• thildusen90

    Letrozol 2024 - följas åt?

    Hej! 

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravid med Letrozol 2024. Jag ska påbörja min tredje omgång nu. Blev gravid på min andra omgång med Letrozol men fick tyvärr missfall i vecka 12... Nu har vi fått återhämtat oss lite och bearbetat det så vi tänkte köra igång igen. Jag tog min första tablett på dag 3 av mensen som var i måndags 1/4. 

    Någon som vill följas åt? Glad

  • Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?
  • TTCBf

    Är så sjukt att jag får skriva detta nu!

    Jag plussade på graviditetstest precis! 8 dagar efter Ägglossning med tredje kuren av letrozol😍🌸❤️🥹
    vågar man vara glad efter missfall?? hoppas allt detta går bra!

  • littlewickewire
    TTCBf skrev 2024-05-04 11:26:01 följande:

    Är så sjukt att jag får skriva detta nu!

    Jag plussade på graviditetstest precis! 8 dagar efter Ägglossning med tredje kuren av letrozol😍🌸❤️🥹
    vågar man vara glad efter missfall?? hoppas allt detta går bra!


    Åhh stort grattis, så roligt!! ❤️ 🌸 Såklart du ska vara glad! Njut av att vara gravid, det som händer nu är ändå utom din kontroll. Statistiskt sett så kommer allt att gå bra 😊❤️ (alltså fler som får behålla sin graviditet än som får missfall)
    Grattis igen!! ❤️
  • TTCBf
    littlewickewire skrev 2024-05-04 11:57:38 följande:
    Åhh stort grattis, så roligt!! ❤️ 🌸 Såklart du ska vara glad! Njut av att vara gravid, det som händer nu är ändå utom din kontroll. Statistiskt sett så kommer allt att gå bra 😊❤️ (alltså fler som får behålla sin graviditet än som får missfall)
    Grattis igen!! ❤️
    Tack så hemskt mycket!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    Är bara orolig för alla mina tidigare graviditeter så hade jag symptom, men har inte fått en enda ännu🙁❤️
  • Jagälskarsommaren
    TTCBf skrev 2024-05-04 12:08:04 följande:
    Tack så hemskt mycket!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    Är bara orolig för alla mina tidigare graviditeter så hade jag symptom, men har inte fått en enda ännu🙁❤️
    Stort stort grattis! Njut av det nu ❤️ 
  • thildusen90
    TTCBf skrev 2024-04-26 12:37:36 följande:
    Men gud grattis! Hoppas allt går bra med din graviditet!
    Uppdatera oss🌸 

    Vad gjorde du denna cykel för att bli gravid? Tips?🌸

    En fråga till alla: är diarre vanligt under ägglossning?
    Stort tack! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

    Vi blev så chockade, trodde alls det skulle gå så snabbt denna gång. Det enda vi gjorde var att ta Letrozol och ha väldigt mycket sex haha. Typ varje dag i två veckors tid runt ägglossning. Tog även ägglossningsstickor för att se så jag fick ägglossning.
  • TTCBf

    Hej igen🌸
    är det någon som vet referensvärden för vecka 3+3 i enheten IE/L

    jag plussade i lördags på 8dagar efter ÄL och tog blodprov igår och fick 40 ie/L 

    är det normalt? vet någon något om de?

  • Anonym (Elsa)
    I fredags (CD10) var jag på ul och hade då två äggblåsor på 13 mm. Idag (CD15) var jag på ul igen, inget hade hänt utan de var fortfarande 13 mm :( Ska dit igen nästa vecka o kolla då detta är min första omgång letrozol, om det inte visar sig så att jag har en väldigt lång cykel så blir det dubbel dos letrozol.
  • littlewickewire
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-08 10:08:41 följande:
    I fredags (CD10) var jag på ul och hade då två äggblåsor på 13 mm. Idag (CD15) var jag på ul igen, inget hade hänt utan de var fortfarande 13 mm :( Ska dit igen nästa vecka o kolla då detta är min första omgång letrozol, om det inte visar sig så att jag har en väldigt lång cykel så blir det dubbel dos letrozol.
    Åh trist :( Hoppas att det ser bättre ut nästa vecka ❤️❤️
  • TTCBf
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-08 10:08:41 följande:
    I fredags (CD10) var jag på ul och hade då två äggblåsor på 13 mm. Idag (CD15) var jag på ul igen, inget hade hänt utan de var fortfarande 13 mm :( Ska dit igen nästa vecka o kolla då detta är min första omgång letrozol, om det inte visar sig så att jag har en väldigt lång cykel så blir det dubbel dos letrozol.
    Jag vill försöka säga ?oroa dig inte?
    Jag hade en 10mm på cykeldag 13 och cykeldag 17 så var den 16mm och jag ägglossade cykeldag 20, blev gravid med den nu i vecka 3+4

    ❤️
  • Anonym (Elsa)
    littlewickewire skrev 2024-05-08 16:03:59 följande:
    Åh trist :( Hoppas att det ser bättre ut nästa vecka ❤️❤️
    Tack ❤
    TTCBf skrev 2024-05-08 19:13:49 följande:
    Jag vill försöka säga ?oroa dig inte?
    Jag hade en 10mm på cykeldag 13 och cykeldag 17 så var den 16mm och jag ägglossade cykeldag 20, blev gravid med den nu i vecka 3+4

    ❤️
    Så underbart att du blev gravid :) Jo får försöka tänka positivt. Känner mig dock lätt rätt "dålig" även om det inte är mitt fel. 
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?