• Hugge47

    Träning och lust

    Hej, 
    Undrar om det är vanligt att ens egen lust ökar när man har börjat träna? 
    Jag har tränat strukturerat sedan årsskiftet och upplever att jag blivit kåtare. 
    Är detta vanligt eller inbillar jag mig? 


    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Svar på tråden Träning och lust
  • Ascendere

    Nä det är normalt. 
    gissar att du kör styrketräning? 


    Då ökar testosteronhalten som regel, eftersom det även är ett tillväxthormon.
    detta gäller både män och kvinnor, så ett tips att dra med din sambo också så hamnar ni förhoppningsvis på samma nivå 👍

  • Anonym (Kaffedraken)

    Absolut. Förr när jag sprang så kände jag mig stark, viril, levande, och det var ofta en skön känsla efter en tur i skogen. När man stod hemma i duschen så kände jag mig tillfreds, attraktiv, och visst tänkte man på sex. Många tränar just för den sköna känslan och att man känner sig mer attraktiv. Kroppen mår bra av att hålla igång, och om man ser resultat i spegeln så är det också ett plus. Många säger att de inte tränar för att se bra ut, men faktum är att det är en av de främsta drivkrafterna. Ingen slump att kvinnor klär sig i tajta kläder på gymmet, och tar bilder från gymmet. Vissa säger att man inte kollar in andra på gymmet, men jag har egen erfarenhet av att folk visst glor på andra. Många förknippar motion och träning med sex, och det är inte alls konstigt. Det roliga är de som hycklar om det.

  • Anonym (biologen)

    Testo ökar hos både män och kvinnor vid träning, hur kan man som vuxen inte veta det?

  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (biologen) skrev 2024-04-30 21:05:34 följande:

    Testo ökar hos både män och kvinnor vid träning, hur kan man som vuxen inte veta det?


    Inget som märks när jag tränar iallafall. Tycker mest det känns jobbigt och helt befriat från några lyckohormoner.

    Gör det ändå förstås då träning får mig att må bättre i kroppen överlag. Skulle dock inte påstå att det påverkar lusten tyvärr. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 18:00:30 följande:

    Absolut. Förr när jag sprang så kände jag mig stark, viril, levande, och det var ofta en skön känsla efter en tur i skogen. När man stod hemma i duschen så kände jag mig tillfreds, attraktiv, och visst tänkte man på sex. Många tränar just för den sköna känslan och att man känner sig mer attraktiv. Kroppen mår bra av att hålla igång, och om man ser resultat i spegeln så är det också ett plus. Många säger att de inte tränar för att se bra ut, men faktum är att det är en av de främsta drivkrafterna. Ingen slump att kvinnor klär sig i tajta kläder på gymmet, och tar bilder från gymmet. Vissa säger att man inte kollar in andra på gymmet, men jag har egen erfarenhet av att folk visst glor på andra. Många förknippar motion och träning med sex, och det är inte alls konstigt. Det roliga är de som hycklar om det.


    Att träningskläder är utmanande är det många som kan stryka under på.

    Tight sittande träningstights med en kort tight träningstop till, särskilt när det handlar om kompressionstights eller scrunchtights, är synnerligen designat för att fånga blickar och sända ut sexuella signaler.

    Tänker man efter så är det sällan du offentligt visar dig bärande ett par glansiga semiopaque strumpbyxor och är utan kjol till Men på träningarna då används det hela tiden...!!
    Och det är så snyggt!!
  • Anonym (Man)

    Fan är det så? Jag som hoppades att sexlusten skulle försvinna med träningen. Finns det ingen träningsform som minskar sexlusten? Om man springer långdistans exempelvis?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-01 08:01:02 följande:

    Fan är det så? Jag som hoppades att sexlusten skulle försvinna med träningen. Finns det ingen träningsform som minskar sexlusten? Om man springer långdistans exempelvis?


    Här är från Afonbladet (dödssynd enligt medlemmar på FL), men det är baserat på forskningsresultat (inte Aftonbladet som själva gjort de här studierna) så det kanske lugnar ner några medlemmar här. 

    Träna fram en bättre sexlust (aftonbladet.se)
  • Anonym (Perra)

    Det är både och. Mer fysiska ställningar absolut. Man känner sig fräschare av träning.

    Men det är också underbart med bakissex och mysiga enkla ställningar.

  • Mickezzz
    Anonym (biologen) skrev 2024-04-30 21:05:34 följande:

    Testo ökar hos både män och kvinnor vid träning, hur kan man som vuxen inte veta det?


