• Anonym (Man)

    Kvinnor slappar till sig

    Jag har varit tillsammans med fyra kvinnor. Samtliga dessa har varit fräscha, tagit hand om sig och klätt sig fint fram tills ett tag in i förhållandet där tre av dessa fyra har slappat till sig, börjat toktatuera sig, slutar helt att raka benen exempelvis, smäller upp i vikt och inte lite heller utan ca 30 kg, klippt av sig håret och börjat gå i manliga kläder, tjocka rutiga tröjor, sportlegging, trasiga tygskor etc. Har även sett detta hos polares tjejer. Jag förstår att man inte har lust tid eller ork att alltid bry sig om sitt utseende men vi talar om att helt förfalla. har frågat om jag kan göra nånting för dem men de vill bara dricka läsk. Min första tjej är den enda som är fin fortfarande. Jag har inga höga krav och ställer även krav på att själv se bra ut och att ge komplimanger till min nuvarande. blir så ledsen, har inte mage att ta upp detta heller. hur gör man? Just nu har sexlivet helt hamnar på hyllan tyvärr, det funkar inte för mig. Och hon blir frustrerad såklart. 

  • Svar på tråden Kvinnor slappar till sig
  • Anonym (Man)
    Mandel skrev 2024-05-06 12:12:04 följande:
    Ingen av mina kvinnliga bekanta har hamnat i det träsket. 

    Alla är vi vanliga normala kvinnor med jobba och barn. En del lever med samma man sedan de var typ 20 och några av oss har bytt eller lever som singlar.
    Ingen har blivit fet, tatuerat sig en massa eller börjat klä sig smaklöst.

    Och den enda som lagt på sig bland männen är väl i så fall min x-make.
    Låter skönt att det finns hopp. har nog bara haft otur. hur gamla är ni 
  • Anonym (Here we go)

    Ännu en tråd där en man inte kan hålla sig till sina egna flickvänner utan rubriken talar sitt tydliga språk att generalisera kvinnor i stort. Detta är skillnaden mellan kvinnor och mäns klagomål på familjeliv. Män klagar på alla kvinnor i hela världen i ett svep och kvinnor klagar på sin man. Stor skillnad. 

  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 12:01:29 följande:
    Ja ? jag vet bara inte vad man kan göra åt det.
    hur tar man upp detta på ett smidigt sätt?
    I första hand handlar det om att våga vara självkritisk och självinsikt.  Har man själv orsak i att flera förhållanden i rad ser ut så här?  Har man orimliga och petiga krav så partnern inte vågar vara sig själv? Väljer man hela tiden fel sorts partner?  Har man en osund inställning till förhållanden? Blundar man för vad partnern tycker? Struntar man i sin partners önskemål och behov och krav?  Osv..  

    Man får tänka själv först och sen får man tillsammans se om man kan ändra riktning på förhållandet eller helt enkelt gå isär. 
  • Anonym (N)

    Mannen kanske tjänar bättre och betalar mer i dessa förhållanden? 

    Så kvinnorna vill stanna för att få mannens pengar.


    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 11:36:13 följande:
    Men varför inte hellre göra slut om man känner så? Jag förstår. jo men sett detta bland polare och andra bekanta också, det är ett fenomen liksom 
  • Fjäril kär
    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 12:08:06 följande:
    Det är fan så sant! Hm blir kanske att spana in där! de är riktigt fina därinne. måste fixa detta
    smidigt med min nuvarande för att undvika sårade känslor, bör ge det en chans först men just nu är attraktionen helt borta för min del tyvärr 
    Du är ung och kanske gör du misstaget att falla för tjejer som är trendiga men inte hälsosamma och inte har det som livsstil heller.  En fyllig instagramrumpa är inte vältränad utan bara en trend. 
    Vill du på riktigt ha en tjej som är sund och har det som livsstil får du leta utanför gymmet. En aktiv tjej som kanske tävlar i löpning, nån som sysslar med kampsport,  äger en egen häst och tävlar eller dansar på elitnivå eller nån som är vegetarian för hälsans skull etc .. 
  • cosinus

    Nu är det ju svårt att veta innan kanske men har man ett genuint träningsintresse och har hållit samma vikt i många år så är ju risken rätt liten att man helt ska ändra sig bara för att man träffar en man.

    Kan lite hålla med den som skrev ovan att träningen kanske i vissa fall mer är en image-grej. Nåt man kan släppa när man inte tycker man har tid för det längre. Om man då tränat en del fast man eg inte brinner för det och sen börjar äta annorlunda för att det blir mer myskvällar så är det ju lätt lägga på sig.

    Träffar du en tjej som tränar och ni fortsätter träna (om du nu gör det) så borde skillnaden inte bli så stor och som någon skrev. Löpare gillar inte att lägga på sig den mängden för då blir det tungt som f-n att springa.

    Jag kan inte tänka mig att jag skulle påverkas i vikt om jag blev singel eller träffade en ny man. Jag har vägt samma ungefär sen gymnasiet, fött fyra barn och har gedigna träningsrutiner för att jag gillar att träna (både löpning och styrke). Däremot kanske ingen skulle anse mig som särskilt uppiffad från början för sånt är inte riktigt min grej. Men det ändras iaf inte över tid :)

  • Mandel
    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 12:14:14 följande:
    Låter skönt att det finns hopp. har nog bara haft otur. hur gamla är ni 
    Yngsta är väl 42 och sedan går det uppåt.

