensvar. O Känner TS att detta går henne över huvudet så hon inte kan hantera det så kanske hon borde kontakta kuratorn på vårdcentralen.
  • Anonym (me)
    LindaJohansson81 skrev 2010-01-30 18:48:22 följande:
    Synd om hans tjej då.
    Nej hon verkar faktiskt inte lida något nämnvärt
  • LindaJohansson81
    Anonym (me) skrev 2010-01-30 18:55:52 följande:
    Nej hon verkar faktiskt inte lida något nämnvärt
    Snart så ))))))
  • Anonym (E)

    Haha, gud vad underbart! Jag drömmer om honom en del jag med. Tittade på alla Johan Falk filmerna så fort dom kom ut. Han är UNDERBAR!

  • Anonym (mupp)
    Anonym (E) skrev 2010-01-31 18:36:50 följande:
    Haha, gud vad underbart! Jag drömmer om honom en del jag med. Tittade på alla Johan Falk filmerna så fort dom kom ut. Han är UNDERBAR!
    men visst, jag har sett en film med honom idag, dREGEL DREGEL
    jag är kär
  • Limbo

    När jag var LITEN så var jag kär i Robin Hood.. jaaa räven.. :))


    What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • Anonym (mupp)
    Limbo skrev 2010-01-31 22:41:02 följande:
    När jag var LITEN så var jag kär i Robin Hood.. jaaa räven.. :))
    hahahaha,va roligt, blev det  något mellan er?
  • linda007
    Limbo skrev 2010-01-31 22:41:02 följande:
    När jag var LITEN så var jag kär i Robin Hood.. jaaa räven.. :))
    hihi jag med!!!!!!
  • Anova
    Limbo skrev 2010-01-31 22:41:02 följande:
    När jag var LITEN så var jag kär i Robin Hood.. jaaa räven.. :))
    Jag var själv kär i Tintin. Blev jättebesviken då jag upptäckte att Tomas Bolme inte var lika snygg.
  • Anonym (Kan bli så)

    Ja, det kan bli så. Jag hade några sådana idolförälskelser när jag var ung. Den starkaste jag minns var för Timothy Dalton, när han var som snyggast i 38-40-årsåldern, och spelade först Mr Rochester i TV-serien "Jane Eyre" och sedan James Bond. Då var jag väldigt nere. Jag trodde faktiskt att jag inte kunde leva utan honom. Det som fick det att gå över var att jag läste några intervjuer med honom där han uttryckte sig på ett sätt om kvinnor som inte var trevligt, och även om andra ämnen. 

    Man får försöka påminna sig om att det inte är den verkliga personen man ser på filmduken eller skärmen. Inte ens han är lika snygg i verkligheten, utan han har fått hjälp med maskering och ljussättning och annat för att bli sitt snyggaste jag. Vissa skådespelare accepterar även bara att bli fotade och filmade från vissa vinklar, för att de är mindre snygga i andra vinklar. 

    Han följer även ett manus, d.v.s. i verkligheten skulle han med all säkerhet inte kunna komma på så kvicka repliker själv. Slagsmåls- och svärdsscener är regisserade, så att han alltid ska vinna. Och han har studerat in precis hur han ska göra med minspelet, rösten o.s.v. för att kvinnor ska svimma. Det är inte äkta. 

    ...med detta sagt så vet jag att det är jättesvårt ändå. För man har ju den där tanken att ÄVEN om idolen har studerat in precis vad han ska säga och göra och vilka miner han ska göra och hur han ska modulera rösten, så att det ska få maximal effekt... så skulle inte den där killen på jobbet eller i parallellklassen eller granngubben, som är intresserad av en, kunna lära sig detta på hundra år. Han skulle ALDRIG kunna ha den effekten på ens känslor. För det måste ÄVEN finnas något där som är medfött, något som inte andra har, och som har gjort att han blivit känd från början och fått dessa chanser att medverka i filmer o.s.v..

    Idag blir jag inte längre kär i hela personen på det sättet, utan jag inser att det är en begränsad upplevelse när jag t.ex. lyssnar på en opera och känner hur tenorens röst får mitt hjärta att smälta. Jag ser det som att jag blir förälskad i rollkaraktären bara den här stunden som operan varar - jag börjar inte längre googla på sångaren för att hitta fler bilder och läsa om hans privatliv. För jag VET att det inte har med varann att göra. Eller - inte mycket i alla fall.

Svar på tråden Olyckligt kär ien kändis