• BubblanJ

    IVF/ICSI 2024

    Hej! 

    Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

  • Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Sola13
    LinneaWookie skrev 2024-05-08 19:08:08 följande:
    Nej det var eftermiddag så det var egentligen väldigt onödigt😅 Men tänkte att det kanske kunde visa något eftersom det var ett sånt där "testa supertidigt" som ska kunna känna av så lite som 10mlU/ml hCG.
    Jaa jag förstår, och det är ju möjligt att det kanske skulle kunna synas med morgonurin men tror att det är väldigt ovanligt att det syns så tidigt på eftermiddagen, oavsett test! 🥰 
  • LinneaWookie
    Sola13 skrev 2024-05-08 19:57:07 följande:
    Jaa jag förstår, och det är ju möjligt att det kanske skulle kunna synas med morgonurin men tror att det är väldigt ovanligt att det syns så tidigt på eftermiddagen, oavsett test! 🥰 
    Tack för stödet❤️. Vet ju det egentligen också men ingen logik funkar som den ska just nu🙈
  • Sanavd

    Hej alla kämpar! 


    Jag är lite dålig med att läsa och uppdatera här, tycker det är lite bökigt att svara och blir det att jag struntar i det helt.

    MEN jag vill bara återkoppla att jag gjorde mitt allra första FET den 13/4. På min testdag den 29/4 var det positivt ❤️ Otroligt glädjande att det tog sig men har svårt att glädjas fullt ut. Kan inte riktigt slappna av och går runt med katastroftankar hela tiden om att jag kommer få missfall eller att det kommer visat sig att jag har fått ett MA när jag gör mitt första ultraljud den 22/5. Hjärnspöken deluxe men antar hela den här resan gör så med en.. 

    Så nu är jag i v.7 och har typ inga symptom. Lite upplåst i magen och somnar vid 21 om kvällarna men det är allt! 

  • Louieee
    Sanavd skrev 2024-05-10 16:10:56 följande:

    Hej alla kämpar! 


    Jag är lite dålig med att läsa och uppdatera här, tycker det är lite bökigt att svara och blir det att jag struntar i det helt.

    MEN jag vill bara återkoppla att jag gjorde mitt allra första FET den 13/4. På min testdag den 29/4 var det positivt ❤️ Otroligt glädjande att det tog sig men har svårt att glädjas fullt ut. Kan inte riktigt slappna av och går runt med katastroftankar hela tiden om att jag kommer få missfall eller att det kommer visat sig att jag har fått ett MA när jag gör mitt första ultraljud den 22/5. Hjärnspöken deluxe men antar hela den här resan gör så med en.. 

    Så nu är jag i v.7 och har typ inga symptom. Lite upplåst i magen och somnar vid 21 om kvällarna men det är allt! 


    Stort grattis 💛 det är så jobbigt att man inte kan påverka, det är väldigt psykiskt påfrestande all väntan att få veta. Jag är i vecka 5 nu och oroar mig konstant. Försöker hitta på saker för att komma på andra tankar. Håller tummarna att allt ser bra ut på ultraljudet för dig och alla andra som plussat🤞🧡
  • LinneaWookie
    Sanavd skrev 2024-05-10 16:10:56 följande:

    Hej alla kämpar! 


    Jag är lite dålig med att läsa och uppdatera här, tycker det är lite bökigt att svara och blir det att jag struntar i det helt.

    MEN jag vill bara återkoppla att jag gjorde mitt allra första FET den 13/4. På min testdag den 29/4 var det positivt ❤️ Otroligt glädjande att det tog sig men har svårt att glädjas fullt ut. Kan inte riktigt slappna av och går runt med katastroftankar hela tiden om att jag kommer få missfall eller att det kommer visat sig att jag har fått ett MA när jag gör mitt första ultraljud den 22/5. Hjärnspöken deluxe men antar hela den här resan gör så med en.. 

    Så nu är jag i v.7 och har typ inga symptom. Lite upplåst i magen och somnar vid 21 om kvällarna men det är allt! 


    Åh grattis🥹🥹❤️🥳Förstår verkligen hur du menar....Men det finns ju också en jättestor chans att allt faktiskt går hur bra som helst! Håller alla tummar!
  • LinneaWookie

    Tog ett vanligt test (sticka) som jag hade till övers (har inte öppnat mina CB än) och det var negativt. RD12, morgonurin 😭😭. Jag känner mig så uppgiven. 

    Eftersom vi redan har ett barn så blir det då att betala 19.000 till för att prova med det sista 2-dagars vi har i frysen.....

    Vill knappt våga tänka att det fortfarande inte behöver vara kört, det känns bara i hela kroppen som att det är det

  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-05-11 07:52:56 följande:

    Tog ett vanligt test (sticka) som jag hade till övers (har inte öppnat mina CB än) och det var negativt. RD12, morgonurin 😭😭. Jag känner mig så uppgiven. 

    Eftersom vi redan har ett barn så blir det då att betala 19.000 till för att prova med det sista 2-dagars vi har i frysen.....

    Vill knappt våga tänka att det fortfarande inte behöver vara kört, det känns bara i hela kroppen som att det är det


    Förstår att det känns tungt ❤️ Men måste bara påpeka att morgonrutiner inte alltid ger bästa svaret. Om man är som jag som dricker mest på en och kväll är mitt morgonrutiner det mest utspädda och lunch eftermiddag mycket starkare. Bara en liten tanke 😊

    När är din testdag? 
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-05-11 08:42:03 följande:
    Förstår att det känns tungt ❤️ Men måste bara påpeka att morgonrutiner inte alltid ger bästa svaret. Om man är som jag som dricker mest på en och kväll är mitt morgonrutiner det mest utspädda och lunch eftermiddag mycket starkare. Bara en liten tanke 😊

    När är din testdag? 
    ❤️❤️Testdag tisdag egentligen men det känns ju som att det borde visa något nu... Jag vet inte riktigt när jag dricker som mest vatten, det är rätt så utspritt över hela dagen.
  • Grunkemoj
    Sanavd skrev 2024-05-10 16:10:56 följande:

    Hej alla kämpar! 


    Jag är lite dålig med att läsa och uppdatera här, tycker det är lite bökigt att svara och blir det att jag struntar i det helt.

    MEN jag vill bara återkoppla att jag gjorde mitt allra första FET den 13/4. På min testdag den 29/4 var det positivt ❤️ Otroligt glädjande att det tog sig men har svårt att glädjas fullt ut. Kan inte riktigt slappna av och går runt med katastroftankar hela tiden om att jag kommer få missfall eller att det kommer visat sig att jag har fått ett MA när jag gör mitt första ultraljud den 22/5. Hjärnspöken deluxe men antar hela den här resan gör så med en.. 

    Så nu är jag i v.7 och har typ inga symptom. Lite upplåst i magen och somnar vid 21 om kvällarna men det är allt! 


    Vad roligt att höra! Grattis!

    jag har fortfarande inga fler symptom än trötthet och är nu i vecka 9. Var på UL i fredags och fick se det här

  • Sola13
    Grunkemoj skrev 2024-05-12 13:27:10 följande:
    Vad roligt att höra! Grattis!

    jag har fortfarande inga fler symptom än trötthet och är nu i vecka 9. Var på UL i fredags och fick se det här
    Men GUD är det två?? misstänkte du det? Stort grattis, så fantastisk!!! ❤️❤️ 

    Jag är idag i v 5+6 och har i princip inga symtom vilket gör mig väldigt orolig (ha fått MA tidigare). vad skönt att höra att det inte måste innebära att något är fel ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024