    Många av oss har inte en enda tatuering ens. Jag har ingen och har heller inga planer på någon fast jag passerat 50.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • fjanten

    Nu drar du väl igång på lite väl höga växlar? ALLA beter väl sig inte så? Jag har varit med min man i 10+ år, och väger samma idag som när vi träffades - och det trots många barn (fem). Vi båda rör regelbundet på oss, håller nere på snaskätandet och fokuserar på sådant som är bra för våra kroppar, jag har långt hår och inga planer på att någonsin klippa en kort-kort frisyr (även om jag kan tycka att många andra är snygga i det! ...är väl lite rädd att se ut som min pappa, haha, är väldigt lik honom), kommer aldrig tatuera mig o.s.v.

    TS, jag tror att felet i ditt fall är din krets och att du som råkar falla för "samma" person hela tiden. Jag skulle råda dig att sålla bort personer som ofta lägger in "snygga" selfies från gymmet, och försöker hitta någon som har en aktiv livsstil för att personen gillar det. T.ex. en som älskar vandring eller cykling eller något åt det hållet, snarare än gör squats på gymmet för att kunna fota snygga instagrambilder.

    Så skulle jag också vilja påpeka att utseendet KOMMER FÖRSÄMRAS hos alla du dejtar, för livet sätter spår, så är det bara. Går hon inte upp i vikt av graviditeten, så blev det istället bristningar och "taxöron" till bröst. Stigande ålder leder till fler och djupare rynkor. Huden tappar med åldern elasticitet, så hon kommer bli slappare. Klimakteriet leder till försämrad ämnesomsättning, så det blir svårare att hålla vikten. Är du med på hur jag menar? Det kan vara en bra grundinställning att man själv OCH ens partner ska försöka leva ett sunt, aktivt och hälsosamt liv, för att det är det bästa för våra kroppar - men samtidigt måste du alltid ha i åtanke att utseendet _kommer_ förändras med åren.

  • Anonym (LP)

    Den dagen man slutar bete sig som en sexuell varelse mot sin partner o helt struntar i att ta hand om sig själv så är det ett sluttande plan. Har tyvärr exakt samma upplevelse av kvinnor som du beskriver. Sedan är det inte en sak som alla skulle bry sig om - en del kommer oavsett att känna attraktion till sin partner men det gäller tyvärr inte för min del! 😢 Min nya kvinna har järnkoll på detta o jag håller mig så klart i toppform själv för jag vill vara fin för henna. Vilket en riktig feminist aldrig skulle göra för sin man...

  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-06 11:48:06 följande:
    Ja nä men se dig omkring ? det är ett vanligt nutida fenomen tyvärr 
    Är det vanligt alltså? Inte i min umgängeskrets. Har nog ingen väninna som sunkat ner sig, inte jag själv heller.

    Så det är nog vanligt i ditt umgänge men ingen vedertagen sanning.

    / Kvinna 50 + otatuerad, långt hår, fräscha kläder och lika smal som när jag var 25 😀
  • Anonym (Mix & match)

    Mitt gäng är blandat.

    En rejält ätstörd maratonlöperska
    En lätt ätstörd f.d. tävlingsdansare

    Två sunt tränande tjänstemän, men den ena kan inte bli av med det som tre graviditeter ställt till med ens när hon kör Vansbrosimmet, Cykelvasan och  Göteborgsvarvet maraton samma år.
    Den andra plågar sig med PT och gör pull-ups enkelt vid 50+.

    Jag själv har mest tur med bra gener, periodar mellan normalviktig och fit, tar något motionslopp ibland.

    En överviktig som tar hela familjens bekymmer på sina axlar, servar alla jämt och sätter sig själv och sin hälsa sist, och numera har artros i knäna som hindrar rörelse.
    En överviktig som verkar nöjd och klär sig i välvalda kläder för sin figur.
    En överviktig som nog är född med oturliga gener, hon har alltid varit som en kubform och inte ändrat sig sen ungdomen. Hon avskyr mode och ytlighet.

    Två med fetma som på inget vis är dumma eller okunniga om hur kroppen funkar, men som av olika anledningar inte orkat kämpa emot eller söka tillräcklig hjälp.
    Den ena har en komplex genetisk sjukdom som gör det svårt att träna på grund av flera skäl, hon riskerar att dö i förtid och har gett upp på barn, också p.g.a. sjukdomen.

    Samtliga kvinnor har en längre akademisk examen.
    Bara en har en tatuering.

  • Anonym (Mix & match)
    Anonym (LP) skrev 2024-05-06 15:11:24 följande:

    Den dagen man slutar bete sig som en sexuell varelse mot sin partner o helt struntar i att ta hand om sig själv så är det ett sluttande plan. Har tyvärr exakt samma upplevelse av kvinnor som du beskriver. Sedan är det inte en sak som alla skulle bry sig om - en del kommer oavsett att känna attraktion till sin partner men det gäller tyvärr inte för min del! 😢 Min nya kvinna har järnkoll på detta o jag håller mig så klart i toppform själv för jag vill vara fin för henna. Vilket en riktig feminist aldrig skulle göra för sin man...


    Du vet uppenbarligen ingenting alls om feminister,
    det är det enda jag ser i det inlägget.
Svar på tråden Kvinnor slappar till sig