    Det finns vuxna människor som inte vet vad ränta är för något.
    vuxna som inte vet hur man sparar pengar osv osv?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 08:08:42 följande:
    Här är från Afonbladet (dödssynd enligt medlemmar på FL), men det är baserat på forskningsresultat (inte Aftonbladet som själva gjort de här studierna) så det kanske lugnar ner några medlemmar här. 

    Träna fram en bättre sexlust (aftonbladet.se)
    Ja men jag hoppades ju på tvärtom att träningen skulle minska min sexlust. Jag vill helst inte känna någon lust alls. Får väl kolla in andra alternativ.
  • Anonym (Tränar mycket)

    Skulle säga tvärtom, men allt är från vilken nivå. Tränar 12-15h i veckan, och upplever att när jag drar ner på träningen inför en tävling så ökar sexlusten dramatiskt. Det finns energi över så att säga. 😉

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tränar mycket) skrev 2024-05-01 09:56:50 följande:

    Skulle säga tvärtom, men allt är från vilken nivå. Tränar 12-15h i veckan, och upplever att när jag drar ner på träningen inför en tävling så ökar sexlusten dramatiskt. Det finns energi över så att säga. 😉


    Lagom är bäst, tror jag. För vardagsmotionärer så är det nog ofta ett plus att man rör på sig. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 08:08:42 följande:
    Här är från Afonbladet (dödssynd enligt medlemmar på FL), men det är baserat på forskningsresultat (inte Aftonbladet som själva gjort de här studierna) så det kanske lugnar ner några medlemmar här. 

    Träna fram en bättre sexlust (aftonbladet.se)
    Tack för tipset! :)
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tränar mycket) skrev 2024-05-01 09:56:50 följande:

    Skulle säga tvärtom, men allt är från vilken nivå. Tränar 12-15h i veckan, och upplever att när jag drar ner på träningen inför en tävling så ökar sexlusten dramatiskt. Det finns energi över så att säga. 😉


    Okej då får jag öka träningen och strunta i att pausa. Tack.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-01 10:24:47 följande:
    Okej då får jag öka träningen och strunta i att pausa. Tack.
    Tänk bara på att kroppen behöver vila också, annars bryter du bara ner kroppen och skaderisken ökar.
  • Anonym (Linda 56)

    Oja träning ökar min lust till hundra procent.
    Speciellt när jag kör intervallpass. Förvarnar ofta min man så han är redo när jag kommer hem .
    När jag inte kan träna typ vid skada eller resor så sjunker min lust markant .

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Linda 56) skrev 2024-05-01 10:26:21 följande:

    Oja träning ökar min lust till hundra procent.
    Speciellt när jag kör intervallpass. Förvarnar ofta min man så han är redo när jag kommer hem .
    När jag inte kan träna typ vid skada eller resor så sjunker min lust markant .


    Ja, hos mig sätter det igång saker i kroppen om jag är mer aktiv. Har jag varit stillasittande ett tag så är jag inte alls lika pigg, inte alls lika kåt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:26:05 följande:
    Tänk bara på att kroppen behöver vila också, annars bryter du bara ner kroppen och skaderisken ökar.
    Jo, får väl pausa så lite det går utan att kroppen lägger av. Ser inte fram emot det.
  • Anonym (Linda 56)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:32:16 följande:
    Ja, hos mig sätter det igång saker i kroppen om jag är mer aktiv. Har jag varit stillasittande ett tag så är jag inte alls lika pigg, inte alls lika kåt.
    Precis så är det för mig med .
    Känner mig luftig och lätt i sinnet efter träningen och den känslan varar hela nästa dag också . Sen börjar energin dala dag två men då vet jag att det är träning igen dag tre så det kan jag stå ut med.
    Har tränat pulshöjande var tredje dag i flera år nu och mår så bra av det . Påverkar både lust, humör och energinivå positivt.
    Tidigare var jag en seg, trött och deppig kvinna med lite ork och knappt någon sexlust alls.
    Träningen blev min medicin.
  • Anonym (Jo tack)

    Jag är man och för mig ökar lusten. Många faktorer - att röra på sig, få upp flåset, man är omringad av lätt svettiga kvinnor i olika härliga former instoppade i tajta kläder (jag stirrar inte men en liten snegling här och där kan man kosta på sig). Dessutom känner jag mig själv stark, snygg och endorfinstinn. Härligt.

Svar på tråden Träning och lust