• Filuren888

    BF aug 2024

    Hej!

    Nyligen plussat och har BF i början av augusti.
    Ni som också plussat nyligen kasnke vill dela glädje oro, symtom, besök på MVC osv.

    Hjärta

  • Svar på tråden BF aug 2024
  • Jenmpansnummerett

    Hej alla igen.
    Tränings tjejen här som har lyckats mått bra de flesta dagarna och är i vecka 13 nu.
    Är i väg på träningsläger igen ( tränar på då ca 25/30 timmar) på en vecka och man är lite långsammare men kroppen godkänner att jag kör på.

    Dock märker jag växtvärk vissa dagar nu i vecka 12/13. Så pass att jag fått tagit alvedon.
    Någon mer som känner av det?  :)

    Jag är smal i vanliga fall men det har sagt poff och nu har jag  gravidmage (eller  tarmar full med luft) 

  • Jenmpansnummerett

    Hallå igen! 
    Nytt besök hos barnmorskan igår och gjorde ultraljud.
    Den lilla växer så det knakar och allt såg toppen ut! Hon som gjorde ultraljudet gjorde lite extra och gick igenom fostret i minsta detalj för att kolla extra noga åt oss så allt såg bra ut. Så professionellt gjort.
    Så skönt iom det är första barnet på gång   😀 
    1a augusti fick vi som datum.
    Jag gjorde även Nipt test och får svar inom någon dag.

    Tränar på och äter gott. Glad att graviditeten gillar min livsstil. 
    Hoppas alla ni andra som kommit lika långt får positiva besked  och att ni mår bra❤️ 

  • JesJac

    Hej! Vet inte om denna tråden fortfarande är aktiv men jag läste något om en Facebookgrupp som skapats om man har BF i augusti :) Jag är beräknad till 3/8 och går gärna med i gruppen. Tack ☺️

  • Granen123

    Hej, jag är utomlands 2 veckor. Är i 14+0. Jag fick i helgen små röd-bruna flytningar som pågick till och från under hela helgen. Såklart var vi fast ute på en öde ö men igår söndag åkte vi tillbaka in till fastlandet och fick skjuts till sjukhuset. Jag var sååå orolig för MA eller pågående missfall. På sjukhuset gjorde dem ultraljud, kändes som en eeeevighets väntan medan läkaren undersökte ultraljudsskärmen. Han hade världens stenansikte och sa inte ett ord på flera minuter. Jag var nästan helt säker på att det inte gått vägen. Tillslut säger sjuksköterskan som var med vid undersökningen ?där är hjärtat som slår!!? Tror hon både såg och förstod min oro mer än den manliga läkaren. 


    Jag hade tur att det slutade blöda igår men nu på morgonen (måndag morgon här) blöder det lite igen. Jag blev ordinerad vila i två dagar och om blödningarna inte blev värre eller upphörde efter 2 dygn så kunde jag leva på som vanligt. Men nu blöder det lite igen. Kommer lite rosa på pappret när jag torkar mig. Synligt som syns. Är livrädd. Hade lika gärna kunnat få detta hemma i Sverige och att bli ordinerad vila här är inte direkt jobbigt. Ligger bara i skuggan i en solstol och vilar hela dagarna. Mår i övrigt bra. Har inte haft några magsmärtor eller andra känningar. Det är bara rosa flytningar som även var lite brunaktiga i helgen men nu är dem rosa. Igår såg vi bebisen och hjärtat slog, fick även höra hjärtljuden. Försöker lugna mig med det. Åker hem på lördag och tänker boka en tid hos min barnmorska så fort vi kommer hem som får kolla upp varför blödningarna uppstår. 


    Är det någon annan som haft något liknande? Googlar jag så får jag upp hundra olika anledningar till varför man kan få så här så jag blir inte klokare av det. Men det blir lättare att acceptera om jag får veta vad det beror på? om det går att hitta någon orsak: nu går jag runt som på äggskal och är konstant orolig, rädd och nervös över pågående missfall? 🥺🥺🥺

  • Elle82

    Hej!!

    jag har BF den 5 augusti och undrar om facebookgruppen ffa har plats kvar? 


    mvh 

  • Granen123

    Över en natt hände något med min panna, jag har fått en explosion med småfinnar över precis hela pannan. Har inte haft några som helst problem med huden eller hyn under graviditeten. Tills nu. 


    Har någon annan varit med om något liknande? Vet att huden kan påverkas under graviditeten men jag tycker det är så konstigt att det bokstavligen kom över en natt så här, vilket så klart fick mina hjärnspöken att gå igång och börja oroa sig också.. :( 

  • inezp
    Granen123 skrev 2024-02-13 14:04:11 följande:

    Över en natt hände något med min panna, jag har fått en explosion med småfinnar över precis hela pannan. Har inte haft några som helst problem med huden eller hyn under graviditeten. Tills nu. 


    Har någon annan varit med om något liknande? Vet att huden kan påverkas under graviditeten men jag tycker det är så konstigt att det bokstavligen kom över en natt så här, vilket så klart fick mina hjärnspöken att gå igång och börja oroa sig också.. :( 


    Kan bara gratulera att du fram tills nu inte haft några problem med hyn! Flört
    Min har varit totalt kaos i perioder och är betydligt mer känslig än vanligt för parfymerade produkter och dylikt som kan irritera. Har behövt ändra min hudrutin och sluta med vissa duschprodukter..
    Mao ser i alla fall jag ingen anledning till varför du skulle behöva oroa dig för en sådan sak...  Glad
    Gäller att påminna sig om att att det ju är en hel del som händer i kroppen och massor av hormoner i omlopp som ställer till med lite diverse saker.. 


     

  • Eurotamandua

    Hej. Ny här i tråden, varit med i septembertråden, men är beräknad till sista augusti.
    Går gärna med i facebookgruppen också 🙂

Svar på tråden BF aug 2024