• Anonym (Olof)

    Hon skriver inte.

    Hej!
    Jag var på en dejt för några dagar sedan. Det var en jättetrevlig dejt och vi umgicks i närmare 4 timmar.
    Hon har dock slutat skriva. Jag skickade först ett meddelande och tackade för en trevlig dejt direkt efteråt. Igår frågade jag om hon ville ha fortsatt kontakt. Får inget svar.
    Förstår mig inte riktigt på sånt. Varför kan man inte bara säga att man inte är intresserad?"
  • Svar på tråden Hon skriver inte.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Knäpp) skrev 2024-05-05 15:12:53 följande:
    På första dejten måste man visa sig från sin allra bästa sida. Det finns ingen tid "att växla". Och för att hon ska säga att hon är obekväm, ja då var det nog riktigt illa. Jag är faktiskt förvånad att du ens väntade dig ett svar. Låter som en katastrofdejt i mina öron.
    Jag tyckte det var en väldigt mysig dejt. Vi började på en filt där vi drack två glas vin och pratade om allt och vi slutade på en resturang. På vägen ner till tunnelbanan sa hon: "Vi har haft en väldigt trevlig kväll". Och vi hängde från klockan 20:00 till 00:00. Om det var katastrof borde hon avslutat tidigare.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Knäpp) skrev 2024-05-05 15:23:04 följande:
    Får jag fråga vad syftet är med att skriva något sådant? Vad ville du åstadkomma?
    Eftersom hon inte vill ha kontakt så ville avsluta på mitt sätt. Tror jag har drag av Asperger. Behöver ett tydligt avslut. 
  • Anonym (Knäpp)
    Anonym (Olof) skrev 2024-05-05 15:42:52 följande:
    Jag tyckte det var en väldigt mysig dejt. Vi började på en filt där vi drack två glas vin och pratade om allt och vi slutade på en resturang. På vägen ner till tunnelbanan sa hon: "Vi har haft en väldigt trevlig kväll". Och vi hängde från klockan 20:00 till 00:00. Om det var katastrof borde hon avslutat tidigare.
    Ja, DU tyckte det, men hon har känt sig både obekväm och att du är sluten. Fattar inte hur du trodde att det var lyckat.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Knäpp) skrev 2024-05-05 15:47:25 följande:
    Ja, DU tyckte det, men hon har känt sig både obekväm och att du är sluten. Fattar inte hur du trodde att det var lyckat.
    Ja, det känns som om hon och jag uppfattade dejten olika. Hursomhelst så tycker jag att man borde skicka ett kort meddelande i vilket man meddelar att man inte är intresserad.
  • Anonym (Jrjr)
    Anonym (Maria) skrev 2024-05-05 15:32:09 följande:
    Det blir inte jag
    Nehe vad bra men sådan är jag iallafall och jag är också tjej. Alla är olika. Man kan ju inte bara utgå från sig själv, att alla är kalla och inte tar åt sig och blir ledsna liksom 
  • Anonym (Jrjr)
    Anonym (Olof) skrev 2024-05-05 15:57:04 följande:
    Ja, det känns som om hon och jag uppfattade dejten olika. Hursomhelst så tycker jag att man borde skicka ett kort meddelande i vilket man meddelar att man inte är intresserad.

    Ja det kunde hon allt gjort. Men inget att satsa på helt enkelt. Ni sågs ändå bara en gång, inget att bry sig om!

  • Anonym (Jrjr)
    Anonym (Olof) skrev 2024-05-05 15:46:26 följande:
    Eftersom hon inte vill ha kontakt så ville avsluta på mitt sätt. Tror jag har drag av Asperger. Behöver ett tydligt avslut. 
    Ja men nu svarar hon inte och då får man acceptera det , ni sågs EN gång. 
  • Anonym (Knäpp)
    Anonym (Olof) skrev 2024-05-05 15:57:04 följande:
    Ja, det känns som om hon och jag uppfattade dejten olika. Hursomhelst så tycker jag att man borde skicka ett kort meddelande i vilket man meddelar att man inte är intresserad.
    Ja, det låter onekligen så.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Jrjr) skrev 2024-05-05 16:01:56 följande:
    Ja men nu svarar hon inte och då får man acceptera det , ni sågs EN gång. 
    Vi har setts en gång men vi skrev mer eller mindre varje dag under cirka en månad. Alla kommunicerar på olika sätt. Detta sett valde hon. Det accepterar jag. 
  • Anonym (Jrjr)
    Anonym (Olof) skrev 2024-05-05 16:09:39 följande:
    Vi har setts en gång men vi skrev mer eller mindre varje dag under cirka en månad. Alla kommunicerar på olika sätt. Detta sett valde hon. Det accepterar jag. 
    En månad är inte mycket heller. 
  • Anonym (Jrjr)

    Men absolut kunde hon hört av sig. Hoppas du hittar en bättre tjej! 

  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jrjr) skrev 2024-05-05 15:59:58 följande:
    Nehe vad bra men sådan är jag iallafall och jag är också tjej. Alla är olika. Man kan ju inte bara utgå från sig själv, att alla är kalla och inte tar åt sig och blir ledsna liksom 
    Det är väl snarare du som skrev som att det gäller alla. Jag skrev vad som gällde för mig.
  • Anonym (Olof)
    Anonym (Jrjr) skrev 2024-05-05 16:16:23 följande:
    En månad är inte mycket heller. 
    Vi har under denna månad hunnit prata om mycket. Bland annat runt döden eftersom hennes pappa har dött.

    Det dock lite egocentriskt av mig som jag håller på.

    Jag får mentalt tacka att jag fick vara med om det här. För det vackert att träffa människor som rör en. Jag blev förtjust i henne under kvällen. Hon kändes som väldigt glad och pratglad person. 
  • Anonym (Olof)

    Fick äntligen en respons. Hon tog bort mig på Tinder. Det känns skönt. För genom detta släckes mitt hopp om att hon skulle höra av sig. Ska gråta några dagar till och sedan ta nya tag. 

  • Anonym (Seppo)
    Anonym (Olof) skrev 2024-05-08 12:15:15 följande:

    Fick äntligen en respons. Hon tog bort mig på Tinder. Det känns skönt. För genom detta släckes mitt hopp om att hon skulle höra av sig. Ska gråta några dagar till och sedan ta nya tag. 


    Så tråkigt, ja, du får kyssa några grodor innan du hittar din prinsessa. 
  • Anonym (Knäpp)
    Anonym (Olof) skrev 2024-05-08 12:15:15 följande:

    Fick äntligen en respons. Hon tog bort mig på Tinder. Det känns skönt. För genom detta släckes mitt hopp om att hon skulle höra av sig. Ska gråta några dagar till och sedan ta nya tag. 


    Va bra, det var väl ett avslut du ville ha, om jag förstod dig rätt.

    Ja, var ledsen ett par dagar och försök sedan att släppa det. Och försöka dra några lärdomar till nästa gång kanske.
Svar på tråden Hon skriver inte.